  • 21. Data: 2013-01-15 13:28:07
    Temat: Re: ile kosztuje(Was kosztował) strop monolityczny
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik ToMasz napisał:
    > To znaczy że można było "podciągami" uzyskać podobny strop, o tej samej
    > nośności ale taniej?
    > Pozdrawiam
    > ToMasz

    poza tym nikt nie powidział, że podciągi muszą być pod spodem :) mogą
    być u góry ukryte np. w wylewce.

    pozdrawiam
    rafał

  • 22. Data: 2013-01-15 13:32:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 stycznia 2013 12:25:17 UTC+1 użytkownik rrr napisał:

    > To te 300kg/m2 stanowczo za mało :)

    600kg/m2 w garazu. W pozostalych czesciach dokladnie nie wiem ale wszystko bylo
    liczone b. dokladnie - sam ciezar stropu + ciezar tego co ma utrzymac na gorze -
    czyli elementy dachu etc. Na pewno znacznie mniej bo w garazu mam siatke bodaj 8x9cm
    z drutu fi14, w pozostalych to siatki 15x20 z 10-tki albo 12-stki (nie pamietam). W
    kazdym razie kazdy strop byl liczony osobno - gdzieniegdzie nie bylo "siatki", a
    tylko prety wzdluz, a w poprzek co 20cm pret 6-stka :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 23. Data: 2013-01-15 13:32:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 stycznia 2013 13:20:06 UTC+1 użytkownik AT napisał:

    > Ja mam dwa stropy z terivy, nie pęka nic mi, na sufitach co prawda wszędzie
    > była siatka dawana

    A mieszkasz na slasku? :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 24. Data: 2013-01-15 13:34:41
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 stycznia 2013 13:22:29 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    zbrojenie. I mam plaski 7m x 4,5m strop(...)
    > To znaczy że można było "podciągami" uzyskać podobny strop, o tej samej
    > nośności ale taniej?

    Tak. Projektujac odpowiedni podciag - w duzym uproszczeniu dzielisz strop na dwa
    mniejsze, a im wiekszy rozpietosciowo strop tym gesciej trzeba zbroic :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 25. Data: 2013-01-15 13:36:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 stycznia 2013 13:28:07 UTC+1 użytkownik rrr napisał:

    > poza tym nikt nie powidział, że podciągi muszą być pod spodem :) mogą
    > być u góry ukryte np. w wylewce.

    W garazu moze nie mialoby to jakiegos znaczenia ale strop pomiedzy parterem, a
    poddaszem - trudno w wylewce ukryc jezeli daje sie cienko styro. Ja mam 3cm styro pod
    wylewkami na poddaszu - zaden wyciag by sie nie zmniejszyl :) Acz oczywiscie ten
    strop NAD parterem ma juz "chudsze" zbrojenie :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 26. Data: 2013-01-15 14:15:53
    Od: "AT" <Trade!@wp.plw>

    > Ja mam dwa stropy z terivy, nie pęka nic mi, na sufitach co prawda
    wszędzie
    > była siatka dawana

    A mieszkasz na slasku? :)
    pozdr.

    --------------------------

    :) no tak, wungla używam z śląska ;)

    pozdrawiam

  • 27. Data: 2013-01-15 15:06:45
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > 600kg/m2 w garazu. W pozostalych czesciach dokladnie nie wiem ale wszystko bylo
    liczone b. dokladnie - sam ciezar stropu + ciezar tego co ma utrzymac na gorze
    wybacz, ale gdyby ktoś nie policzył ciężaru stropu tylko rzeczy które na
    nim będą to nie konstruktor, ale morderca.
> [...]
    albo 12-stki (nie pamietam). W kazdym razie kazdy strop byl liczony
    osobno - gdzieniegdzie nie bylo "siatki", a tylko prety wzdluz, a w

    Właśnie o to mi chodzi, żeby zostało to policzone przez kogoś kto się
    zna do odpowiednich potrzeb. Czasem zaś widuje się kwiatki: bo tak i
    stali . No ale konstruktor kosztuje, choć czasem warto wydać na
    konstruktora by oszczędzić na stali :)

    pozdrawiam
    rafał