  • 131. Data: 2015-09-10 17:25:27
    Temat: Re: imigranci
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-09-10 o 17:12, Ghost pisze:

    > Dalem ci ustawe w ktorej istnienie nie wierzyles
    To nie kwestia mojej wiary tylko praktycznego sposobu przekucia wyników
    referendum na obowiązujące prawo przy czynnej niechęci posłów.

    > PLONK pasozycie
    Normalnie się popłakałem.

  • 132. Data: 2015-09-10 17:53:04
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 10 września 2015 17:05:18 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Który to już raz to słyszę :-)
    > Dzielne przedszkolanki które muszą obchodzić system. Tak się składa że mam w
    > rodzinie przedszkolanki i się z tego mitu śmieją. Nie wiem kto i na jakie
    > potrzeby go wymyślił ale to mit.

    cytuje:
    W 2009 r., zmieniając podstawę programową kształcenia, resort edukacji wymazał z
    przedszkolnych planów nauczania zajęcia z czytania i pisania. Choć prawo nie zakazuje
    tego typu zajęć, pracownicy przedszkoli przekonani są, że grożą za to poważne
    konsekwencje.

    Na sprawę zwróciła uwagę Małgorzata Barańska, pedagog, która w całym kraju prowadzi
    szkolenia z autorskiego programu nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego.

    - Co roku odwiedzam wiele miast i do tej pory nie trafiłam jeszcze na placówkę, w
    której nie usłyszałbym, że przedszkolaków nie wolno uczyć liter - mówi "Rz".
    Przyznaje, że w niektórych była przekonywana, że grożą za to kary.

    - Niektóre nauczycielki podkreślały w rozmowach, że absolutnie nie wolno zapisywać w
    dzienniku tematu, w którym byłaby mowa o uczeniu liter. Wiem o sytuacjach, w których
    z przedszkolnych ścian ściągnięto tablice z literami, a ze sprzętów etykiety z ich
    nazwami, które miały pomagać przedszkolakom w nauce pisania - dodaje.

    Skąd to przeświadczenie? Wyjaśnia to Urszula Spicha z przedszkola nr 2 w Wieliczce,
    która w rozmowie z nami podkreśla, że nowa podstawa programowa zakazuje nauki
    czytania i pisania.

    - Przy okazji reformy programowej mieliśmy spotkania z przedstawicielami kuratoriów,
    którzy mówili o tym, że teraz nie wolno nam uczyć dzieci czytać - przekonuje. - Nie
    wolno? - dopytujemy. - Nie powinno się - poprawia się Spicha.
    koniec cytatu

    zatem masz race - to mit. Tyle ze powszechnie rozpowszeniony za pomocą
    przedstawicieli kuratorium (czyli przedstawicieli organów władzy) . W skutkach efekt
    był taki jak normalny zakaz. Wiem bo przerabialismy to w przedszkolu :) Zatem: mit
    stosowany :-)

    > Nauki czytania nigdy w programie przedszkoli nie było! Była nauka _pisania_.
    > I nadal jest :-)

    qurfa, nauka pisania bez nauki czytania to jakis głebszy model brytyjski :-)

    > Jest też inna i bardziej przyziemna zmiana - szkoła jest darmowa i ma
    > darmowe podręczniki. Ciebie to nie dotyczy (bogaty biednego nie zrozumie)
    > ale wielu po prostu nie było stać na przedszkole nawet pomimo gminnego
    > dofinansowania.

    czyli tak naprawde to brakowalo miejsc w przedszkolach. I to nalezalo zalatwic.

    > Brytyjczycy zauważyli że jak ich dzieci nie będą się więcej uczyć to będą
    > pracowali na zmywaku u jakiegoś Abdula albo na taśmie montażowej u Hasana.
    > Jak przeczytasz ten artykuł to się dowiesz że wpadli na to że ułamków trzeba
    > nauczać już od pierwszej klasy. A u nas po tym jak kilku rodziców i
    > polityków krzyczało naście lat temu ułamki przesunięto do gimnazjum.

    a to zauwazasz ze ministerstwo pominno sie nazywac "ministerstwo demontazu edukacji
    narodowej"? Od lat i konsekwentnie, łącznie z tymi 6-latkami...
    Efekt jest taki ze do szkoly idą dzieci bardzo zroznicowane psychoruchowo, zatem
    programy trzeba osłabiać i zmniejszac wymagania, trudniejsze rzeczy przesuwac na
    dalsze klasy.
    A wystarczłoby nie psuc...

