  • 21. Data: 2012-08-03 18:46:20
    Temat: Re: ilość obwodów w kotłowni
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości
    news:jvgv03$nf8$1@inews.gazeta.pl...

    > No dawno, nie ale na wisnę szalałeś z odczytami :-)

    To fakt, bylem ciekaw ile to przez rok moze wyprodukowac i wiedza sie
    podzielilem. To o ile pamietam byl ostatni odczyt jaki dokonalem tego roku.
    Kociol wylaczony pare miesiecy, wody nie brak, wiec co tam bede.

    Pozdro.. TK

  • 22. Data: 2012-08-03 18:58:35
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > To on chce przekaźniki w gniazdkach. Ja mu staram się je wybić z głowy.

    Aaa, no i slusznie...

    > Jak da kable 4x to podłączy sobie je w skrzynce na stałę, a jak zajdzie
    > konieczność sterowania to rozłączy obwody, które będą potrzebne i je
    > wydzieli.
    > Przydaje się możliwość odłączania zasilania do pomp, zasobnika na prąd czy
    > po prostu zresetowania kotła, któremu się zawiesił sterownik, bo i tak
    > bywa.

    Mnie to ciekawi z powodow psychologicznych, bo to swego rodzaju fenomen
    budowac od podstaw jakies nowe systemy, opracowane dawno temu. Dla samego
    gapienia sie w ekran to kiepski pomysl, bo szybko sie znudzi. Uzytkowo to
    rowniez bez sensu, bo pierwszy z brzegu sterownik dedykowany do danego kotla
    realizuje te funkcje z powodzeniem az nadto. Wreszcie powiazanie ogrzewania
    z tzw. inteligencja domu jest pomyslem co najmniej glupim, bo wiaze
    wszystkie systemy w jeden, uzalezniajac ich prace od sprawnosci jednego
    tylko ukladu. Moze ma to jakis hardcorowy sens, ale moim zdaniem znacznie
    lepiej jak to wszystko bedzie niezalezne, a jedynie same odczyty mozna
    zbierac w jednym miejscu i jak ktos lubi sterowanie telemetryczne czy cus,
    jak mawiaja fachowcy.
    Dzisiejsze kotly nie potrzebuja dodatkowego sterowania czym kolwiek, bo i
    pompami steruja same, dodatkowo najczesciej mierzac caly czas temp. wody w
    instalacji, co skutkuje ciagla ich praca, wiec po co te obwody do pomp? I
    kolejna sprawa, reset kotla nie polega na rozlaczeniu zasilania, a na
    wcisnieciu przycisku na panelu w wielu wypadkach, wiec tez dupa. Wszystko to
    jedna wielka du..a.
    Szkoda czasu pieniedzy i zaangazowania, ale fak - nie bedzie tak fajnie.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2012-08-03 19:53:05
    Od: "brunet.wp" <b...@g...com>

    W dniu piątek, 3 sierpnia 2012 18:58:35 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
> [...]
    >
    > jedna wielka du..a.
    >
    > Szkoda czasu pieniedzy i zaangazowania, ale fak - nie bedzie tak fajnie.

    Maniek, nic z tych rzeczy o których piszesz :) W poniedziałek Ci odpiszę i wyjaśnię o
    co mi chodzi :)

  • 24. Data: 2012-08-03 20:56:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:

    > NIE! Sterownik ma być w rodzielni głównej - modułowy na szynę DIN.
    > Kupisz sobie osprzęt później, jaki ci będzie potrzebny.

    kompletnie bez sensu...

    w najlepszym przypadku sterownik będzie miał w kotle i pompy oraz zawory i
    czujniki będą podpięte do sterownika w kotle..

    ewentualnie będzie wisiał na ścianie w kotłowni.

    pomp i zworów sie nie podpina do gniazdek w ścianie tylko łączy na sztywno
    do sterownika albo do skrzynki sterowniczej.

    wyobraź sobie że ktoś wypnie pompę co i cwu i zamieni je miejscami w
    gniazdach :)

    wymyślasz mówiąc delikatnie jakies idiotyzmy.

  • 25. Data: 2012-08-03 22:11:22
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > wyobraź sobie że ktoś wypnie pompę co i cwu i zamieni je miejscami w
    > gniazdach :)
    >

    > wymyślasz mówiąc delikatnie jakies idiotyzmy.

