  • 171. Data: 2009-01-31 12:26:24
    Temat: Re: ilosc roznicowek w instalacji
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Zaraz - bo sie znowu pogubilem:) O wejsciach jakich sterownikow
    > piszesz? Sa przekazniki bistabilne na 230V sterowane 12/24V ??

    Nie przekazniki bistabilne tylko sterowniki PLC.

    > Co do sterowników to Ci nie obiecuje. Sam jak tylko mam okazje to kupuje
    > uzywane i sprzedaje w instalacjach swoim klientom :)

    > No.. Poszukam po Ebayach i innych :-) Duzo prosciej i taniej widze
    > kupic sterowniki z wyjsciami DC 24V. Ale chyba nie ma sensu kupic taki
    > sterownik + sterowac nim dodatkowym przekaznikiem (stycznikiem) ?
    > Podrozy to koszt, bo dodatkowe styczniki / przekazniki (takie na
    > listwe) chyba kosztuja w granicy 20-30 pln / szt. ? :)

    Sterowniki produkuje sie przerózne.
    Z wejsciami i wyjsciami na 24V, ale sa tez z wjsciami 12 lub 24V oraz
    wyjsciami przekaznikowymi, któe wpinasz w dowolny obwód 24 lub 230V

    > Mnie najbardziej interesuje podlaczenie z komputerem. Ile razy
    > dziennie zona mi marudzi zebym wylaczyl swiatlo w kuchni, bo
    > zostawilem zapalone - dam wszystkie pieniadze zeby moc to zrobic przez
    > kompa, jak pisalem - jestem leniiwyyyyy :-))) To tez zalezy od stylu
    > zycia - ja kompa mam praktycznie caly czas pod reka odpalonego..

    Czasami warto jest sie oderwac od komputera - tak dla zdrowia ;)
    Oczywiscie komputer to jedna z mozliwosci.
    Ja tam jednak wole zdalne sterowanie.

  • 172. Data: 2009-01-31 12:37:35
    Od: a...@g...com

    On 31 Sty, 13:26, "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:

    > Nie przekazniki bistabilne tylko sterowniki PLC.

    No, no. Ja jednak te kable (3 x 0,75) planuje z mysla o zwyklych
    bistabilnych przekaznikach. UTP juz postanowilem - puszczam do kazdego
    wylacznika i gniazda (tzn. tak to zaplanuje zeby na kazde gniazdo byla
    przynajmniej jedna wolna para z UTP). Za 90 pln mozna kupic porzadne
    305m UTP :)

    [...]
    > Sterowniki produkuje sie przerózne.
    > Z wejsciami i wyjsciami na 24V, ale sa tez z wjsciami 12 lub 24V oraz
    > wyjsciami przekaznikowymi, któe wpinasz w dowolny obwód 24 lub 230V

    Wiem, wiem. Ale pytam czy np. warto kupic tanszy sterownik z wyjsciami
    24DC i do tego dodatkowo osobny stycznik (przekaznik) na kazde
    wyjscie. Bo z tego co ogladam na allegro to sterowniki z np. 32DO 24V
    kosztuja sensowne pieniadze - ponizej 1k pln, a tych przekaznikowych
    jest jak na lekarstwo i sa drogie :) No ale bede szukal dalej :-)
    Moeller Easy sa niedrogie ale te tansze nie mozna laczyc modulowo, a
    jezeli juz to wolalbym to miec w jednym sterowniku :)

    > Czasami warto jest sie oderwac od komputera - tak dla zdrowia ;)

    Dla zdrowia wole inne sporty niz wstawanie z cieplej kanapy ;-))

    > Oczywiscie komputer to jedna z mozliwosci.
    > Ja tam jednak wole zdalne sterowanie.

    Ja chce i to i to! ;) Ale zaczalem dostrzegac mozliwosci PLC..
    Szczegolnie z np. paroma wejsciami analogowymi.. W zasadzie wszystkie
    czujki podlaczamy pod sterownik i mozna cuda robic :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 173. Data: 2009-01-31 12:46:58
    Od: a...@g...com

    On 31 Sty, 13:26, "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:

    Aha - jeszcze inna opcja jest jakis mini-pc, taki specjalistyczny,
    okrojony z wszystkiego, smigajacy pod jakims linuxem z karta wejsc/
    wyjsc tego typu:

    http://www.elmark.com.pl/products/advantech/produkt.
    php?produkt=1106

    Aczkolwiek cena moze przekroczyc PLC, no i dowolny kernel panic
    wylaczy nam cale oswietlenie w domu ;-))) Ale mozliwosci mamy DUZO
    wieksze niz jakistam nawet najbardziej rozbudowany PLC :-)) Leza mi
    gdzies w firmie jeszcze platformy Intel Bonhan z tualatinami @1,4 -
    super stabilne, a przy obnizeniu taktowania CPU mozna zrezygnowac z
    jego chlodzenia :) Do tego caly system na jakims malym dysku SSD, czy
    nawet pendrive USB i mamy b. niski pobor pradu i stabilny i pewny
    sprzet :) W firmie takie serwerki osiagaly mi uptime'y powyzej 1 roku
    - reset byl konieczny ze wzgledu na upgrade softu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 174. Data: 2009-01-31 12:51:36
    Od: a...@g...com

    On 31 Sty, 13:46, a...@g...com wrote:

    > Aha - jeszcze inna opcja jest jakis mini-pc, taki specjalistyczny,
    > okrojony z wszystkiego, smigajacy pod jakims linuxem z karta wejsc/
> [...]