    > Fakty temu przeczą. A łatwo to sprawdzić - w podstawówkach są już od kilku
    > lat klasy składające się z dzieci o rok starszych i o rok młodszych -
    > zapytaj nauczycieli o ich wyniki to się zdziwisz :-)
    >
    > Młodsze "wygrywają" :-)
    > Jest tylko jeden przedmiot gdzie "wygrywają" starsze - jak się nie trudno
    > domyślić jest to W-F.

    Według prof. Bogusława Śliwierskiego, szefa Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN te
    wyniki potwierdzają tezę, że o posłaniu 6-latków do szkoły powinni decydować rodzice,
    a nie państwo. "W edycji badania z 2012 r., tej, w której sześciolatki osiągnęły
    najlepszy wynik, mamy ich niewielki odsetek. To pierwszy rocznik dzieci, których
    rodzice zdecydowali się posłać je do szkoły wcześniej. Zapewne zdiagnozowali ich
    gotowość szkolną, a dzieci mogą liczyć na ich wsparcie w nauce - mówi
    "Rzeczpospolitej" Śliwierski.

    Osiągnięcia kolejnych, coraz liczniejszych roczników sześciolatków są słabsze, bo do
    szkół trafia coraz więcej dzieci słabiej przygotowanych do rozpoczęcia nauki. "Mówiąc
    kolokwialnie, z każdym kolejnym rokiem sześciolatki w systemie są coraz mniej
    przebrane, co niekorzystnie wpływa na obraz ich osiągnięć edukacyjnych" - wyjaśnia
    "Rz" prof. Krzysztof Konarzewski z Instytutu Badań Edukacyjnych.

    > W absurdalnej tezie jakoby rodzice byli w stanie ocenić swoje dzieci pod
    > kątem przygotowania do bycia uczniem.

    znaczy sie nie potrafisz tego ocenic w stosunku do swoich dzieci?????????

    > Przyjmij że prezes ma rację a "cały świat" się myli posyłając swoje dzieci
    > wcześniej. Tylko wiesz różnica jest taka że prezes nie ma dzieci, a ja mam w
    > wieku wczesno-szkolnym. Ja wiem jak wyglądają pierwsze klasy A.D. 2015 Nie
    > na tym polega demokracja aby ktoś na podstawie swoich traumatycznych
    > wspomnień z dzieciństwa i fałszywego obrazu współczesnej szkoły decydował o
    > krzywdzeniu cudzych dzieci.

    japiudole -ty rozumiesz co to znaczy "wybór"? My nie chcemy ciebie zmuszac zebys
    dzieci puszczal później o rok - tylko zebys nie zmuszał innych do puszczania
    wczesniej. Niedawno tak strasznie szanowales widzimisie innych -teraz juz nie?

    > Dziwi mnie tylko że tak bezkrytycznie podążasz za prezesem - jak
    > chorągiewka. Jeszcze niedawno pisałeś że największym problemem jest
    > demografia (niska dzietność). A dziś chcesz ten problem potęgować. W jednym
    > wątku straszysz muzułmanami a w drugim chcesz z naszych dzieci robić
    > pariasów Europy.

    ale co??????? tobie sie cos pozajaczkowalo :) Jasne ze demografia jest problemem. A
    gdzie ja chce problem potęgowac? Poprzez uzdrowienie chorej edukacji?

    > No i jak rozumiem, Ty postulujesz aby dzieci nie szły wszystkie w tym samym
    > czasie tylko w zależności od decyzji rodziców rok szybciej lub rok później w
    > takim razie proponuję zapytać psychologa dziecięcego (nie prezesa) jaki
    > wpływ na psychikę dziecka ma to gdy idzie rok późnij do szkoły niż wszyscy
    > dookoła. Podpowiem - niska samoocena - "jestem głupszy i dlatego rodzice
    > posłali mnie później". Dziecko nie rozumie że to rodzice są głupi ono bierze
    > wszystko do siebie.

    a jesli w klasie bedzie tak pół na poł? Albo na wiekszsc 7latkow trafi sie kilku
    6latkow? Mam pytac prezesa czy sam mi powiesz :)

    b.

