  • 11. Data: 2011-04-21 05:26:01
    Temat: Re: instalacja c.o. - z czego robić?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    zapinio wrote:
    > Oczywiście same bzdury.
    > Ad.1.
    > Znakomite rozwiązanie. Szczelność zapewniona na dziesiątki lat.

    system PCV klejony nigdy nie był doskonały a za obecnie sprzedawne rury to
    bym nie dał złamanego szeląga.

    nadają sie tylko do odprowadzania skropliny z klimatyzatorów i ew do
    pneumatyki i ZIMNEJ wody.

  • 12. Data: 2011-04-21 08:18:30
    Od: Jackare <j...@g...com>

    On 20 Kwi, 10:58, "zapinio" <z...@g...com> wrote:
    > Oczywi cie same bzdury.
    > Ad.1.
    > Znakomite rozwi zanie. Szczelno zapewniona na dziesi tki lat.
    Oczywiście piszesz kolego bzdury bo nie przeczytałeś dokładnie
    pierwszego postu, a punkt pierwszy brzmiał: "1. rury plastikowe
    klejone", a więc rury pcv w systemie genova łączone za pomocą kleju, a
    Ty ewidentnie piszesz o systemie zgrzewanym, czyli rurach PP lub PB. I
    tu co do parametrów jakościowych masz rację z dwiema uwagami: (1)rury
    te wyglądają paskudnie i wymagają ukrycia. (2)Rury PP nawet w
    wykonaniu stabi wymagają stosowania otulin i kompensatorów przy
    dłuższych odcinkach. Wydłużenia termiczne rur stabi pozostają i tak
    znacznie większe niż np rur kompozytowych PEXALPEX lub PERT, tak więc
    np 5 metrowy prosty odcinek PP schowany pod tynkiem i prowadzony w
    otulinie może widowiskowo wyrwać się z tynku lub wywalić kafelki ze
    ściany jeżeli nie będzie wykonanych kompensatorów wydłużeń.
    PCV klejone nadal pozostaje w tym wszystkim najgorszym gównem nie
    nadającym się do stosowania w ogrzewaniu.

    > Ad.2.
    > Dobre rozwi zanie.Delikatniejsze ni PP.Wymagaj ce wi kszej staranno ci przy
    > wykonywaniu po cze .Raczej do C.O w konfiguracji rozdzielaczowej chocia
    > mo na i tradycyjnie. Dro sze z czki.Generalnie unika po cze w miejscach
    > niedost pnych. Je li ju to zagniatane.
    a co złego widzisz w złączkach skręcanych. Zastosowałem takich
    dziesiątki sztuk u klientów i od lat nic się nie dzieje. Czołowi
    producenci osprzętu (np prandelli lub aquatherm) mają podejścia do
    rozdzielaczy wykonane jako skręcane Sam mam coś takiego u siebie
    zatopione w posadzce w podłogóce bo po wykonaniu tejże okazało się że
    trzeba wykonać obejście syfonu wpuszczanego w podłogę. Ponad 6 lat w
    posadzce i ma się dobrze.
    Kluczem do powodzenia jest staranność wykonania i używanie
    odpowiednich narzędzi. Nic więcej.

    > Ad.3.
    > Pod wzgl dem monta u najtrudniejsza. Lutowanie w miejscach trudnodost pnych
    > problematyczne.
    A lutowałeś to kiedyś, bo z tego co pszesz mogę się domyślać że raczej
    nie....

    Po latach cz sto zdarzaj si przecieki (naturalna korozja z cz).
    O? A to coś ciekawego. Wg mnie zdarzają się tylko w spapranych
    instalacjach z nieprawidłowo lub niedbale wykonanym
    lutowaniempolegającym z grubsza na niewprowadzeniu bosego końca rury
    do kielicha lub nieużywaniu pasty lub używaniu samej pasty. O
    naturalnej korozji złącz nie słyszałem z wyjątkiem np niedbale
    wykonanych uszczelnień ale taka korozja nie jest naturalna a wynika z
    wżerów lub koncentracji tlenu. W tej tematyce odsyłam do podręczników
    szkoły zawodowej dla instalatorów.

    Mied wygl da "bogato" dlatego jest uwielbiana przez nuworyszy.

    Nie. Miedź jest praktycznie jedynym akceptowalnym estetycznie systemem
    który można prowadzić na zewnątrz ścian i w wielu przypadkach j
    jedynie możliwym do zastosowania np w starych budynkach gdzie z
    różnych powodów (choćby ekonomicznych lub czasowych) nie będzie można
    ruszyć stropów lub ścian zwłaszcza tych nośnych zewn i wewn.
    Oczywiście można instalację poprowadzić na zewnątrz w dowolnym innym
    systemie - także stalowym łączonym przez spawanie lub skręcanym ale
    powodem do dumy dla instalatora to one nie będą zaś każdy użytkownik o
    przeciętnym poczuciu estetyki znienawidzi tą instalację po dwóch
    tygodniach codziennego oglądania jej...
    --
    Jackare

  • 13. Data: 2011-04-21 22:23:43
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Oczywiście,że miałem na myśli PP zgrzewane.
    O klejonym PCV mozna zapomnieć, bo to nieporozumienie.
    Co do reszty to się zwyczajnie nie zgadzam.
    W szczegolności co do "estetyki" rur miedzianych.
    KAŻDE rury prowadzone po wierzchu (ogólnie każda instalacja) wygląda
    ohydnie.
    Każdy system można spieprzyć.
    Niech każdy robi to na co ma ochotę i niech będzie szczęśliwy.
    Bez podnoszenia rzeczy prostych do kategorii nauki.