  • 11. Data: 2009-03-03 08:11:55
    Temat: Re: ile kosztuje utrzymanie skrzynki elektrycznej bez poboru?
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:goguk1$jg6$1@node1.news.atman.pl...
    > Witam,
    >
    > czy zakład energetyczny liczy jak?? opłatę
    > za miesiace w ktorych nie bedzie poboru pr?du,
    > od samego posiadania skrzynki?

    jak masz juz licznik w skrzynce to liczy jak nie masz licznika to nie liczy

  • 12. Data: 2009-03-03 10:42:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    J23 wrote:
    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > No aż tak prosto to nie jest.
    > Żeby się zameldować musi być albo zakończenie budowy
    > albo zezwolenie na zamieszkanie. Przy zakończeniu budowy
    > z reguły nikt z nadzoru nie zaględa zaś przy odbiorze częściowym
    > czyli zezw. na zamieszkanie mają obowiązek się pojawić.
    > Ja nie dostarczałem meldunku tylko zaświadczenie o zakończeniu budowy
    > zaraz po jego złożeniu ( a zameldować się można dopiero 3 tyg.
    > później)
    a wiele ZE kompletnei sie tym nei interesuje tylko daje normalny licznik na
    wniosek odbiorcy.

  • 13. Data: 2009-03-04 13:52:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kris wrote:
    > Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Zameldować się możesz w każdej chwili po nadaniu numeru. Numer muszą
    > nadać nawet pustej działce i tam też się możesz zameldować. Ja się
    > meldowałem jak miałem same mury a znajomy meldował sie jak kopał
    > fundamenty(dom na sprzedaż więc potrzeban była ulga meldunkowa)
    > Wszystko to jest w zgodzie z prawem

    obawiam sie że nie do końca.

  • 14. Data: 2009-03-04 14:16:08
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > obawiam sie że nie do końca.

    Cyt
    Do 19.06.2002 r. obowiązywał art. 9 ust. 2 ustawy o ewidencji ludności i
    dowodach osobistych, który stanowił, że przy zameldowaniu na pobyt stały lub
    czasowy trwający ponad 2 miesiące należy przedstawić potwierdzenie
    uprawnienia do przebywania w lokalu (pomieszczeniu), w którym ma nastąpić
    zameldowanie.. Przepis ten został jednak uznany przez TK za niezgodny z art.
    52 ust. 1 i art. 83 w związku z art. 2 Konstytucji (wyrok z dnia 27 maja
    2002 r.
    sygn. akt K. 20/01), w konsekwencji czego przestał obowiązywać. Potwierdził
    to Sąd Najwyższy w wyroku z dnia 8 października 2002 r., III RN 183/2001,
    stwierdzając, co następuje: Po utracie mocy obowiązującej przez art. 9 ust.
    2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych (Tekst jednolity: Dz. U. 1984 r. Nr 32 poz. 174 ze zm.), w wyniku
    ogłoszenia wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 27 maja 2002 r. K 20/2001
    (Dz. U. 2002 r. Nr 78 poz. 716), przedstawienie potwierdzenia uprawnienia do
    przebywania w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie, nie stanowi już
    przesłanki zameldowania osoby na pobyt stały lub czas trwający ponad dwa
    miesiące.

    jeszcze to-cytat z forum muratora::
    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 28 października 2004 r. w
    sprawie numeracji porządkowej nieruchomości (Dz. U. z 2004 r. Nr 243, poz.
    2432)
    Zameldowanie nie wymaga żadnych pozwoleń czy odbiorów - wyrok NSA II SA/Łd
    1963/00 z dnia 2002.06.19: "Nie jest rzeczą organu właściwego w sprawach
    ewidencji ludności dokonywanie oceny, czy określony obiekt budowlany nadaje
    się na miejsce ludzi w rozumieniu przepisów prawa budowlanego i prawa
    zagospodarowania przestrzennego i uzależnianie od tej oceny możliwości
    zameldowania."
    Rozdzielmy zatem organa meldunkowe od nadzoru budowlanego, a dokładniej ich
    kompetencje.

    Krzysiek

  • 15. Data: 2009-03-04 14:32:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kris wrote:

> [...]
    > tej oceny możliwości zameldowania."
    > Rozdzielmy zatem organa meldunkowe od nadzoru budowlanego, a

    ale to tylko ograniczyło prawo tego podmiotu to weryfikacji czy budynek sie
    nadaje do zamieszkania. Nie ograniczyło to jednakl prawa nadzoru budowlanego
    do uznania że skoro ktos jest zameldowany na budowie to znaczy ze
    nielegalnie mieszka w buidynku nie odebranym czyli mozna wnioskować o
    nałożenie kary.

