  • 141. Data: 2013-10-24 12:14:51
    Temat: Re: ile placicie za prad? :)
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 października 2013 12:02:31 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    > Porownales efekty dzialania woka indukcyjnego vs gazowego?

    Nie bo nieużywamy/nigdy nie używaliśmy woka póki co.
    W domu narazie indukcji nie mamy tylko kuchenke gazową na butle 11kg(starcza na 2
    miesiące)
    Tanio takie gotowanie wychodzi- to fakt jednak główną wada gazu jest tłusty osad
    wytrącający sie na meblach, no itrudniej jest utrzymać w czystości kuchenke gazową i
    garnki na niej używane od ppłyty indukcyjnej. Tak mi się przynajmniej wydaje.
    Siostra moja rodzona większa rodzina ma jak ja i równiez więcej gotuje. Korzysta z
    kuchenki indukcyjnej i ten tłusty syf na meblach się nie osadza.
    Dlatego właśnie na dniach wywalę kuchenke gazowa do grazu a kupuje indukcję.
    Przymierzam się do tego już kilka tygodni więc i o garkach poczytałem stąd te linki
    które wstawiłem.
    A czy indukcja lepsza od gazówki?- nie mam pojęcia. Na pewno drożej będzie ale może
    przezyję;)

  • 142. Data: 2013-10-24 13:35:44
    Od: <m...@g...com>

    ps.com...
    napisał:

    >Nie bo nieużywamy/nigdy nie używaliśmy woka póki co.

    Hehehe. Jesteś kolejną z wielu osób która ma gaz ale umie obejść bez woka.
    Założę się że gdybyś miał indukcję to by cię zaszczuli że nie da się na tym
    woka używać, mimo że sam tego nie potrzebujesz :)

  • 143. Data: 2013-10-24 13:46:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 października 2013 13:35:44 UTC+2 użytkownik m...@g...com
    napisał:
    > Hehehe. Jesteś kolejną z wielu osób która ma gaz ale umie obejść bez woka.
    > Założę się że gdybyś miał indukcję to by cię zaszczuli że nie da się na tym
    > woka używać, mimo że sam tego nie potrzebujesz :)
    Ja taki tradycjonalista trochę jestem. Gotowac lubie woka nigdy nie używałaem i nie
    odczuwam potrzeby jego posiadania póki co.

  • 144. Data: 2013-10-24 14:02:59
    Od: m...@g...com

    On Thursday, October 24, 2013 9:05:21 AM UTC+2, Ghost wrote:

    > Wok nie ma prawa dzialac wlasciwie na indukcji - z zalozenia.

    A dlaczego? Bezpośrednio może i nie - ale przez położoną na płycie grubą blachę z
    czegoś tam - i owszem (taki kamień do pizzy, ale metalowy i na płycie).

    Inna rzecz, że ani kuchenka gazowa, ani indukcja nie mają wystarczająco pary do woka
    - z tego co pamiętam to sensowna praca woka wymaga chyba ok. 6-7 kW mocy - u mnie na
    płycie można połączyć 2 pola w jedno, z boostem daje to prawie 5kW - przynajmniej
    teoretycnzie - ale problem ze średnicą samego woka wtedy.

    mucher

  • 145. Data: 2013-10-24 14:09:37
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 24 Oct 2013 09:05:21 +0200 osobnik zwany Ghost napisał:

    > Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Wok nie ma prawa dzialac wlasciwie na indukcji - z zalozenia.

    a to niby dlaczego? chyba, że masz na myśli taki z okrągłym dnem. Ale sa
    woki z dnem spłaszczonym

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 146. Data: 2013-10-24 14:39:18
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 października 2013 08:01:23 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir ///
    napisał:

    > Rekuperator zżera około 30-40W.

    35W / h = 25kWh / mc = 302kWh / rok, czyli 130-150 pln, wiecej niz policzylem
    (100), bo policzylem bardzo nisko.

    > Bojler działa tylko poza sezonem grzewczym czyli od około maja do około
    > września.

    Czyli 5 miesiecy. Nawet grzejac tylko w taniej taryfie 200 pln to absolutne
    minimum jakie zaplacisz - stawialbym raczej ze 4 osobowa rodzina
    powinna zuzyc 300-400 pln. Ja we dwojke grzejac pompa ciepla zuzywam
    na CWU w lato 400-500 pln (COP3, tania taryfa)... :)

    > Idzie na grzanie nie więcej niż (grzałka 1,5KW , grzanie 4 godziny na dobę)

    Czyli 6kWh / dobe = 900kWh / 5m-cy, liczac po 0,35 pln za kWh = 315 pln.
    Z rekuperatorem daje to narazie 465 pln.

    > 180KW miesięcznie tylko w II taryfie (i jest to max , bo czesto jest mniej)

    Musicie bardzo oszczednie sie myc. Zeby podgrzac bojler 300l z 30stC do
    50stC (co przy mega oszczednym prysznicu dla 4 osob mooooooze jakims cudem
    wystarczy) potrzeba 20 * 300 * 4200 = 7kWh. Ale to jest dla mnie extreme:)
    Ale niech Ci bedzie - z tego co podajesz reku + bojler zuzywaja 465 pln.
    Czyli 949 - 465 = 484 pln / rok = 40 pln / mc pozostalego zuzycia :-)
    Moja mama samotnie w mieszkaniu 50m2 zuzywa ponad 2 x wiecej.

    Wiec.. Bujac to my ale nie nas :P Ew. czekaj na rozliczenie :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 147. Data: 2013-10-24 14:40:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 października 2013 08:14:15 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir ///
    napisał:
    > Dla niedowiarków:
    > http://img5.imageshack.us/img5/3776/b3f4.jpg
    > W tym czasie był używany bojler ...

