  • 161. Data: 2015-09-15 20:59:15
    Temat: Re: imigranci
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Caloksztalt z wyjatkiem tych neuronow jest dobry. Ty przypierdoliles sie do
    caloksztaltu. Pretensje mozesz miec do siebie bo nie zrobily Ci sie polaczenia zebys
    napisal w sposob zrozumialy dla innych.

  • 162. Data: 2015-09-15 21:41:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 września 2015 20:12:12 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > W dniu wtorek, 15 września 2015 17:03:09 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:

    > Mówisz, że owi celebryci o "budowaniu się neuronów" coś wiedzą?
    W 2 godz niewiele o tych celebrytach się dokształciłeś:)
    Przekopuj internet dalej;)

  • 163. Data: 2015-09-15 21:58:18
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

> [...]
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >W 2 godz niewiele o tych celebrytach się dokształciłeś:)

    Ale może napiszesz w jednym zdaniu chociaż o "budowaniu się neuronów", co?

  • 164. Data: 2015-09-15 22:03:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 września 2015 21:58:23 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
> [...]

    > Ale może napiszesz w jednym zdaniu chociaż o "budowaniu się neuronów", co?
    Doczytaj, za bystrego starasz się tu robić;)

  • 165. Data: 2015-09-15 22:10:08
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    W dniu wtorek, 15 września 2015 21:58:23 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Kris" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Doczytaj, za bystrego starasz się tu robić;)

    To może przynajmniej podaj tytuł i stronę w książce gdzie piszą o "budowaniu
    się neuronów"? No bo, że piszą to wiesz i sam wiesz o czym tu piszemy, wiesz
    prawda? Przecież nie wpierdalałbyś się między wódkę i zakąskę gdybyś nie
    wiedział, c'nie?

  • 166. Data: 2015-09-15 22:20:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 września 2015 22:10:15 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
> [...]
    > prawda? Przecież nie wpierdalałbyś się między wódkę i zakąskę gdybyś nie
    Wciąganie w głupie gierki testuj na Adamie. Ze mną się Tobie nie uda.
    Nara.

  • 167. Data: 2015-09-15 22:32:46
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >Wciąganie w głupie gierki testuj na Adamie. Ze mną się Tobie nie uda.
    >Nara.

    A to wciąganie w gierki odbywa się np. za pomocą tekstu: "W 2 godz niewiele
    o tych celebrytach się dokształciłeś:)
    Przekopuj internet dalej;)"

    Hint: to co właśnie uczyniłeś się nazywa w psychologii projekcją. Następną
    razą po prostu nie mędrkuj bez ładu i składu. Nara.

  • 168. Data: 2015-09-15 23:21:05
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To ty chcesz zablysnac. Na razie Ci sie nie udaje.

  • 169. Data: 2015-09-16 08:43:51
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >To ty chcesz zablysnac. Na razie Ci sie nie udaje.

    Powtórzę, bo już chyba zapomniałeś: Kogutek, jesteś jedyną osobą na grupie,
    czującą zadowolenie po każdej kupie jaką tu zrobisz.

  • 170. Data: 2015-09-16 10:41:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .

    > No, nie wiem. Daty w historii są kluczowe, bez nich nie ma kontekstu,
    > ciągłości.

    Ale do tego najczęściej nie potrzeba dokładnych dat.

    Np. dla bitwy pod Grunwaldem wystarczy rok i informacja że było lato, bo to
    (upał) miało wpływ na bitwę.
    Dla powstania listopadowego w zupełności wystarczy rok (miesiąc jest w
    nazwie). Co dodatkowego wnosi pamiętanie daty dziennej.

    A dla wielu spraw nawet konkretny rok nie ma znaczenia. Ważniejsze od tego w
    którym roku powstał Uniwersytet Jagielloński jest to jak się wtedy
    prezentował na tle Europy. Czy innej już istniały czy nas zbył pierwszy itp.

