  • 1. Data: 2011-09-18 16:08:55
    Temat: impregnacja deskowania po ulozeniu
    Od: Lucky <l...@v...pl>

    Witam,
    Okazalo sie, ze mam tak duzo desek niezaimpregnowanych, ze bede robil
    impregnacje deskowania samodzielnie. Zastanawiam sie czy mozna to zrobic
    po ulozeniu? Impregnacje od gory (pod papa) zrobia ci sami ludzie co
    ukladaja, ja potem zrobie od dolu (ile moge czekac? Rok? Dwa?).
    Sa jakies przeciwskazania?
    Dzieki,

  • 2. Data: 2011-09-19 07:14:09
    Temat: Re: impregnacja deskowania po ulozeniu
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-18 18:08, Lucky pisze:
> [...]
    > po ulozeniu? Impregnacje od gory (pod papa) zrobia ci sami ludzie co
    > ukladaja, ja potem zrobie od dolu (ile moge czekac? Rok? Dwa?).

    Głupotą będzie nie zrobienie jej od razu - impregnaty nie są aż takie
    drogie. Za 5 lat powtórz impregnację. Drewo jak suche dobrze "wciąga"
    więc nawet impregnując tylko z jednej strony masz szansę, że prawie
    całość będzie zaimpregnowana - mówię o deskach.

    Ariusz

  • 3. Data: 2011-09-19 11:14:20
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 18 Wrz, 18:08, Lucky <l...@v...pl> wrote:
> [...]
    > po ulozeniu? Impregnacje od gory (pod papa) zrobia ci sami ludzie co
    > ukladaja, ja potem zrobie od dolu (ile moge czekac? Rok? Dwa?).

    Im szybciej tym lepiej - jak zrobisz jakimś niewymywalnym (np. Tytan
    NW) to nie musisz czekać na papę.
    Wbrew powszechnemu mniemaniu suche drewno nie "pije" najlepiej -
    optymalnie to wilgotność w okolicach 20-25 %.
    Dla przykładu - łaty 5x5 cm kupione w Castoramie miały ok 10% - leżały
    zanurzone w wodzie ok półtora dnia i doszły do 25%.

    pozdrawiam
    Sebastian