  • 151. Data: 2015-09-15 15:19:33
    Temat: Re: imigranci
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    dyskusyjnych:2cf6058e-7926-45a4-9da5-e27cb23648a7@go
    oglegroups.com...

    >oczywscie mozna przyjac ze wyniki pisa sa wiarygodne a nasza pozycja
    >rosnie. Wobec coraz gorszych wynikow gimnazjalistow wskazuje to ze tam w
    >europie głupieją szybciej niz nasi.
    >Ale to znów wskazówka by drogą europejska nie iśc by nie popełniac ich
    >błędów.

    A europejska to np. Fińska?

  • 152. Data: 2015-09-15 16:40:13
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 15 września 2015 15:11:55 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Z tym że obecny maturzysta ma mniej wiedzy niż ten sprzed 20 czy 50 lat nie
    > polemizuje - bo to prawda. Tyle że w moim odczuciu ma mniej wiedzy
    > _niepotrzebnej_ (czysto pamięciowej). Czasy się zmieniają - gdy każdy w
    > telefonie ma dostęp do encyklopedii nie ma sensu by znał na pamięć datę
    > śmierci Jagiełły czy innego króla.

    Haaa, bo to nie chodzi o daty tylko o proces nauki czegokolwiek i to pamięciowo.
    Budują sie neurony i mózg jest chłonniejszy i nastepnych rzeczy uczy sie łatwiej.
    Odpuszczajac na poczatku (bo po co uczyc skoro jest google) skazujemy osobnika ze
    ostatecznie bedzie glupszy. I to nie bedzie jego wina tylko systemu.

    > Sugerujesz że władza ma magiczny natychmiastowy wpływ na nauczycieli? ROTFL
    > :-)

    sugeruje ze dziwnie sie sklada ze rozne wskazniki byly korzystniejsze za niby to
    nieudolnego pisu- dlaczego? Trudno powiedziec, ale pamietasz giertycha który mundurki
    chcial wprowadzac? Na pewno wpływ był, wykresy sa skutkiem, nie przyczyną. Mozna
    oczywiscie wysmiac zamiast sie zastanowic.

    rowa-zywnosc-w-szkolach-uczniom-nie-w-smak,id,t.html

    > Napisz konkretnie co Ci się podoba a co nie podoba to podyskutujemy :-)

    Ano nie podoba mi sie ze panstwo gdziekolwiek interweniuje robi to w sposób głupi - a
    tu konkretnie w kolejny sposób psuje szkole. Byly sklepiki szkolne -nie ma. Były
    obiady dla dzieciaków - są, ale niejadalne. Starsi sobie poradzą, a male dziecko ze
    szkoly nie wyjdzie. A obiad w szkole to było niezłe rozwiązanie.

    b.

  • 153. Data: 2015-09-15 17:03:04
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

> [...]
    >uczy sie łatwiej. Odpuszczajac na poczatku (bo po co uczyc skoro jest
    >google) skazujemy osobnika ze ostatecznie bedzie glupszy. I to nie bedzie

    Przyznaj się, z dupy to wyjąłeś?

  • 154. Data: 2015-09-15 17:47:15
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 15 września 2015 17:03:09 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Przyznaj się, z dupy to wyjąłeś?

    z dupy Manfreda Spitzera i Maxa Cynader

    b.

  • 155. Data: 2015-09-15 18:15:43
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2015 o 15:11 Ergie <e...@s...pl> pisze:

> [...]
    > _niepotrzebnej_ (czysto pamięciowej). Czasy się zmieniają - gdy każdy w
    > telefonie ma dostęp do encyklopedii nie ma sensu by znał na pamięć datę

    No, nie wiem. Daty w historii są kluczowe, bez nich nie ma kontekstu,
    ciągłości.
    Jak taki gimbus nie pozna teraz dat (bo za trudne) to będąc dorosłym uzna,
    że w zasadzie po co wiedzieć kto to jest Jagiełło - przecież i tak jest
    mądry bo wie, że iPhone 43 jest lepszy od samsunga S27 - a to jest
    przecież najważniejsze.
    Zafunduje swoim dzieciom kolejną reformę edukacji po której dzieciaki będą
    się przez cały semestr uczyć malować logo Apla.
    Jak usłyszy w TV że obchodzimy kolejną rocznicę zwycięstwa faszyzmu nad
    komunistami podczas II WS to ani przez chwilę w jego mądrej główce nie
    zagości cień wątpliwości - przecież w TV tak mówią, to musi być prawda.

    Przejaskrawione - ale do tego to wszystko zmierza, wyhodować bezmyślną
    szarą masę, która "łyknie" każdy idiotyzm - "ciemny lud wszytko kupi" -
    jak mawia nasz Wieszcz.
    Wszystko oczywiście uzasadnione i zgodne z duchem postępu i nowoczesności.