    Wycofuje - to ma obciazalnosc przekaznikow max 0,5A @ 125VAC :
    ( Licho ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 175. Data: 2009-01-31 15:09:15
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > wylacznika i gniazda (tzn. tak to zaplanuje zeby na kazde gniazdo byla
    > przynajmniej jedna wolna para z UTP). Za 90 pln mozna kupic porzadne

    Porzadne to ok. 200zl za 305m.
    Ale do tych celów to Ci nawet te najtansze starcza.
    Tylko musisz uwazac, zeby ich nie zniszczyc podczas montazu.

    [...]
> [...]

    > Wiem, wiem. Ale pytam czy np. warto kupic tanszy sterownik z wyjsciami
    > 24DC i do tego dodatkowo osobny stycznik (przekaznik) na kazde

    To zalezy.
    Czasami mozna trafic na gotowe zestawy przekaznikowe w jednej obudowie.
    Ja czasami robie wlasny modul w oparciu o triaki + optotriaki lub tez modul
    przekaznikowy.
    Obudowy sa, kostki polaczeniowe tez, przkazniki jednostykowe po 3,50zl sie
    kupi :)
    Kawalek laminatu, druk, trawienie i jest modul jak si patrzy :)))

  • 176. Data: 2009-01-31 15:11:42
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    php?produkt=1106

    > Wycofuje - to ma obciazalnosc przekaznikow max 0,5A @ 125VAC :
    > ( Licho ;)

    To sa karty sterujace kolejnymi przkaznikami z cewkami na 24V.
    A skoro tak, to mozna przeciez sterowac tranzystorami OC.

  • 177. Data: 2009-01-31 16:40:01
    Od: a...@g...com

    On 31 Sty, 16:09, "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:
    [...]
    > Porzadne to ok. 200zl za 305m.
    > Ale do tych celów to Ci nawet te najtansze starcza.
    > Tylko musisz uwazac, zeby ich nie zniszczyc podczas montazu.

    Nono. Spoko - akurat w montazu i ukladaniu UTP mam wprawe :)

    [...]
    > To zalezy.
    > Czasami mozna trafic na gotowe zestawy przekaznikowe w jednej obudowie.

    Owszem - sa, ale wlasnie przydrogawe :(

> [...]
    > przekaznikowy.
    > Obudowy sa, kostki polaczeniowe tez, przkazniki jednostykowe po 3,50zl sie

    Jakie obudowy?? Takie "puste" na szyne TH 35 ?? Mozesz pokazac albo
    chociaz jakiej nazwy szukac ? :-)

    > Kawalek laminatu, druk, trawienie i jest modul jak si patrzy :)))

    Hoho, ile ja w mlodosci mamie garnkow kwasem do trawienia miedzi
    zniszczylem to nie da sie policzyc ;-)) To w sumie jakies wyjscie -
    taki modulik samodzielnego montazu to pewnie ponizej 10 pln, a
    sterownikow PLC jednak znacznie wiecej jest z wyjsciami 24V :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 178. Data: 2009-01-31 20:26:57
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Jakie obudowy?? Takie "puste" na szyne TH 35 ?? Mozesz pokazac albo
    > chociaz jakiej nazwy szukac ? :-)

    Maszczyk, Kradex, Bopla, Fibox, Modulbox

    Zobacz sobie w szczególnosci Modulbox w TME - co prawda drogie, ale naprawde
    jakosc super.
    Moje sterowniki glównie w tych obudowach montowalem.
    Przedni panel wymienny - moze byc w kolorze szarym jak obudowa, czerwona lub
    bezbarwna, przezroczysta plexa.

    http://www.tme.eu/obudowa-modulbox-na-szyne-din-szer
    okosc-160mm-2727pin/arts/pl/obudowy/obud43.html
    http://www.tme.eu/obudowa-z-abs-na-szyne-105x91x60-s
    krecana/arts/pl/a30/abs-71.html

    Przekazniki tez tu sa i to jakie :)

    http://www.tme.eu/pl/katalog/przekazniki-polprzewodn
    ikowe_100052/?search=przeka%C5%BAnik#id_category%3D1
    00051%26cleanParameters%3D1
    http://www.tme.eu/przekaznik-miniaturowy-spdt-8a-5v/
    arts/pl/a21/m15f05.html
    http://rm50-3021-85-1024.katalog-tme.pl/

    Ja np. w swoich sterownikach czesto stosowalem takie:
    http://www.tme.eu/katalog_pics/8/7/f/87f542e6ab7c28e
    4242e437485219cdd/rm699v-p-05.jpg
    5mm szerokosci - dzieki czemu mozna upchac w stosunkowo niewielkiej obudowie
    na szyne TH35 kilkadziesiat sztuk :)

    No to wiesz co robic :)

  • 179. Data: 2009-01-31 22:31:05
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 30 Jan 2009 18:10:37 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > Ale rozumiesz znaczenie slowa "skutecznie" ??

    A Ty wiesz, skąd się bierze napięcei krokowe?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 180. Data: 2009-01-31 22:31:41
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 30 Jan 2009 15:17:00 +0100, Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > Tak, kilka km dalej na przepompowni, gdzie ma kontakt z metalowymi pompami,
    > ewentualnie poprzez armaturę hydrauliczną ze ścianami.

    Albo w ziemi.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356