  • 71. Data: 2013-10-22 17:27:14
    Temat: Re: ile placicie za prad? :)
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 października 2013 15:38:23 UTC+2 użytkownik m...@g...com
    napisał:

    > Nie chce mi się bo nie muszę a jak bym musiał to mam zegar w rozdzielce
    > programowany za 15 zł a są takie poniżej stówy z wieloma wyjściami.

    Ale masz w ogole kazda lampke oddzielnie w tej rozdzielce? Bo raczej jak ktos
    nie mysli o PLC to robi "standardowa" instalacje. Schodza sie do niej
    trzy kabelki na krzyz i co Ci po tym zegarze jak nic do niego nie
    podepniesz. Zegar ponizej stowy z wieloma wyjsciami duzej mocy? Daj linka bo
    cos nie wierze, sam jeden przekaznik kosztuje z 5 pln wiec cos tu bujasz ;)

    > Aaa czyli też ci się nie chce.

    Symulator jest, dziala, uzywany byl wielokrotnie przy wyjazdach.
    Po prostu jakbym mial kupowac do niego jakies specjalne urzadzenia
    i bawic sie w prucie rozdzielki i jakies druciarstwo - to absolutnie
    by mi sie nie chcialo i nigdy bym go nie zrobil.

    Ja sie staram robic cos albo raz i porzadnie albo wcale. Takie druciarstwo
    to nie dla mnie. Zrobilem instalacje, wszystkie kabelki podlaczylem,
    skrzynke zamknalem i to wszystko - teraz jak cos chce to wyklikam to
    sobie w pare minut na kompie :)

    Zrobie impreze i najdzie mnie ochota zeby zrobic "stroboskopy" z halogenow
    to sobie wyklikam w minute odpowiednia funkcje :DD

    > Nie mów że przywiązany masz na szyi telefon że zawsze jest pod ręką.

    Telefon mam zawsze przy sobie. Taka praca - musze go miec 24/h i jestem
    nauczony ze telefon chodzi ze mna nawet do kibla. Nie widze w tym jakiejs
    specjalnej uciazliwosci szczerze mowiac - przyzwyczailem sie :) Uroki
    dzialalnosci.

    > A moze leze w lozku po wyczerpujacej silowni? ;)
    > Wątpię. Z tego co czytam, prędzej cię spotkam przed komputerem niż na
    > siłowni

    Silownie mam pietro nizej wiec skorzystanie z niej nie wymaga wielu
    zabiegow :-)

    > A muszę?

    Pewnie, ze nie. Tylko jaki jest sens Twojego czepialstwa? :)
    Wydalem wiecej na PLC ale mam wiekszy komfort. Tak to dziala i nie wiem
    czego sie tu czepiasz.

    > A jednak miałem rację że siedzisz przed komputerem a nie na siłowni.

    Na silowni nie siedzi sie 24/h, to jasne ze siedze czesciej przed kompem
    bo to moja praca :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 72. Data: 2013-10-22 18:08:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 października 2013 17:02:58 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

    > Rozumiem że Ty w tych 300 tys masz działkę i 10 minut piechotą do najbliższego
    >przystanku MPK

    Tak, mam działkę w tej kwocie.
    Do przystanku mam 300metrów, do Biedronki 400 metrów (jest tam małe centrum handlowe:
    apteka, kiosk prasowy, sklep mięsny, stacja paliw), do centrum miasta ok 1000m
    Córka do szkoły ma poniżej 1000metrów, do Miejskiego Domu Kultury, biblioteki ok.
    2km. W odległości 4km jest basen miejski, duży park wodny 40 km.
    Dworzec PKP myślę z 2500metrów
    Do pracy jeżdze rowerem-1300metrów.
    Do mojej posesji prowadzi prywatna ok 120 metrowa droga należąca do mnie i sąsiada
    więc spokój mamy totalny.
    Kolezanka o której wyżej pisałem za mieszkanie dała 500tys niby Kraków a do pracy na
    dojazd musi tracić 40 minut w jedną strone, do centrum pewnie też kilkanaście km.

  • 73. Data: 2013-10-22 18:13:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 października 2013 17:01:20 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:

    > Jak wynajmujesz to jest to w gestii właściciela ty płacisz za media.

    Ja aktualnie mam lokatorów w dwóch mieszkaniach. Dopóki mieszkają to sobie
    remontują(malowanie, drobne ustaerki itp.
    5 lat w jednym mieszkaniu mieszkała rodzina, nic nie remontowałem bo i po co.
    Wiedzieli ze jak chcą odmalować mieszkanie to mogą mi nic do tego.
    Z pewnych względów musieli sie wyprowadzić, ale w zgodzie żyjemy dalej. Na ic miejscu
    są następni i zasady podobne.
    Przed zmianą lokatorów odświezyłem mieszkanie, wymieniłem drzwi. Koszt- równowartość
    dwóch "wynajmów"

  • 74. Data: 2013-10-22 18:21:39
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 października 2013 08:27:46 UTC+2 użytkownik m...@g...com
    napisał:
    Z tego co widzę u nas w mieście kredyciarze za małe mieszkanka
    > akurat płacą najczęściej 800-1500zł ale oni przynajmniej mają perspektywę że
    > płacą na przyszłe swoje a nie do kieszeni właściciela mieszkania który sobie
    > buduje za ich pieniądze dom albo zbiera na kolejne mieszkanie.