  • 133. Data: 2015-09-11 09:58:37
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > przedstawicieli kuratorium (czyli przedstawicieli organów władzy) . W
    > skutkach efekt był taki jak normalny zakaz. Wiem bo przerabialismy to w

    Nie był stosowany. Był powtarzany przez rodziców (w tym przeze mnie) tak,
    sam się na to nabrałem i poszedłem i zapytałem w przedszkolu do którego
    chodziła moja córka i pani powiedziała że ich obowiązują przepisy a nie
    wypowiedzi polityków powtarzane przez dziennikarzy i dopóki nie będzie
    jasnego zakazu to oni swojego programu nie zmieniają bo dzieci _chcą_
    poznawać literki. No a później na jakims spotkaniu rodzinnym usłyszałem że w
    innych przedszkolach jest podobnie.

    > qurfa, nauka pisania bez nauki czytania to jakis głebszy model brytyjski
    > :-)

    Masz rację palnąłem bzdurę. Miałem napisać że nie było nauki ani jednego ani
    drugiego. Była (i jest) nauka _literek_ a nie _głosek_. Czyli dzieci uczą
    się pisać i czytać proste wyrazy jak kot czy dom ale już nie takie gdzie
    występuje 'ch', 'rz' czy 'ni'.

    Czyli zależnie od tego jak na to spojżeć to szklanka jest albo do połowy
    pusta albo pełna.

    > czyli tak naprawde to brakowalo miejsc w przedszkolach. I to nalezalo
    > zalatwic.

    Chcesz na wsiach masowo budować przedszkola? Po co?

    Co takiego mitycznego się zmienia że dziecku staje się"krzywda" gdy zamiast
    bawić się i uczyć w budynku nazywanym "przedszkole" bawi się i uczy w
    budynku nazywanym "szkoła"?

> [...]
    > zatem programy trzeba osłabiać i zmniejszac wymagania, trudniejsze rzeczy

    Podałem Ci przykład ułamków - dzieci są przygotowane na to pojęcie już mając
    kilka lat - bo jest dla nich _naturalne_. Ułamki je otaczają. Podobnie jak
    większość zagadnień z podstaw matematyki czy fizyki. Natomiast kilku idiotów
    w Polsce uznało że mają je poznać dopiero w późniejszym czasie.

> [...]
    > mogą liczyć
    > na ich wsparcie w nauce - mówi "Rzeczpospolitej" Śliwierski.

    ROTFL. Profesor stwierdził że rodzice zdiagnozowali gotowość - to po co
    psychologowie skoro rodzice są specjalistami?

    No i taki przykład z Gliwic - przeczący tej tezie - wiesz gdzie najwięcej
    dzieci poszło wcześniej do szkoły? W dzielnicy biedoty - a przyczyna była
    ekonomiczna. Rodzice nic nie diagnozowali tylko mieli do wyboru darmową
    szkołę lub płatne przedszkole - i nawet w tej szkole za wyjątkiem W-F te
    dzieci radzą sobie lepiej niż ich starsi koledzy.

> [...]
    > na obraz > ich osiągnięć edukacyjnych" - wyjaśnia "Rz" prof. Krzysztof
    > Konarzewski z Instytutu Badań Edukacyjnych.

    Czyli mówiąc wprost głupi rodzice posyłają swoje głupsze dzieci później.
    Jesteś pewien że to sensowny głos w dyskusji?

    > znaczy sie nie potrafisz tego ocenic w stosunku do swoich dzieci?????????

    Oczywiście. Bo nie wiem jak zachowują się w grupie 20 rówieśników. Dlatego
    ocenia to przedszkole. Przedszkolanka widzi jak jakieś dziecko jest jeszcze
    nieprzystosowane do życia w grupie to mówi o tym rodzicom i oni idą do
    psychologa.

> [...]
    > zebys dzieci puszczal później o rok - tylko zebys nie zmuszał innych do
    > puszczania wczesniej. Niedawno tak strasznie szanowales widzimisie

    Znaczy się nie chcecie krzywdzić mojego dziecka tylko pozwalać by inni
    krzywdzili swoje? A przy okazji "skazać" moje by na W-F rywalizowało w
    klasie z o rok starszymi.

