  • 31. Data: 2013-10-21 19:02:29
    Temat: Re: ile placicie za prad? :)
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 października 2013 18:58:24 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > To byl zart.
    > Przy tych kwotach, ladowarki nie licza sie - podobnie jak routery i dyski
    > sieciowe.

    Czy ja wiem -> router zje 5-10W * 720h = 3,6-7,2kWh / mc. U mnie mam takich
    ~4 sztuki (switch, wifi w domu i 2 x wifi na zewnatrz) to juz prawie 30kWh na
    miesiac :) Wliczyc trzeba :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 32. Data: 2013-10-21 19:03:51
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

    Nigga, please...

  • 33. Data: 2013-10-21 19:07:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 października 2013 19:00:22 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Ale jesli masz nieoszczedne oswietlenie i pelno ludzi w domu, to kazdy sobie
    > swieci i tu jest po mojemy niezly kranik.
    Gdzies tu kiedyś arkusz w exelu poczyniłem i udostępniłem.
    Wpisane tam były wszystkie urzadzenia z mojej chaty i dośc dokłądne czasy działania.
    Na oświetlenie wychodziło 20-30zł Myślę że to było dość realne.
    Tu się nie przyoszczędzi dużo. Min dlatego przy dzisiejszych cenach ledów nie bardzo
    ma sens ich zakup(ale ten temat juz przerabialiśmy więc może w tym watku odpuścmy;)

  • 34. Data: 2013-10-21 19:07:52
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-10-21 18:48, Adam pisze:
    > Co to jest AWOA? :)

    AWOA to Automatyczny Włącznik Oświetlenia Altany ;-)
    A co to jest WM, bo nie wiem?
    > Nie masz pewnie podlicznika na tej ceramice co? IMHO tutaj sporo kasy wsiaka,
    Nie mam, ale od czasu likwidacji kuchenki gazowej odnotowałem skok
    rachunków o co najmniej 50 zl
    Jacek

  • 35. Data: 2013-10-21 19:10:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 21 Oct 2013 18:04:42 +0200, Ghost

    > No ale nie maja na plecach kredytu na dom. Sie nie ma co porownywac.

    Tak, zwłaszcza ci młodzi co zapłacili 400 tys. za 55m2 nie mają kredytu.

    --
    Pozdor Myjk

  • 36. Data: 2013-10-21 19:12:06
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 października 2013 19:00:22 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Plazma jeli chodzi caly dzien.

    Roznie bywa - czasem chodzi 2, czasem 12h :)

    > Ale jesli masz nieoszczedne oswietlenie i pelno ludzi w domu, to kazdy sobie
    > swieci i tu jest po mojemy niezly kranik.

    To akurat mam policzone bardzo dokladnie. Kazda lampka steruje PLC,
    kazde wyjscie kiedys siadlem przy skrzynce i pomierzylem zuzycie co do W.
    Mam program ktory mi w trybie rzeczywistym zapisuje stany (a wlasciwie
    zmiany) wszystkich lamp do bazy i pozniej pokazuje zuzycie. W srodku zeszlej
    zimy kiedy swieci sie najwiecej wyszlo mi ~40 pln maksimum. Z czego 30%
    to lazienka bo mam bez okna i 5 x 50W halogenki wiec tam w pierwszej
    kolejnosci jezeli juz - wrzuce LEDy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 37. Data: 2013-10-21 19:13:03
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-10-21 19:01, Ghost pisze:

    > Ale oswietlasz pradem, nie gazem?
    Zgadłeś Waszmość. Prądem: mam żarówki zwykłe i halogenowe,
    tak zwane świetlówki energooszczędne i świetlówki klasyczne -
    wszystkiego po trochu z przewagą energooszczędnych tam, gdzie się
    przebywa najwięcej.
    Miałem kiedyś dawno lampę gazową na butlę turystyczną, ale gdzieś
    przepadła ;-)
    Jacek

  • 38. Data: 2013-10-21 19:18:21
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 października 2013 19:00:22 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Ale jesli masz nieoszczedne oswietlenie i pelno ludzi w domu, to kazdy sobie
    > swieci i tu jest po mojemy niezly kranik.

    O dorwalem go i tak ostatnie trzy miesiace:

    Zuzycie pradu od: 2013-07-21 00:00:00 do: 2013-08-21 00:00:01
    SUMA: 165718970 Ws, 46033.046 Wh, 46.033 kWh

    Zuzycie pradu od: 2013-08-21 00:00:00 do: 2013-09-21 00:00:01
    SUMA: 148051414 Ws, 41125.393 Wh, 41.124 kWh

    Zuzycie pradu od: 2013-09-21 00:00:00 do: 2013-10-21 00:00:01
    SUMA: 208075347 Ws, 57798.709 Wh, 57.798 kWh

    Srednio kWh mam teraz po 0,47 pln, czyli naprawde niewiele - w wakacje
    ~21 pln, ostatni miesiac ~27 pln. W styczniu dojdzie do 35-40 max :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 39. Data: 2013-10-21 19:18:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 października 2013 18:04:42 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > No ale nie maja na plecach kredytu na dom. Sie nie ma co porownywac.
    Znam conajmniej kilku którzy za mieszkanie zapłacili więcej niż ja wydałem na
    działke+budowę.

  • 40. Data: 2013-10-21 19:20:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 21 Oct 2013 07:39:28 -0700 (PDT), Adam

    > Napiszcie ile placicie za prad w domu, zaznaczajac czy:

    Około 2,5k/rok.

    > 1. Ogrzewacie dom pradem (czysty prad / pompa ciepla)

    Nie grzeję ani tym, ani tym.

    > 2. Grzejecie CWU pradem (bojler, grzaleczka)

    Tak, dwie termy, w sumie ze 100L.

    > 3. Gotujecie na pradzie (ceramika, indukcja)

    Nie, na gazie.

    > 4. Uzywacie WM

    Nie, WG

    > 5. Jak duza plazme macie w salonie :P

    42" bo mały salon. ;P Hi-Fi jest ale mało używane, bo żonę uszy bolą.
    Dwie lodówki, zmywarka, klimatyzator, komp przez mniejszą część dnia.

    --
    Pozdor Myjk