    Pomijam już taką kwestię, że "wiedza elektroniczna" może być łatwo
    modyfikowana, kwestia skali.

    rowa-zywnosc-w-szkolach-uczniom-nie-w-smak,id,t.html

    > Napisz konkretnie co Ci się podoba a co nie podoba to podyskutujemy :-)

    Debilizm do kwadratu, kolejne dziecko wylane z kąpielą.
    Niech by sobie zabierali te czipsy i redbulle ze sklepików - ale wymyślać
    takie idiotyzmy jak zakaz używania cukru czy soli na szkolnej stołówce?
    Przecież największy idiota by się wstydził coś takiego podpisać. Mam dwoje
    dzieci na stołówce i żadne z nich nie chce jeść tych obiadów.
    Lubisz niesolone ziemniaki, makaron, ryż? - niesolona zupa to naprawdę
    rarytas.
    Dzieci jadły słabo - teraz nie jedzą wcale, nie piją nie słodzonej herbaty
    i kompotów.
    Co ja mam z nimi zrobić? - nakłaniać do oszustwa i przemycać w tornistrach
    przyprawy?
    Przecież to się w pale nie mieści...

    TG

  • 156. Data: 2015-09-15 18:42:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-15 18:15, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > No, nie wiem. Daty w historii są kluczowe, bez nich nie ma kontekstu,
    > ciągłości.

    Nie musisz znać dokładnych dat aby mieć ciąglość kontekstu. Nauczyciele
    historii starej szkoły maja obsesje na punkcie recytowania bezmyślnych
    dat przez uczniów, robiąc klasówki i wywieszając plansze z masą
    bzdurnych cyferek. Tacy uczniowie nie mają czasu na *kontekst* i
    *ciągłość* bo musza wkuwac daty. Z umiarem trzeba z tym datami.
    Identyczny problem dotyczy nauki języka angielskiego: uczniowie nie mają
    czasu uczyć się mowić bo muszą wkuwać reguly gramatyczne. A czym były
    język gdyby nie reguły? No czym?

    > Jak taki gimbus nie pozna teraz dat (bo za trudne) to będąc dorosłym
    > uzna, że w zasadzie po co wiedzieć kto to jest Jagiełło

    I tak nie będzie wiedział za to wyrecytuje wszystkie powstania wliczają
    godziny rozpoczęcia, ale za cholere nie przypomni sobie w imię czego
    łapali za kosy. Przypadek z autopsji z mojej szkoły. Znam kilkadziesiąt
    dat, a dochodzić dlaczego to zrobili - musiałem na własną rekę. Że też
    mi się chciało ...

    > jest mądry bo wie, że iPhone 43 jest lepszy od samsunga S27 - a to jest
    > przecież najważniejsze.

    Jest wiele rzeczy ważnych. Bardziej od nieuczenia się dat obawiaj się
    wprowadzania śmieciowych zajęć z prawa i ekonomii zamiast z logiki i
    matematyki.

    > Zafunduje swoim dzieciom kolejną reformę edukacji po której dzieciaki
    > będą się przez cały semestr uczyć malować logo Apla.

    Lub wkuwać miliony dat i nazwisk. Diabli wiedzą co gorsze. Oba bezużyteczne.

    > szarą masę, która "łyknie" każdy idiotyzm - "ciemny lud wszytko kupi" -
    > jak mawia nasz Wieszcz.

    Nic tak nie poprawia świadomości społecznej jak nauki ścisłe i ateizm.
    Taka prywatna obserwacja, niekoniecznie trzeźwa.

  • 157. Data: 2015-09-15 19:07:09
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 15 września 2015 18:15:50 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk
    > Co ja mam z nimi zrobić? - nakłaniać do oszustwa i przemycać w tornistrach
    > przyprawy?

    jakiego oszustwa? To stołówka ma zakaz używania a nie ty. Niech nosi solniczke i
    cukier w kostkach.

    b.

  • 158. Data: 2015-09-15 19:25:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie wyjal z dupy, to prawda. Lecielismy w kila osob do Hiszpani. Znajomy jest
    aktorem. W czasie lotu opanowal z rozmowek hiszpanski w takim stopniu ze po wyjsciu z
    lotniska nie mielismy problemow z komunikacja z tubylcami. Pytamy go jak to sie robi
    a on ze jego praca polega na zapamietywaniu.

  • 159. Data: 2015-09-15 20:11:46
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    W dniu wtorek, 15 września 2015 17:03:09 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >z dupy Manfreda Spitzera i Maxa Cynader

    Mówisz, że owi celebryci o "budowaniu się neuronów" coś wiedzą?

  • 160. Data: 2015-09-15 20:12:38
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

> [...]
    >Pytamy go jak to sie robi a on ze jego praca polega na >zapamietywaniu.

    No tak, zbudował neurony. A może neutrony?