  • 16. Data: 2009-03-04 14:38:41
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > ze nielegalnie mieszka w buidynku nie odebranym czyli mozna wnioskować o

    Melduje sie na danej działce, a że tam buduje dom to inna sprawa. Moze
    mieszka w baraku obok budowy
    A jak się zameldował na samej działce wtedy jeszcze np nie miał pozwolenia
    na budowe. Wtedy nadzorowi nic do tego
    Rozmawiałem u nas w PINB na ten temat i twierdza ze bnie nają mozliwosci na
    takie sytuacje reagować.
    To takie kolejne polskie paranoje;)))
    ,

    Krzysiek

  • 17. Data: 2009-03-06 10:51:28
    Od: Sebcio <s...@n...net>

    kris pisze:

    > A jak się zameldował na samej działce wtedy jeszcze np nie miał pozwolenia
    > na budowe. Wtedy nadzorowi nic do tego

    Niekoniecznie. Meldunek jest urzędowym potwierdzeniem faktu
    zamieszkiwania w określonym miejscu. Jeśli zameldowałeś się na budowie a
    tam nie mieszkasz, popełniasz wykroczenie. PINB może więc domniemać, że
    jesteś praworządnym obywatelem i skoro jesteś zameldowany na budowie, to
    znaczy że tam mieszkasz - a to jest zabronione.

    To co zrobi PINB zależy od jego widzimisie. W powyższym przypadku
    jednak dostarczasz nadzorowi prawne podstawy do nałożenia kary za
    zamieszkiwanie na terenie budowy.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 18. Data: 2009-03-06 11:41:46
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...net> napisał w wiadomości

    > To co zrobi PINB zależy od jego widzimisie. W powyższym przypadku jednak
    > dostarczasz nadzorowi prawne podstawy do nałożenia kary za zamieszkiwanie
    > na terenie budowy.

    Toczyłem długą dyskusje na ten temat z Panem z PINB. Nieodebranego domu nie
    mogę użytkować, a przebywać(a zameldowanie to miejsce pobytu chyba) na mojej
    nieruchomości mogę. Pewnie co prawnik to będzie inna interpretacja;))

    Krzysiek

  • 19. Data: 2009-03-06 12:26:22
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On 6 Mar, 12:41, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > nieruchomości mogę. Pewnie co prawnik to będzie inna interpretacja;))

    Brak odbioru nie przeszkadza również urzędowi gminy w pobieraniu
    podatku za mieszkańców.

    --
    ZZ@private

  • 20. Data: 2009-03-06 14:07:13
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Brak odbioru nie przeszkadza również urzędowi gminy w pobieraniu
    podatku za mieszkańców.

    --
    ZZ@private

    Co gromada to zasada. Różnie to w różnych gminach i urzędach jest.
    Jedni mówią że mogli budować chatę bez przyłączy, a u mnie aby
    dostac pozwolenie trzeba było mieć zapewnionych dostawców mediów
    i do projektu chaty dołożyć projekty przyłączy.
    By się zameldować trzeba odbiór końcowy albo częściowy, a aby
    zmienić taryfę elektr z budowlanej na zwykłą papiórek o zak. budowy.
    Kiedyś wystarczyło tylko pomieszczenie ze skrzynką elektr do ładu
    doprowadzić
    i juz była zwykła taryfa, dlatego moi sąsiedzi co pare lat wcześniej zaczęli
    budowę dalej jej nie kończą (choć chata de facto gotowa do zam.), a ja
    jestem jeszcze daleko od stanu mieszkalnego a budowę zakończyłem.
    Im się opłaca dalej budowac a mnie nie.
    A co do podatku to czytałem gdzieś jaka kolej rzeczy po zakończeniu
    budowy, że w gminie w podatkach w 14 dni zgłosić. Ja do tej pory płaciłem
    grosze i nic nie zgłaszałem a podatek "sam przyszedł" już wyższy.
    Ale wole 100zł więcej zapłacić podatku niz bulić rachunki elektryczne
    po 200zł/2mies przy prawie zerowym zużyciu, no i to kochane
    świadectwo energetyczne od tego roku, więc bilans do przodu :-)
    Reasumując, Polska to ciekawy kraj.

    Pzdr
    J23