  • 11. Data: 2010-08-16 07:01:02
    Temat: Re: ile kosztuje podgrzanie wody w basenie
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Zrób zadaszenie z płyt poliwęglanowych, takie odsuwane, lub zdejmowane, jak
    kiedyś były inspekty ogrodnicze.
    Chroni wodę przed wystudzeniem w nocy, w słoneczny dzień działa jak
    cieplarnia, jest niedrogie i zapobiega wsypywaniu się do wody liści i innego
    dziadostwa.
    Jacek

  • 12. Data: 2010-08-16 07:36:59
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ja dostałem teraz rachunek za gaz za same CWU 600zł. za jeden miesiąc
    > lipiec - rekordów ale nie da się ukryć z wody korzystało się dużo, a ile
    > to ciepła sie zmarnowało niewykorzystanego ze słońca? mnóstwo.
    no tak ale ty widocznie źle liczysz i napewno się nie będzie opłacało ;)

  • 13. Data: 2010-08-16 09:39:21
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > no tak ale ty widocznie źle liczysz i napewno się nie będzie opłacało ;)

    On w tym wątku wogóle nie zaczął liczyć.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 14. Data: 2010-08-16 09:46:45
    Od: janek <k...@o...pl>

    On 15 Sie, 19:25, Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> wrote:
> [...]
    > policzyć kosztów.
    >
    > --
    > Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Kiedyś pisałeś ze grzejesz klimą więc jak to z tym liczeniem
    jest ,chyba nie powiesz że ten sposób należy do ekonomicznych?
    Kolektory u mnie doskonale się spisują i niedługo (w ciągu 3 lat)się
    zwrócą, instalowałem je z myślą tylko o CWU więc instalacja była
    prosta i przez to tania bo nie inwestowalem w to by uzyskać zimą
    jakąkolwiek energie .
    Na 102 ma rację ,oszczędność nie ma nic wspólnego z tym czy ktoś jest
    biedny czy bogaty.
    Oszczędność jest to umiejętność unikania zbędnych wydatków a nie
    rezygnacja z dóbr.
    Jan

  • 15. Data: 2010-08-16 11:10:37
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "janek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    Kiedyś pisałeś ze grzejesz klimą więc jak to z tym liczeniem
    jest ,chyba nie powiesz że ten sposób należy do ekonomicznych?

    Dlaczego nie? Policzyłem to.

[...]

    Pod warunkiem, że ma się na uwadze także koszt alternatywny utraconych
    zysków z kapitału.

  • 16. Data: 2010-08-16 12:12:53
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    Usrobo <u...@o...pl> napisał(a):

    >hej
    >na allegro widze różnego rodzaju podgrzewacze wody w basenie
    >słoneczne przepływowe
    >oraz elektryczne 3KW
    >
    >i tak sobie licze ze
    >podgrzanie 10 000 litrów wody o jeden stopien to 22MJ energii
    >czyli 6KWh czyli 2,4zł za każdy stopień w górę
    >jesli woda ma 18 stopni to zeby ją podgrzać do 25 potrzeba ok 17zł
    >jednorazowo to nie jest tak dużo, ale jesli bede zmuszony 1 raz w
    >tygodniu podgrzewać wodę to 70zł miesiecznie robi juz jakas kwote

    Zeby wyliczyc koszta co do zlotowki jak ty to zrobiles, trzeba znac temperature
    zewnentrzna w okreslonych jednostkach czasu, izolacje podloza, naslonecznienie etc.
    Rozumiem, ze wziales to pod uwage?

  • 17. Data: 2010-08-16 15:21:11
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Przesmiewca pisze:

    > Zeby wyliczyc koszta co do zlotowki jak ty to zrobiles, trzeba znac temperature
    > zewnentrzna w okreslonych jednostkach czasu, izolacje podloza, naslonecznienie etc.

    > Rozumiem, ze wziales to pod uwage?
    wziąłem pod uwagę prosty wzór na bilans cieplny
    jesli o godzinie 10:00 w basienei woda ma 18stC a o 14 chce nieć 25
    to musze ją podgrzac o 7 stopni
    i tyle

    Michał

  • 18. Data: 2010-08-16 15:47:37
    Od: "emarcin" <e...@t...pl>

    > wziąłem pod uwagę prosty wzór na bilans cieplny
    > jesli o godzinie 10:00 w basienei woda ma 18stC a o 14 chce nieć 25
    > to musze ją podgrzac o 7 stopni
    > i tyle

    Policzmy dalej: podgrzanie o jeden stopień to 6KWh,
    a o 7 stopni to już 42KWh.
    W cztery godziny podgrzać - to potrzeba grzałeczki ponad 10kW.
    Ile kosztuje taka grzałka z "napędzającym" przyłączem?

    Typowy akademicki problem.
    ;)

    Pozdrawiam emarcin

  • 19. Data: 2010-08-16 20:37:51
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    Jakiego kapitału..? Czy Ty wszystko poprzez to pojecie kapitału patrzysz
    (mnozysz)?Jeżeli słyszę, że Ktoś chce zainwestować w basen czy w kolektory -
    to zaraz slyszę maniakalne: "ale czy to sie opłaca..?", "a jaki zwrot
    kapitału.."? Nie wszyscy chca przeliczać kazdy swój ruch na kapitalizację
    tego czy tamtego. Oni może tak chcą - coś zrobić. Tu na forum:pl.rec.dom a
    nie "pl.rec.kapitał" Spróbujmy to zrozumieć..
    Pozdrawia~M

  • 20. Data: 2010-08-17 05:35:57
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    Usrobo <u...@o...pl> napisał(a):

    >wziąłem pod uwagę prosty wzór na bilans cieplny
    >jesli o godzinie 10:00 w basienei woda ma 18stC a o 14 chce nieć 25
    >to musze ją podgrzac o 7 stopni
    >i tyle

    Czyli obliczenia malo warte.
    Jak tak wyliczasz co do zlotowki to jaki sens?