    > ale co??????? tobie sie cos pozajaczkowalo :) Jasne ze demografia jest
    > problemem. A gdzie ja chce problem potęgowac? Poprzez uzdrowienie chorej
    > edukacji?

    Rok szybciej do szkoły, rok szybciej na studia rok szybciej po studiach rok
    więcej czasu na znalezienie męża i rodzenie dzieci zanik biologia powie
    sorry czas minął.

    > a jesli w klasie bedzie tak pół na poł?

    Pół klasy będzie miało niższa samocenę.

    > Albo na wiekszsc 7latkow trafi sie kilku 6latkow?

    Jest spora szansa że 6 latki będą mieli trudniej - bo będą słabsi fizycznie
    co może prowadzić do przemocy wobec nich.

    W jednym i drugim przypadku na W-F będzie dochodziło do problemów:
    Np. w grach zespołowych młodsze (a więc zwykle słabsze/wolniejsze) dzieci
    będą wybierane w drugiej kolejności.

    Początkowo niektórzy też wskazywali na problem dojrzewania płciowego. Ale
    inni szybko im uświadomili że już teraz jedne dziewczynki dojrzewają w wieku
    lat 12 a inne 16 więc ten proces i tak jest rozłożony w czasie.

    > Mam pytac prezesa czy sam mi powiesz :)

    Nie pytaj prezesa i nie pytaj mnie - sam się zastanów.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 134. Data: 2015-09-11 12:15:19
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 11 września 2015 09:59:05 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Nie był stosowany.

    był. Moze w twoim rejonie kuratorium było jakies normalniejsze i nie dawalo takich
    zalecen. U nas to miało miejsce.

    > Co takiego mitycznego się zmienia że dziecku staje się"krzywda" gdy zamiast
    > bawić się i uczyć w budynku nazywanym "przedszkole" bawi się i uczy w
    > budynku nazywanym "szkoła"?

    jedno dziecko jest gotowe do szkoły, inne nie jest.
    http://www.sp4koszalin.com/ofertagaleria13.htm znajdz różnice miedzy przedszkolem a
    szkołą, potem poszukaj ilosc obsługujących osób, itd.
    Jedno dziecko da rady wysiedziec w ławce, inne nie. Tylko tyle.

> [...]
    > większość zagadnień z podstaw matematyki czy fizyki. Natomiast kilku idiotów
    > w Polsce uznało że mają je poznać dopiero w późniejszym czasie.

    No zgoda - tyle ze zauwaz ze ci idioci plan demontazu wprowadzają nadzwyczaj
    konsekwentnie od lat. Wg mnie 6latki w szkolach to czesc tego debilnego procesu.
    Czyli trzeba ich pogodnic i nauczanie odbudowac.

> [...]
    > nieprzystosowane do życia w grupie to mówi o tym rodzicom i oni idą do

    Ty w ogóle na oczy widzisz swoje dzieci? Bo ja swoje dziecko potrafiłem ocenic :)
    Nawet poszło do 1klasy jako 6latek.
    Ale znam ten typ myslenia, spotykam sie z opinią ze nie mogę bezpiecznie prowadzic
    samochodu, bo nie jestem obiektywny w ocenie swoich mozliwosci - i dlatego mam sie
    zdac na przepisy ruchu drogowego - panstwo wie lepiej!.
    Jakas niewolnicza mentalnosc.

    > Znaczy się nie chcecie krzywdzić mojego dziecka tylko pozwalać by inni
    > krzywdzili swoje?

    Aaaa, bo na krzywdzenie monopol ma miec panstwo. To ze rodzice NAJLEPIEJ sie
    dzieckiem zaopiekują, najlepiej go znają nie przyjdzie urzedasowi do głowy.

    > Rok szybciej do szkoły, rok szybciej na studia rok szybciej po studiach rok
    > więcej czasu na znalezienie męża i rodzenie dzieci zanik biologia powie
    > sorry czas minął.

    Rok później do szkoły bez stresu "wczesniacta", lepiej kształcąca szkoła bo nie
    zmuszona do równania w dół itd - nie ma jasnej i jednoznacznej zaleznosci ze rok
    wczesniej to lepiej.

    b.

