  • 1. Data: 2011-11-07 17:16:22
    Temat: ile za wiatę?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Wiata (daszek na nogach ;) ) na samochód, jednospadowy dach.
    rozmiar 3m (+/- 30cm jeszcze kawałek na rynnę i wystający daszek) na 7m
    Wysokość ... jak to wiata (nie wiem, 2.4m?)

    Dostałem wycenę na 5200-5300zł (w tym 1800 robocizna), wykonanie z belki
    12x12 (8 nóg + "belki nośne"), drewno zaimpregnowane/bejcowane, dach z
    OSB a na tym "gont bitumiczny" znaczy taka imitacja dachówki z papy
    barwionej, rynna, całość stoi na wmurowanych stopkach stalowych.

    Drogo? Tanio? Nie wiem co o tym myśleć...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2011-11-07 17:44:03
    Temat: Re: ile za wiatę?
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > ............dach z OSB a na tym "gont bitumiczny" znaczy taka imitacja
    > dachówki z papy barwionej, rynna, całość stoi na wmurowanych stopkach

    a co na ziemi i czy "w cenie"

    Bogdan

  • 3. Data: 2011-11-07 18:42:10
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-11-07 18:44, Bogdan pisze:

    > a co na ziemi i czy "w cenie"
    Na ziemi na razie nic, później będzie coś, i nie ma tego w cenie.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2011-11-07 18:56:59
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-11-07 18:16, BartekK pisze:
> [...]
    > barwionej, rynna, całość stoi na wmurowanych stopkach stalowych.
    >
    > Drogo? Tanio? Nie wiem co o tym myśleć...

    Ja w zeszłym roku stawiałem wiatę 4x5,5m.
    Kryta dachówką.

    Dałem cieślom 1000 złotych za robociznę, drzewo kosztowało jakieś 900
    zł. Cieśle postawili wiatę w 4 godziny. Do tego dachówka (jakieś 35m2)
    plus gąsiory wyszła około 900 złotych. Razem 2800 zł. No, może plus
    jeszcze 200 złotych na lakierobejcę, kotwy do ziemi, cement (żeby
    zakotwiczyć słupy) i gwoździe.

    Ale sam kładłem dachówkę i sam zalewałem kotwy pod słupy.

    No i u mnie słupy i główne belki mają wymiar 14x14 cm.

    Moim zdaniem 5200, to trochę za drogo. Zrobią to w dwa dni, a materiału
    będzie za jakieś 2,5 tysiąca.

    Pozdry,
    MW

  • 5. Data: 2011-11-07 18:57:22
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    > Na ziemi na razie nic, później będzie coś, i nie ma tego w cenie.
    >
    > --
    Ja za wiatę z dwuspadowym dachem deskowanym, papa z ułożeniem dachówki i
    trochę większą zapłaciłem 2,5 tys /robocizna/.

    Bob

  • 6. Data: 2011-11-07 20:10:27
    Od: Przemek <jpparo@usun_gazeta.pl>

> [...]
    > OSB a na tym "gont bitumiczny" znaczy taka imitacja dachówki z papy
    > barwionej, rynna, całość stoi na wmurowanych stopkach stalowych.

    Ja w zeszłym/tym roku robiłem wiate 5x5 na fundamentach stopowych.
    dach dwustronny kryty blacha trapezowa, u szczytu 2,90 na bokach 2,40,
    Słupy 10x12.
    Jak sie pytałem, to śpiewali od 5000 do 12000 za robocizne + materiał.

    Zdecydowałem się robić sam - konstrukcja (9 słupów) + krokwie/łaty w
    granicach 1000 PLN, blacha 1000 PLN, lakiery/sruby/mocowania ok 200 PLN,
    do tego wykonanie konstrukacji U na stopy, betony itp.
    Całość wyszła w granicach 2500 PLN. Fakt, moze to nie było zrobione w 4
    godziny (jak ktos pisał), bo robiłem popołudniami/weekendami ale
    przynajmniej mam satysfakcje, ze nie przepłaciłem :)

    Przemek

  • 7. Data: 2011-11-08 07:57:45
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >rynna, całość stoi na wmurowanych stopkach stalowych.

    >Drogo? Tanio? Nie wiem co o tym myśleć...

    Trochę drogo. Myślę że jak sam zajmiesz się zakupem materiałów a cieślom
    zapłacisz te 1800 zł tylko za robotę to zaoszczędzisz z 40-50%
    Ja wiosna stawiałem wiatę 3,5* 5,5 metra kryta dachówką/ Robocizna własna,
    koszt materiału ok 1000 zł.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 8. Data: 2011-11-08 09:18:25
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-11-08 08:57, Kris pisze:

    > Ja wiosna stawiałem wiatę 3,5* 5,5 metra kryta dachówką/ Robocizna
    > własna, koszt materiału ok 1000 zł.

    Nie no, nie przesadzaj. 700 zł to trzeba na samą dachówkę przeznaczyć.
    A więźba? A duperele? W/g mnie nie możliwe. 1500 zł, to może bym się
    zgodził.

    No chyba, że Ci dachówka została z budowy domu :)

    Pozdry,
    MW

  • 9. Data: 2011-11-08 09:25:44
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Ja wiosna stawiałem wiatę 3,5* 5,5 metra kryta dachówką/ Robocizna własna,
    > koszt materiału ok 1000 zł.

    kolega wlasnie skonczył stawiac podobne -z dachem 4-spadowym. Same gąsiory
    "rozgałęźne" kosztowały 2szt x 250zł. Wiec ten tysiąc to mało wiarygodne -
    tyle to pewnie na drewno trzeba dać...

    b.

  • 10. Data: 2011-11-08 10:00:57
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup

    W dniu 2011-11-08 08:57, Kris pisze:

    > Ja wiosna stawiałem wiatę 3,5* 5,5 metra kryta dachówką/ Robocizna
    > własna, koszt materiału ok 1000 zł.

    >Nie no, nie przesadzaj. 700 zł to trzeba na samą dachówkę przeznaczyć.

    3,5*5,5 =20 m2
    20 m2* 23 zł(dachówka betonowa Braass)- to wychodzi 450zł
    Teraz drewno: na szybko licząc zużyłem 0,75m3 czyli koszt ok 600zł+ łaty itp

    >A więźba? A duperele? W/g mnie nie możliwe. 1500 zł, to może bym się
    >zgodził.

    Z powyższego widać że masz rację materiał ok 1500zł by wyszedł

    >No chyba, że Ci dachówka została z budowy domu :)

    A dachówka faktycznie została mi z budowy domu dokupiłem tylko chyba 50sztuk

    -- Pozdrawiam

    Kris