  • 1. Data: 2010-01-15 08:39:20
    Temat: ile kosztuje kamera termowizyjna?
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    poniewaz rozgladam sie za nowym mieszkaniem i byc moze bede musial
    zrobic kilka badan termicznych oceny izolacji cieplnej, to ciekaw
    jestem ile kosztuje jakas prosta kamera termowizyjna?
    bo nie wiem co taniej? kupic jakas uzywana kamere termowizyjna czy
    zaplacic za np. 3 badania (kazde po 500-1200pln).

    pozdrawiam,
    Cyb

  • 2. Data: 2010-01-15 08:53:54
    Temat: Re: ile kosztuje kamera termowizyjna?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Cyb napisal:
    > poniewaz rozgladam sie za nowym mieszkaniem i byc moze bede musial
    > zrobic kilka badan termicznych oceny izolacji cieplnej, to ciekaw
    > jestem ile kosztuje jakas prosta kamera termowizyjna?

    Od kilkunastu do kilkudziesieciu tysiecy zlotych.
    Niezle, co? Bo jest monopol patentowy na uklady
    skanujace stosowane w tych kamerach.

    > bo nie wiem co taniej? kupic jakas uzywana kamere termowizyjna czy
    > zaplacic za np. 3 badania (kazde po 500-1200pln).

    Zaplacic. Jak chcesz trzy razy przejechac sie jakas trasa w miescie
    to tez kupujesz taksowke? ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2010-01-15 08:59:52
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Fri, 15 Jan 2010 08:53:54 +0000 (UTC), Jacek_P
    <L...@c...edu.pl> wrote:

    >Od kilkunastu do kilkudziesieciu tysiecy zlotych.
    >Niezle, co? Bo jest monopol patentowy na uklady
    >skanujace stosowane w tych kamerach.

    krotkie pytanie, krotka odpowiedz - i o to chodzilo. dzieki.

    >Jak chcesz trzy razy przejechac sie jakas trasa w miescie
    >to tez kupujesz taksowke? ;)

    jesli 1 kurs kosztowalby tyle co 1/2 czy 1/4 taksowki to tak, kupilbym
    taksowke :)

    nie znajac relacji ceny uslugi do ceny sprzetu, ktorym wykonuje sie
    usluge (i kosztu wiedzy) to ciezko sie decyduje :)

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 4. Data: 2010-01-15 09:47:11
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Uzytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisal
    w wiadomosci news:9gb0l51ld8ofmnudtt65cjhbmml2vrhs9q@4ax.com...

> [...]
    >
    > nie znajac relacji ceny uslugi do ceny sprzetu, ktorym wykonuje sie
    > usluge (i kosztu wiedzy) to ciezko sie decyduje :)

    Poza sprzetem istorna jest jeszcze interpretacja wyników

    p.

  • 5. Data: 2010-01-15 09:52:11
    Od: "Piotrek" <z...@g...pl>

    > poniewaz rozgladam sie za nowym mieszkaniem i byc moze bede musial
    > zrobic kilka badan termicznych oceny izolacji cieplnej

    Kupujesz palac dla prezydenta?

  • 6. Data: 2010-01-15 11:59:46
    Od: "szwagier" <k...@p...fm>

    > Od kilkunastu do kilkudziesieciu tysiecy zlotych.

    Raczej kilkuset...
    W miare przyzwoity sprzet termowizyjny ktorym da sie robic audyt budynkow to
    jakies 80 tys zl.

    Za kilkanascie tysiecy mozna kupic kamere, ale nie bedzie sie nadawala do
    niczego powazniejszego niz sprawdzanie instalacji elektrycznych czy
    instalacji c.o.

    szwagier

  • 7. Data: 2010-01-16 08:34:26
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Jacek_P" <L...@c...edu.pl> wrote in message

    > Od kilkunastu do kilkudziesieciu tysiecy zlotych.

    12 tysięcy zł za taką już przyzwoitą matrycą. . Są już nawet tańsze.
    Popatrzcie sobie na ebay.

  • 8. Data: 2010-01-16 08:36:15
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "szwagier" <k...@p...fm> wrote in message

    > Raczej kilkuset...
    > W miare przyzwoity sprzet termowizyjny ktorym da sie robic audyt budynkow
    > to jakies 80 tys zl.

    To nie prawda. Najtańszą kamerą widać tak samo dobrze. Taka tylko różnica,
    że z zewnątrz z oddali będzie ciężej ale bez przesady. Bawiłem się kamerą 2
    sezony i za kilka dni wpadnie koleś po raz kolejny.