  • 135. Data: 2015-09-11 13:18:26
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > był. Moze w twoim rejonie kuratorium było jakies normalniejsze i nie
    > dawalo takich zalecen. U nas to miało miejsce.

    "Zalecenia" były te same. W znanych mi przypadkach po prostu szła stara
    śpiewka "proszę mi to dać na piśmie".

    > jedno dziecko jest gotowe do szkoły, inne nie jest.
    > http://www.sp4koszalin.com/ofertagaleria13.htm znajdz różnice miedzy
    > przedszkolem a szkołą,

    No widzę w przedszkolu dzieci rysują przy "stolikach" a w szkole w
    "ławkach". Pokaż zdjęcie czasu gdy się _bawią_, albo gdy pani im czyta.

    > potem poszukaj ilosc obsługujących osób, itd.

    W obu przypadkach jedna na grupę.

    > Jedno dziecko da rady wysiedziec w ławce, inne nie. Tylko tyle.

    No więc tłumaczę Ci po raz kolejny że w nowej pierwszej klasie (i drugiej i
    trzeciej) dzieci nie siedzą cały dzień w ławkach. Proponuję jednak pójść do
    szkoły i zobaczyć albo zapytać kogoś jak to wygląda dziś a nie jak wyglądało
    gdy do pierwszej klasy chodziły Twoje dzieci.

> [...]
    > debilnego procesu.
    > Czyli trzeba ich pogodnic i nauczanie odbudowac.

    Ależ to dwa różne procesy. Proces odsuwania matematyki i fizyki na później
    trwa co najmniej od 20 lat. Już w latach 90-tych zakres matematyki w liceum
    był mniejszy niż w latach 80-tych. Wiem bo porównywałem podręczniki. Do
    "olimpiady" przygotowywałem się z tych starych.

    Natomiast obniżenie wieku szkolnego to ogólnoświatowy trend, a nie nasz
    wymysł. I jak pisałem postępuje konsekwentnie gdzieś tak od średniowiecza
    :-)

    > Ty w ogóle na oczy widzisz swoje dzieci? Bo ja swoje dziecko potrafiłem
    > ocenic :) Nawet poszło do 1klasy jako 6latek.

    Doskonale wiem jaką _wiedzę_ mają moje dzieci, wiem jak zachowują się w
    grupie 2, 3,.. 9 osób. Wiem, też czy potrafią nawiązywać stosunki z
    rówieśnikami. Ale gdyby nie rozmowy z przedszkolanką nie wiedziałbym jak się
    zachowują w grupie 20 dzieci.

    Bo z tego że dziecko jest cierpliwe gdy jest 3 w kolejce nie wynika że
    będzie cierpliwe gdy będzie 13 w kolejce (gdy np. pani w przedszkolu
    rozdziela deser).

    > Ale znam ten typ myslenia, spotykam sie z opinią ze nie mogę bezpiecznie
    > prowadzic samochodu, bo nie jestem obiektywny w ocenie swoich mozliwosci
    > lepiej!.
    > Jakas niewolnicza mentalnosc.

    Proponuję jednak więcej pokory. Tacy co "wiedzieli", że potrafią jeździć 250
    na motorze po mokrej drodze leżą na cmentarzach.
    Rozumiem, że Ty potrafiłeś obiektywnie ocenić swoje możliwości kierowcy juz
    po kilku godzinach jazdy - gratuluję! Ale nie wszyscy są Duchami Świętymi,
    albo innymi prorokami.

    Bo wiesz, różnica między Toba a nauczycielem czy psychologiem jest taka ze
    Ty na co dzień obserwujesz poczynania kilku/kilkunastu dzieci a nauczyciel
    kilkuset. Doświadczenie jakby "trochę" inne. :-)

    > Rok później do szkoły bez stresu "wczesniacta", lepiej kształcąca szkoła
    > bo nie zmuszona do równania w dół itd - nie ma jasnej i jednoznacznej
    > zaleznosci > ze rok wczesniej to lepiej.