    Dokąłdnie tak.
    5 lat wynajmuję już jedno mieszkanie, od niedawna drugie, myśle o kupnie kolejnego.
    Jak z jednego lokatorzy mi się wyprowadzili, to odświezyłem, fotki porobiłem,
    wstawiłem ogłoszenie na tablica.pl i w ciągu kilkudziesięciu minut był pierwszy tel.
    Za 5 dni wprowadzali się kolejni lokatorzy.
    Płacą mi tyle że taniej by ich wyszła rata kredytu i by spłącali swoje ale kredytu
    nie dostaną bo pomimo tego że gość dość dobrze zarabie to jest to jakaś umowa
    śmieciowa. Poprzedni podobnie, z płąceniem problemów nie było bo zarabiał
    przyzwoicie(gość miał fach w rękach) ale w budowlance a tam albo na czarno, albo na
    śmieciową umowę, ew na papierze najniższa krajowa na czas określony.

  • 75. Data: 2013-10-22 18:40:26
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

    >Ja coprawda na dom wydalem wiecej (ale moglbym sie zmiescic w 300 tys
    >z dzialka, jakbym postawil parterowy domek ~120m2 bez piwnic i poddasza)
    >ale
    >na sama dzialke 60 tys pln. I 10 min piechota mam do absolutnie
    >wszystkiego -
    >przystanek, przedszkole, szkola, bar, kosciol, sklepy (nocne, markety,
    >komputerowe, stricte monopolowe, kwiaciarnie), wulkanizatorzy i mechanicy,
    >myjnie samochodowe, nawet do rynku miasta mam 15 min ;) Nie kazdy kto
    >buduje dom buduje na zadupiu gdzie psy dupami szczekaja, a w okolicy
> [...]

    A basen, kino, szkola srednia, uczelnia?

  • 76. Data: 2013-10-22 18:44:18
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...
    m...@g...com napisał:

    >Pewnie, ze nie. Tylko jaki jest sens Twojego czepialstwa? :)
    >Wydalem wiecej na PLC ale mam wiekszy komfort.

    Nie przesadzajmy, tez mam automatyke oswietleniowa i po prostu tego nie
    zauwazam. Zeby to mialo realne przelozenie na autentyczny komfort trzeba
    znacznie wiecej inteligencji w domu.

  • 77. Data: 2013-10-22 18:47:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 października 2013 18:40:26 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > A basen, kino, szkola srednia, uczelnia?

    Się wtrące:
    Basen pisałem wyżej bliziutko, kino-kilkaset metrów małe lokalne kino(ale np sa filmy
    3d jak ktoś lubi),szkoły średnie w promieniu kilku km kila jest.
    Uczelnie już gorzej bo sa tylko dwa zamiejscowe oddziały większych uczelni.
    Ale 40min jazdy SKM i jest Trójmiasto a tam kilka uczelni jest.

  • 78. Data: 2013-10-22 19:00:19
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 października 2013 18:40:26 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > A basen, kino, szkola srednia, uczelnia?

    Parkow wodnych ~5 w promieniu 15km, zwyklych basenow to sie chyba nie
    dolicze :) Szkol srednich kilka w promieniu ~3km (do wyboru do koloru).
    Uczelnia - w moim miescie jest wydzial WSH, mozesz skonczyc ale to nie
    ma zadnego poziomu - w sensie papier dostaniesz ale co z tego ;) Na
    sensowna uczelnie trzeba pojechac kawalek dalej (Rybnik - 12km
    lub Gliwice - 35km ew. Katowice 60km).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 79. Data: 2013-10-22 19:38:21
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...

    >zwyklych basenow to sie chyba nie dolicze :)

    Ryli? Takie kryte ogolnodostepne?

  • 80. Data: 2013-10-22 20:02:26
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 października 2013 19:38:21 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Ryli? Takie kryte ogolnodostepne?

    No pewnie - kazda wioska ma swoj kryty basen, sadzilem ze to raczej norma.
    W mojej miescinie mam piec basenow krytych:

    http://www.powiatwodzislawski.pl/dla-turysty/informa
    cje-turystyczne/baseny-i-kapieliska

    Do kazdego mam max 10 minut samochodem. A okoliczne wioski (Rydultowy,
    Rybnik, Zory) maja ich kolejnych kilkanascie (20 min samochodem).

    Ja nawet w szkole podstawowej mialem basen (ktorego nie ma na w/w liscie
    swoja droga wiec to szosty basen - choc ten akurat nie jest ogolnodostepny ;)

    Teraz przeciez kazda wiocha wybudowala park wodny bo unia kase na to dawala :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.