    > Jak taki gimbus nie pozna teraz dat (bo za trudne) to będąc dorosłym uzna,
    > że w zasadzie po co wiedzieć kto to jest Jagiełło - przecież i tak jest
    > mądry bo wie, że iPhone 43 jest lepszy od samsunga S27 - a to jest
    > przecież najważniejsze.

    Wręcz przeciwnie daty nie są trudne - łatwo ich nauczyć, łatwo je zapamiętać
    i łatwo ich znajomość przetestować. Znacznie trudniej wytłumaczyć kontekst
    historyczny i sprawdzić czy uczeń _rozumie_ co z niego wynika.

    > Zafunduje swoim dzieciom kolejną reformę edukacji po której dzieciaki będą
    > się przez cały semestr uczyć malować logo Apla.
    > Jak usłyszy w TV że obchodzimy kolejną rocznicę zwycięstwa faszyzmu nad
    > komunistami podczas II WS to ani przez chwilę w jego mądrej główce nie
    > zagości cień wątpliwości - przecież w TV tak mówią, to musi być prawda.

    > Przejaskrawione - ale do tego to wszystko zmierza, wyhodować bezmyślną
    > szarą masę, która "łyknie" każdy idiotyzm - "ciemny lud wszytko kupi" -
    > jak mawia nasz Wieszcz.

    Wręcz przeciwnie. "stara" szkoła wychowywała ludzi którzy bezmyślnie wkuwali
    "nowa" uczy myślenia.

    > Debilizm do kwadratu, kolejne dziecko wylane z kąpielą.
    > Niech by sobie zabierali te czipsy i redbulle ze sklepików

    Zgoda

    > - ale wymyślać takie idiotyzmy jak zakaz używania cukru czy soli na
    > szkolnej stołówce?

    Nie zakaz a ograniczenie.
    W przypadku cukru IMO mocno przesadzone.
    W przypadku soli jak najbardziej jestem za.

    > Przecież największy idiota by się wstydził coś takiego podpisać. Mam dwoje
    > dzieci na stołówce i żadne z nich nie chce jeść tych obiadów.
    > Lubisz niesolone ziemniaki, makaron, ryż? - niesolona zupa to naprawdę
    > rarytas.

    Najwyraźniej Twoja szkoła źle zinterpretowała przepisy. Zupę czy ziemniaki
    można solić. Nie można przesalać. Jak ktoś jest przyzwyczajony do frytek z
    fast-food'y to normalnie posolone ziemniaki mogą mu się w pierwszej chwili
    wydawać mało słone.

    Natomiast jak ktoś jest przyzwyczajony do solenia do smaku a nie by zabić
    smak to ma wręcz przeciwne odczucia.

    > Dzieci jadły słabo - teraz nie jedzą wcale, nie piją nie słodzonej herbaty
    > i kompotów.

    Moje dzieci nigdy nie piły słodzonej herbaty - cóż to znowu za wymysł?
    Do tej pory moje były pokrzywdzone bo dostępna była tylko słodzona herbata
    więc piły wodę. Teraz dostępna będzie tylko niesłodzona więc jak innym nie
    odpowiada to inne będą piły wodę.

    I nie nie uważam że tak jest OK, ale to żaden argument.

    > Co ja mam z nimi zrobić? - nakłaniać do oszustwa i przemycać w tornistrach
    > przyprawy?

    Po pierwsze to nie oszustwo, po drugie mogą po prostu zmienić swoje
    przyzwyczajenia na zdrowsze. Po trzecie da się gotować smacznie i zdrowo
    przy minimalnej ilości dodatkowych przypraw daj kucharce czas to się nauczy.
    A jeśli (tak jak w wielu miejscach) nie ma kucharki tylko catering to Wy
    jako rodzice macie wpływ na jego wybór.

    > Przecież to się w pale nie mieści...

    No nie mieści - przez 265 lat dzieci były karmione "śmieciowym" jedzeniem i
    nikomu to nie przeszkadzało.

    Pozdrawiam
    Ergie