    Jakiego stresu??? Spytaj jakieś dziecko czy odczuwa stres dlatego że zamiast
    do "przedszkola" chodzi do "szkoły".
    Podałem Ci trzy argumenty za. Jak dotąd nie podałeś ani jednego przeciw. A w
    zasadzie próbowałeś podać dwa: dziecko nie wysiedzi (ale wcale nie musi!) i
    że nie jest przygotowane do nauki (tak jakby w przedszkolu się nie uczyło a
    tylko bawiło).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 136. Data: 2015-09-11 15:03:07
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 11 września 2015 13:18:55 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Bo wiesz, różnica między Toba a nauczycielem czy psychologiem jest taka ze
    > Ty na co dzień obserwujesz poczynania kilku/kilkunastu dzieci a nauczyciel
    > kilkuset. Doświadczenie jakby "trochę" inne. :-)

    dokładnie - ja moje dziecko obserwuje na codzien i wiem o nim duzo wiecej niz
    szanowny pan psycholog po krótkim spotkaniu.

> [...]
    > że nie jest przygotowane do nauki (tak jakby w przedszkolu się nie uczyło a

    mnie nie specjalnie interesuje wymienianie sie na argumenty miedzy nami laikami -
    znajduje w necie takie zdania:
    Temat ten nie jest obecny tylko w Polsce, lecz ostatnio także trafił on na czołówki
    gazet w Wielkiej Brytanii. Grupa 130 ekspertów z dziedziny edukacji wczesnoszkolnej -
    głównie akademików - wysłała do mediów otwarty list, w którym podkreślają oni wagę
    nauki przez zabawę i podają najbardziej trafny ich zdaniem wiek rozpoczęcia właściwej
    edukacji - 7 lat.

    i sie z ekspertami nie kłóce, zwlaszcza ze to nie pojedynczy glos jakiegos
    nawiedzonego specjalisty.
    Dziecka swojego ocenic nie potrafisz - ale wiesz ze szkola dla 6latkow to dobry
    pomysł - nielogiczne, chyba ze opierasz sie na ekspertach. Ale ci mówią co innego.

    b.

  • 137. Data: 2015-09-14 10:55:57
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > ich
    > zdaniem wiek rozpoczęcia właściwej edukacji - 7 lat.

    No więc piszę po raz trzeci - w ramach tej reformy zmieniono _trzy_ pierwsze
    klasy tak by zamiast tradycyjnej nauki była nauka przez zabawę. Jaki sens ma
    podawanie argumentów że _dawna_ tradycyjna pierwsza klasa nie nadawała się
    dla młodszych dzieci? Zachowujesz się tak jakbyś widział tylko malutki
    fragment reformy (zmiana rocznika) a pomijał całą resztę.

    Wiesz jaka _obecnie_ jest główna różnica między pierwszą klasą a
    przedszkolem z punktu widzenia dziecka? Tornister w którym dziecko nosi
    śniadanie!
    No bo w "przedszkolu" śniadanie jest na miejscu a do "szkoły" trzeba
    przynieść własne. Tak jak w przedszkolu się bawiło i uczyło tak samo w
    pierwszej klasie bawi się i uczy.

> [...]

    > Dziecka swojego ocenic nie potrafisz - ale wiesz ze szkola dla 6latkow to
    > dobry pomysł - nielogiczne, chyba ze opierasz sie na ekspertach. Ale ci

    Jak na razie podałeś tylko przykłady, że eksperci mówią ze stara
    (tradycyjna) pierwsza klasa nie nadaje się dla maluszków - z tym się
    zgadzam. To samo mówili wiele lat temu gdy ta reforma była przygotowywana -
    i właśnie dlatego przeprowadzono całą _reformę_ a nie tylko obniżono wiek
    szkolny.

    Zachęcam Cię abyś sobie poczytał dyskusje z okresu gdy reforma była
    _przygotowywana_ - wtedy dyskutowali eksperci a nie politycy. Na szybko to
    co zapamiętałem:
    - dziecko nie wysiedzi -> dzieci nie będą siedzieć 5 godzin w ławkach
    - nie da się przewidzieć czasu potrzebnego na tłumaczenie danego
    zagadnienia -> "likwidacja" dzwonków - przerwy na życzenie nauczyciela gdy
    widzi znudzenie dzieci.
    - dzieci zbyt słabe by nosić ciężki tornister -> podręczniki własnością
    szkoły nie noszone do domu

    i tak dalej i tak dalej w tym nawet takie "drobiazgi" jak montaż umywalek w
    łazienkach i haczyków w szatniach na niższej wysokości.

