  • 31. Data: 2012-05-06 16:20:49
    Temat: Re: indukcyjka
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Andy Niwinski <a...@n...pl> napisał(a):

    > "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> > Ja polecam obejrzenie tego filmiku:
    >
    > Tu jest też coś dla lubujących się w youtubie:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=8mTEbTpvt1E
    >
    > zerknij szczególnie na 8:50

    I ludzie łykają jak młode pelikany takie teksty. A potem się dziwią że jak
    mieli kuchenkę z płytkami to płacili za prąd 3 dychy miesięcznie mniej.

  • 32. Data: 2012-05-06 16:24:07
    Temat: Re: indukcyjka Sprawność 90%
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kogutek wrote:
    > będzie niewiarygodnie dobry wynik. W`warunkach domowych przy
    > przypadkowym garnku sprawność wykorzystania energii może być tak
    > niska jak przy marnej kuchni węglowej.

    a łyżka na to: "niemożliwe"

    dziwne bo ja znalazłem kilka źródeł gdzie podaje sie sprawność indukcji na
    90%

    płyty ceramicznej na 60%

    a płyty gazowej na jakieś 45%

    co do tych strasznych strat, mam indukcję i powietrze wylatujące z
    wentylacyjnej szczeliny jest ledwo ciepłe.

  • 33. Data: 2012-05-06 16:27:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kogutek wrote:
> [...]
    > wykorzystania energii. Straty ciepła są nie większe niż 5%. W
    > przeciwieństwie do Ciebie i innych zanim coś napiszę to najpierw
    > sprawdzę. Jest niedziela, nie mam co robić to sprawdziłem. Na
    > podgrzanie 1,5 wody od 18 do 98 stopni potrzeba teoretycznie 0,14
    > kWh. Przy czajniku elektrycznym miernik energii pokazał zużycie 0,146
    > kWh. Błąd poniżej 5%. Kuchenka z płytką zużyła na podgrzanie takiej
    > samej ilości wody w zależności od wielkości garnka 0,198kWh, przy
    > garnku o takiej samej średnicy jak płytka. Przy garnku mniejszym niż

    w sieci są co najmniej wyniki dwuch podobnych eksperymentów gdzie zużycie
    mocy było prawie identyczne

    czajnik 0.12 indukcja 0.13 kWh...

    tylko weź pod uwage że garnek jest metalowy i oddaje więcej ciepła do
    otoczenia, ponadto trzeba zużyc troszkę energii na samo podgrzanie garnka.
    pojemność cieplna plastikowego czajnika jest pomijalna.

  • 34. Data: 2012-05-06 17:40:07
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Marek Dyjor <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > a płyty gazowej na jakieś 45%
    >

    > co do tych strasznych strat, mam indukcję i powietrze wylatujące z
    > wentylacyjnej szczeliny jest ledwo ciepłe.

    Ty znalazłeś a ja uczciwie zmierzyłem. Z termowentylatora nastawionego na 1kW
    też nie leci gorące powietrze a ledwo ciepłe. Może też UCZCIWIE zmierz.

  • 35. Data: 2012-05-06 17:51:36
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > otoczenia, ponadto trzeba zużyc troszkę energii na samo podgrzanie garnka.
    > pojemność cieplna plastikowego czajnika jest pomijalna.

    czajnik 0,12 i indukcja 0,13. Ktoś zwyczajnie oszukał bo koniecznie chciał coś
    udowodnić. Wynik jest tak dobry że niemożliwy do uzyskania. Chociażby dlatego
    że miejsce na którym ustawia się garnek też się rozgrzewa od garnka. O
    stratach przez garnek i pokrywkę z grzeczności nie wspomnę. Gdyby sprawność
    wynosiła 80% uznał bym to za dobry wysoki wynik ale realny. Z wyniku jaki
    podałeś wychodzi że sprawność czajnika jest mniejsza od indukcji. A to jest
    niemożliwe.

  • 36. Data: 2012-05-06 20:33:17
    Od: "Andy Niwinski" <a...@n...pl>

    "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > wynosiła 80% uznał bym to za dobry wysoki wynik ale realny. Z wyniku jaki
    > podałeś wychodzi że sprawność czajnika jest mniejsza od indukcji. A to

    Zaczynam podejrzewać, że nie jesteś tym za kogo się podajesz, tylko klonem
    Ikselki. Bo tak samo uważasz, że tylko ty masz rację. Każde przedstawione Ci
    źródło to oszuści i kłamcy. A ty twierdzisz, że wiesz lepiej - BO TAK....
    Instytuty wyposażone w sprzęt pomiarowy warty ciężkie tysiące są głupsze od
    Kogutka wyposażonego w miernik poboru mocy z Lidla. No i oczywiście w
    wysokiej jakości Kogutkowa inteligencję.
    Do tej pory ....

    Zreszta szkoda na Ciebie słów, z przykrością dołączam Cię do Ikselki.

    PLONK

  • 37. Data: 2012-05-06 20:41:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kogutek wrote:

    > Ty znalazłeś a ja uczciwie zmierzyłem. Z termowentylatora
    > nastawionego na 1kW też nie leci gorące powietrze a ledwo ciepłe.
    > Może też UCZCIWIE zmierz.

    kup termowentylator który ma 1kW a nie chińską popierdołkę

  • 38. Data: 2012-05-06 21:31:17
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 6 May 2012 20:33:17 +0200, Andy Niwinski napisał(a):

    > dołączam Cię do Ikselki.

    Co ty mi możesz "dołączyć"...

  • 39. Data: 2012-05-06 22:00:16
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > Do tej pory ....
    >
    > Zreszta szkoda na Ciebie słów, z przykrością dołączam Cię do Ikselki.

    Masz z Dyjorem rację. Kuchenka indukcyjna jest sprawniejsza od czajnika
    elektrycznego. Na dwóch stronach to napisali to musi być prawda. Do tego w
    reklamach też tak twierdzą. Ja chociaż mam taki miernik z marketu. I sobie
    mogę coś zmierzyć. A ty nie masz. I musisz wierzyć w każdą bzdurę jaką w necie
    zobaczysz.

  • 40. Data: 2012-05-07 16:37:04
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-05-06 11:04, pw pisze:
    > podłączę się:
    >
    > Która z kuchenek będzie tańsza w eksploatacji: indukcyjna czy gazowa?

    Ja mam kuchenkę elektryczno gazową - piekarnik na prąd, palniki gazowe,
    gaz z butli, butla 11 kg starcza na około 2,5 miesiąca. I jest to dla
    mnie opłacalne.