    Brunet pisze, ze nie o to tu chodzi i cale szczescie, bo podobne pomysly az
    prosza sie o klopoty.
    Rozdzielenia obwodow w kotlowni prawde mowiac nie rozumiem, bo co zmieni
    podpiecie kotla, sterownika i czego tam jeszcze do oddzielnych
    bezpiecznikow? Paradoksalnie jak wszystko bedzie do jednego obwodu i cos
    sprawi, ze bezpiecznik go odlaczy to latwiej bedzie sie zorientowac, ze cos
    jest nie tak, a nie dopiero wtedy, kiedy gdzies woda zamarznie nastepnego
    dnia.

    Pozdro.. TK

  • 26. Data: 2012-08-04 08:52:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Maniek4 wrote:

> [...]
    > cos sprawi, ze bezpiecznik go odlaczy to latwiej bedzie sie
    > zorientowac, ze cos jest nie tak, a nie dopiero wtedy, kiedy gdzies

    to sa takie pomysły ignorantów, co im się wydaje że zjedli wszystkie rozumy
    świata.

  • 27. Data: 2012-08-04 22:01:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 3 sierpnia 2012 11:15:23 UTC+2 użytkownik brunet.wp napisał:

    > Teraz zastanawiam si� czy 2 obwody to nie za ma�o. Mam jeszcze mo�liwo��
    >
    > rozszerzenia i przepi�cia cz�ci gniazdek do osobnego, nowego obwodu. Jest
    >
    > sens czy zostawiďż˝ tak jak jest?
    Moim zdaniem prosisz się o kłopoty.
    Ale zrobisz jak zrobisz;)

  • 28. Data: 2012-08-05 12:39:13
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > I bedzie mogl spedzac przyjemne chwile podczas dlugich zimowych wieczorow
    > gapiac sie w temperatury tego wszystkiego na ekranie jakiegos androida.
    > Nie ma to jak miec fantazje.

    Raczej będzie nieprzyjemnie ślęczał nad dokumentacją i biegał z miernikiem
    rozwiazując problemy - dlaczego zasobnik przestał grzać, dlaczego nie to
    gniazdko się wyłączyło co powinno, dlaczego super-hiper sterownik nie
    reaguje na polecenia z telefonu, dlaczego zegar się przestawił, który
    wyłącznik co robi i jaki uruchamia algorytm, bo pamięć wraz z wiekiem
    zaczyna coraz bardziej zawodzić, wysłuchiwać kłótni innych domowników, dla
    których kikowe sterowniki to utrapienie, z którym nie mogą sobie poradzić
    .... :)
    Przy tym pojawi się skleroza i setny raz będzie pytał się znajomych czy
    rodziny "a widzieliście mój sterownik i co on potrafi....?", skutecznie ich
    zniechcając do odwiedzin :)

    Grun to mieć czym "zabić" czas, kiedy się go ma w nadmiarze jak się nie lata
    za d...mi ;)

  • 29. Data: 2012-08-05 12:41:09
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > Spytam grzecznie, po co Ci to?

    Maniek, no co Ty?

  • 30. Data: 2012-08-05 13:55:44
    Od: "Ojcow" <w...@t...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:jvg4rb$mo0$1@usenet.news.interia.pl...
    > Witam,
    >
    > W kotłowni (8,4m2) w której będą kocioł gazowy kondensacyjny do CO i CWU,
    > rekuperator, pompy, odkurzacz centralny itp.) zrobiłem 2 obwody
    > elektryczne i 9 gniazdek. Jeden tylko do kotła, a drugi obwód do
    > pozostałych 8 gniazdek.
    >
    > Teraz zastanawiam się czy 2 obwody to nie za mało. Mam jeszcze możliwość
    > rozszerzenia i przepięcia części gniazdek do osobnego, nowego obwodu. Jest
    > sens czy zostawić tak jak jest?
    >
    > Z góry dziękuję za ewentualne uwagi.
    >
    > Pozdrawiam,
    > BWP

    Wszystko zależy od przewidywanego maksymalnego obciążenia drugiego obwodu.
    Widzisz jakiś problem w dociągnięciu dodatkowego obwodu rezerwowego
    3x2,5mm^2 i zakończeniu go w kotłowni w puszce ?