    Zachowujesz się tak jakbyś uwierzył w medialny bełkot jakoby reforma była
    nieprzygotowana i robiona na chybcika. Podczas gdy jest to jedna z dłużej
    przygotowywanych i lepiej przeprowadzonych reform. Rozumiem, ze jest rok
    wyborczy i chęć "dowalenia" PO bierze górę nad rozsądkiem, ale ta reforma to
    nie sukces PO to sukces nas wszystkich i naszych dzieci.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 138. Data: 2015-09-14 11:57:55
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 14 września 2015 10:56:27 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > Wiesz jaka _obecnie_ jest główna różnica między pierwszą klasą a
    > przedszkolem z punktu widzenia dziecka? Tornister w którym dziecko nosi

    wiesz, moje dziecko poszło do szkoły jako szesciolatek w pierwszym roku obowiazywania
    tego systemu. Wiec jesli ty mi piszesz ze różnicą jest tornister ze sniadaniem to
    wypisujesz kompletne bzdury - w pierwszej klasie były i ławki, i nauka od dzwonka do
    dzwonka itd (tyle ze dzieci nie wychodzily na korytarz na przerwy).

    > Zachowujesz się tak jakbyś uwierzył w medialny bełkot jakoby reforma była
    > nieprzygotowana i robiona na chybcika. Podczas gdy jest to jedna z dłużej
    > przygotowywanych i lepiej przeprowadzonych reform.

    wielokrotne przesuwanie obowiązku dla 6latków to prawdziwy dowód na dobre
    przygotowanie reformy :) No i 26klas pierwszych w szkole to oczywisty sukces.

    >Rozumiem, ze jest rok
    > wyborczy i chęć "dowalenia" PO bierze górę nad rozsądkiem, ale ta reforma to
    > nie sukces PO to sukces nas wszystkich i naszych dzieci.

    sukcesem byłoby odwrócenie wszystkich zmian w szkole dokonanych w ciągu ostatniego
    ćwierwiecza. Tak na szybko to chyba jedynie nauka jezyków obcych stoi na wyzszym
    poziomie - nie wspominam o informatyce bo po prostu czegos takiego nie było)

    b.

  • 139. Data: 2015-09-14 13:01:34
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    a zajrzyj tu jeszcze, straszny chaos, ale trzeba to przebolec
    http://www.iar.pl/aktualnosci/2015-09-09_Zalacznik_d
    o_listu_otwartego_do_Prezydenta_RP.pdf

    b.

  • 140. Data: 2015-09-14 14:08:50
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > ławki, i nauka od dzwonka do dzwonka itd (tyle ze dzieci nie wychodzily na

    Podaj nazwę szkoły i wyślij całość mailem na adres kuratorium.

    Zapoznaj się z wspomnianą reformą a nie z Tym co zrobiła szkoła do której
    posłałeś dziecko. Niby tak dobrze potrafisz ocenić swoje dziecko a nie
    potrafiłeś zauważyć że szkoła do której je posyłasz jest na to nie
    przygotowana? Albo co gorsza olałeś to?

    No więc przyjmij do wiadomości że nie wszędzie tak jest - tak jest tylko tam
    gdzie rodzice mają gdzieś co się dzieje z ich dziećmi.

> [...]
    > ostatniego ćwierwiecza. Tak na szybko to chyba jedynie nauka jezyków
    > obcych stoi na wyzszym poziomie - nie wspominam o informatyce bo po prostu

    Jasne bo system gdzie dzieci poznawały budowę układu oddechowego i
    krwionośnego wróbla jest lepszy niż ten w którym uczą się jak wygląda wróble
    a jak sikorka.

    System w którym dzieci uczyły się dziesiątek niepotrzebnych dat różnych
    wydarzeń jest lepszy od tego w którym uczą się przyczyn i konsekwencji tych
    wydarzeń.

    I tak dalej...

    Znowu widzisz biało-czarno. A tymczasem w programie nauczania nastąpiło
    wiele sensownych zmiana i wiele bezsensownych (jak ograniczenia w matematyce
    czy fizyce).

    Pozdrawiam
    Ergie