    A widzisz tam chlopie S w nawiasie i co mowi legenda? Ze to odczyt
    SZACOWANY wiec z realnym zuzyciem to nie ma kompletnie nic wspolnego :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 148. Data: 2013-10-24 14:57:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 października 2013 09:49:16 UTC+2 użytkownik Smerf napisał:

    > Nie miesz innych swoją miarą.
    > Nie przejmuj się też swoja osobą, po prostu wychwalania czegoś pod niebiosa
    > nie koniecznie trafia do kogogoś innego, dla mnie podawanie jako argumentów

    Ale ja nie wychwalam tylko odpisuje na pytanie. Ghost pytal ile mam
    basenow w okolicy to mu odpisalem :) Nie mam zielonego pojecia czy bliskosc
    basenow to jakis luksus bo dotad zylem w przekonaniu ze baseny to cos
    powszechnego do czego kazdy nawet na najwiekszym zadupiu ma dostep :-)

    > bliskości mpk, przy jednoczesnym niepodawaniu, że do kopalni masz bliżej niż
    > do mpk, jest złudne ;)

    Do kopalni mam 3-4km, do przystanku 300m - gdzie mam blizej?;)
    Pozatym ja mieszkam na terenie gdzie nawet szkod gorniczych nie ma,
    nikt podemna nie fedruje. Ta kopalnie to ja pol roku temu moze na oczy
    widzialem, zupelnie na mnie i moj teren nie oddzialuje w zaden sposob.

    > A wracajac do poprzedniego, uważasz, że bliskość wielkiego przemysłu
    > (kopalni, elektrociepłowni) nie ma żadnego wpływu na np. wysokość cen
    > działek w Radlinie?

    W Wodzislawiu, prawie scislym centrum :) Tak, nie uwazam ze ma wplyw bo
    kopalnie na slasku sa co pare km. Nie zauwazyles? Elektrocieplownie mamy
    w Wodzislawiu praktycznie w centrum miasta - jej komin to najwyzszy punkt
    w miescie, nie uwazam jednak ze on zmniejsza cene dzialek bo takie zaklady
    sa w kazdym wiekszym miescie. W Rybniku masz elektrownie Rybnik z 10 x
    wiekszymi kominami i co? Dzialki sa jeszcze drozsze :)

    > Czyżby rzeczywiscie w pobliżu Wodzisławia, nie było kopalni? Tym mnie
    > zdziwiłeś, a Anna, Rydułtowy, Marcel, Jastrzębie, Chwałowice?? toż to
    > wszystko w promieniu maks 20 km.

    No helou - mieszkam na slasku, tu wszedzie sa kopalnie :-) Ale co to ma do
    rzeczy? Czy kopalnia brudzi i smierdzi? W ktorym miejscu bo jakos nie
    zauwazylem ? :-) Jestes ze slaska? Byles tu w ogole kiedys?

    http://wodzislaw-slaski.pl/files/Image/galeria/gora/
    2.jpg
    http://wodzislaw-slaski.pl/files/Image/galeria/gora/
    11.jpg
    http://wodzislaw-slaski.pl/files/Image/galeria/gora/
    5.jpg
    http://wodzislaw-slaski.pl/files/Image/galeria/gora/
    8.jpg

    Na ostatnim zdjeciu widac nawet moja dzialke. Widzisz Ty tam jakies
    kopalnie i brud i syf? W moim miasteczku jest wiecej zieleni niz
    w kazdym jednym duzym miescie :D A Ty pieprzysz o jakichs kopalniach pff
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 149. Data: 2013-10-24 14:58:35
    Od: m...@g...com

    On Thursday, October 24, 2013 2:39:18 PM UTC+2, Adam wrote:

> [...]
    > wystarczy) potrzeba 20 * 300 * 4200 = 7kWh. Ale to jest dla mnie extreme:)

    Dla mnie kąpiel w 50 stopniach też ;) 35 stopni wystarczy, a z tego masz spokojnie z
    500 l takiej temperatury.

    > Czyli 949 - 465 = 484 pln / rok = 40 pln / mc pozostalego zuzycia :-)

    Z czego kolejną dychę gdzieś zjada lodówka (z tego co patrzę a-klasowe mają ok.
    300-350 kWh/rok.

    Zmywarka / pralka jak ktoś ma - kolejny 1 kWh na cykl jak nie lepiej - na 4 osoby
    trzeba liczyć z 10 prań jak nic - i z 15 zmywań - to następna dycha.

    mucher)

  • 150. Data: 2013-10-24 15:09:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 października 2013 14:58:35 UTC+2 użytkownik m...@g...com
    napisał:

    > Dla mnie kąpiel w 50 stopniach też ;) 35 stopni wystarczy, a z tego masz spokojnie
    z 500 l takiej temperatury.

    Nie chodzi o to ze musi sie myc w 50stC tylko jak korzysta z II taryfy
    to musi zagrzac wyzej w nocy zeby pozniej korzystac za dnia :)
    50stC w bojlerze 300l na cala dobe na 4 osobowa rodzine to IMHO bardzo malo.
    Ale przyznalem mu racje, nie wnikam w to kto ile razy i jak dlugo sie kapie.

> [...]

    trzeba liczyć z 10 prań jak nic - i z 15 zmywań - to następna dycha.

    I on jeszcze na indukcji gotuje, komputerow uzywa i ma plazme 50' :))
    Akurat. Plazma 200W nawet po 2h dziennie daje kolejne 12kWh = 7-8 pln (bo
    w drogiej taryfie glownie chodzi). A gdzie gotowanie, oswietlenie, NKa,
    komputery, sterownik, pompy i piec CO. W zyciu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.