  • 1. Data: 2009-02-12 12:14:23
    Temat: ilość
    Od: a...@n...pl

    Witam mam do wylania 100 m2 wylewki ile potrzebuje piasku a ile
    cemetu??

  • 2. Data: 2009-02-12 13:03:02
    Temat: Re: ilość
    Od: Sebastian Sawicki <i...@g...com>

    a...@n...pl wrote:
    > Witam mam do wylania 100 m2 wylewki ile potrzebuje piasku a ile
    > cemetu??

    a jakiej grubosci...?
    S.

  • 3. Data: 2009-02-12 13:04:04
    Temat: Re: ilosc
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Witam mam do wylania 100 m2 wylewki ile potrzebuje piasku a ile
    > cemetu??

    Malo danych.
    1) jaka grubosc wylewki ? jezeli nie wiesz - powiedz pod co ta wylewka
    2) jaka mocna musi byc ta wylewka ? Powiedz pod co ta wylewka.
    3) Nie bedzie czasem potrzebny zwir ?

    pozdrawiam
    pluton

  • 4. Data: 2009-02-12 13:29:33
    Od: "tornad" <t...@o...net>

    > Witam mam do wylania 100 m2 wylewki ile potrzebuje piasku a ile
    > cemetu??

    Pogooglaj pod haslem receptura betonu, na pierwszym z brzegu linku
    http://www.muratordom.pl/budowa-i-remont/fundamenty/
    przepis-na-
    beton,6322_4790.htm
    znajdziesz interesujace Cie proporcje a majac grubosc tej "wylewki" latwo
    obliczysz niezbedne ilosci materialow.
    Wez pod uwage fakt, ze beton wykonany z samego pisku mozna "wylewac" tylko o
    grubosci 2 cm bo speka. I musi byc gestoplastyczny (jak najmniej wody), dobrze
    ubijany i zacierany.
    Powyzej tej grubosci musi byc pospolka lub zwir. Wtedy stosujesz zasade 1-2-3;
    Jedna czesc cementu, dwie piachu i trzy zwiru.
    I poczytaj rowniez o pozniejszej pielegnacji betonu bo o tym sie na okol
    zapomina a to jest wazne; betonu, wylewki nie zraszanej w czasie wiazania
    woda, przynajmniej przez tydzien, nigdy potem nie zamieciesz.
    Pzdr.

  • 5. Data: 2009-02-12 14:21:44
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Wez pod uwage fakt, ze beton wykonany z samego pisku mozna "wylewac" tylko
    > grubosci 2 cm bo speka.

    Hm... ja dotad przyjmowalem za pewnik, ze kazda wylewka o grubosci
    mniej niz 5 cm bedzie pekac.

    pozdrawiam
    pluton

  • 6. Data: 2009-02-12 14:32:54
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

    > Witam mam do wylania 100 m2 wylewki ile potrzebuje piasku a ile
    > cemetu??

    Jak juz odpowiesz kolegom na pytania o grubosci wylewki, przeznaczeniu
    pomieszczenia, ilosci osób które beda przebywac w pomieszczeniu, natezeniu
    ruchu, wysokosci n.p.m. projektowanej posadzki (cisnienie ;) ) i na milion
    innych pytan mniej lub bardziej potrzebnych ..... to kup 3 t cementu i 8 m3
    zwiru plukanego na posadzki i bedzie git ;)

    Oczywiscie nie zapomnij dac zbrojenia z siatki - bo popeka... i ulozenie
    piramidek z kamieni pod planowanymi lózkami w pokojach, a na calosci
    rozsypac skorupki od jajek kurzych - bo inaczej spac nie bedziesz mógl od
    zlych energii z ziemi ;)

    Pzdr.
    Marcin W.

  • 7. Data: 2009-02-12 14:50:24
    Od: "tornad" <t...@o...net>

    > Hm... ja dotad przyjmowalem za pewnik, ze kazda wylewka o grubosci
    > mniej niz 5 cm bedzie pekac.
    >
    > pozdrawiam
    > pluton

    Widzisz, jak mi sie przed dawnymi laty kolega zapytal czy sie ma zenic czy
    nie, odpowiedzialem zdecydowanie, nie, absolutnie nie. Dlaczego, zapytal
    niesmialo, przeciez nawet nie znasz mojej dziewczyny... Dlatego, ze sie
    pytasz - odpowiedzialem.
    Moze to dalekie porownanie ale skoro facet sie pyta i to pytanie formuluje
    tak, ze wnosze, ze o betonie, no nic nie wie, a zatem na robocie sie tez za
    bardzo nie zna (bo i nie musi) to dlatego uczulam go na ew. braki, ktore ekipa
    moze, i zapewne bedzie robic. Tak to moze niezbyt wyraznie, ale odczuwam.
    Ty, jak czytam, na robocie sie znasz, wiec oczywiscie przyznaje, ze mozna ale
    pod warunkiem, ze ten piasek bedzie "ostry" a nie "zdechly" (rownoziarnisty o
    otoczonych krawedziach) i ten ostry piasek bedzie roznoziarnisty z ziarnami do
    okolo 8 mm (wielkosci grochu), to spoko wprawny posadzkarz czy fachowiec
    potrafi z niego robic cuda. No i cement bedzie klasyczny, portlandzki a nie
    jakies popiolowo-zuzlowe badziewie.
    Pzdr.

  • 8. Data: 2009-02-12 20:07:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin W wrote:

> [...]
    > ;) ) i na milion innych pytan mniej lub bardziej potrzebnych ..... to
    > kup 3 t cementu i 8 m3 zwiru plukanego na posadzki i bedzie git ;)

    a najlepiej najmij ekipe z miksokretem, cenowo wychodzi tak samo jak
    samodzielne krecenie a sporo lepiej.

  • 9. Data: 2009-02-12 21:05:00
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > a najlepiej najmij ekipe z miksokretem, cenowo wychodzi tak samo jak
    > samodzielne krecenie a sporo lepiej.
    Ja równiez polecam miksokreta. Co do cementu to wydaje mi sie ze 2,5t
    powinno wystarczyc, no i ten zwirek (grubsze od piachu, drobniejsze od
    pospólki).
    Jeden transporcik tak jak kolega podal. Dla swietego spokoju dobrze jest
    polozyc
    siatke, moze byc rzadsza no i gabeczka badz styr. 1cm przy scianie.
    Aha, w progach tez lepiej rozdzielic - to nie bedzie zadnych pekniec.

    Pzdr
    J23

  • 10. Data: 2009-02-12 21:35:37
    Od: "tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > piramidek z kamieni pod planowanymi lózkami w pokojach, a na calosci
    > rozsypac skorupki od jajek kurzych - bo inaczej spac nie bedziesz mógl od

    Wszystko ladnie, nawet cacy ale licz sie Wasc ze slowami!
    Zwir, i to plukany, a moze nawet siany, do betonu sie nie nadaje. Nadaje sie
    natomiast pospolka, ktora jak sama nazwa wskazuje zawiera pospolu piasek i
    zwir. I ona jest naturalnym, dobrym skladnikiem betonu o wlasciwym skladzie
    granulometrycznym.
    Mam nadzieje, ze jak Pytacz powie "na posadzki" to mu sprzedadza wlasciwy
    material ale to trzeba rozrozniac, gdyz potem co z tym fantem zrobic?
    No i z ta proporcja tez przesadziles; w m3 betonu powinno byc 200, gora 300
    kg cementu, wiec do 8 kubikow, pi razy oko, wystarczy 2 tony.
    Pzdr.