  • 1. Data: 2009-04-07 06:08:53
    Temat: instalacja co - jakie rurki pcv czy miedź ?
    Od: "rt" <x...@g...pl>

    Z jakich rurek robi sie teraz instalację co w domku jednorodzinnym. mi
    hydraulik zaproponował rurki pcv - taniej lepiej i lepiej

    W domku bedzie kominek z plaszczem wodnym i standardowy piec co gazowy z
    obiegiem wymuszonym - moje obawy budzi to czy plyn wychodzacy z plaszcza lub
    pieca nie bedzie tych rurek pcv deformował ?

    pozdrawiam
    rt

  • 2. Data: 2009-04-07 07:10:10
    Temat: Re: instalacja co - jakie rurki pcv czy miedź ?
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    On 7 Kwi, 08:08, "rt" <x...@g...pl> wrote:
> [...]
    > obiegiem wymuszonym - moje obawy budzi to czy plyn wychodzacy z plaszcza lub
    > pieca nie bedzie tych rurek pcv deformował ?

    Ja robiłem z PEXa i miedzi (miedź od kotła to rozdzielaczy).
    Podstawowa zaleta PEXa to brak połączeń.
    Można też użyć nieco droższej od pexa miedzi miękkiej w rolce.

    Jeżeli nie zalezy Ci na drewnie na podłodze to rób podłogówkę - wtedy
    tylko pex.

    Pzdr
    QbaB

  • 3. Data: 2009-04-07 07:19:25
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 7 Kwi, 08:08, "rt" <x...@g...pl> wrote:
> [...]
    > obiegiem wymuszonym - moje obawy budzi to czy plyn wychodzacy z plaszcza lub
    > pieca nie bedzie tych rurek pcv deformował ?

    Oba obiegi będziesz miał zapewne połączone przez wymiennik (chyba że
    piec też będzie w obiegu otwartym razem z kominkiem - wtedy nie). Mój
    instalator mówi że z płaszcza do wymiennika idzie tradycyjnymi rurami
    stalowymi, natomiast reszta pewnie może być PCV - bo tam tak wysokie
    temperatury chyba nie grożą.

    Tak czy inaczej - podpinam się pod pytanie PCV czy miedź ?

    Pzdr
    Mat

  • 4. Data: 2009-04-07 08:32:34
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    Użytkownik "rt" <x...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lub
    > pieca nie bedzie tych rurek pcv deformował ?

    Mam nadzieję że nie zaproponował ci rurek PCV klejonych (genova), bo jeżeli
    tak to jest to jedna wielka pomyłka i uciekaj od tego szajsu jak najdalej.
    Jeżeli już, to zgrzewane PP, ale do ogrzewania tylko i wyłącznie stabi, co
    już choćby z tego względu przestaje być tanie, bo materiał drogi i robocizny
    też więcej i bardziej upierdliwa niż przy zwykłym PP.
    Przy kotle węglowym, mimo wszystko proponowałbym rury metalowe - stal lub
    miedź. Plastik - nawet stabi po prostu nie będzie bezpieczny. Druga sprawa
    to estetyka - będziesz na to codziennie patrzył. Odpowiedz sobie czy chcesz
    na codzień oglądać niepiękny plastik. Jeżeli moi klienci chcą na siłę
    zaoszczędzić to montuję im system kombinowany: magistrale w PP a gałązki do
    grzejników w Cu. Im bardziej PP jest ukryte, tym lepiej bo jest brzydkie -
    ma urodę stali.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2009-04-07 09:27:38
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    Im bardziej PP jest ukryte, tym lepiej bo jest brzydkie -
    > ma urodę stali.

    A miedź to taka piękna, szczególnie po kilku latach?
    Ja mam od rozdzielaczy pex i ze ściany wystaje po 5cm do grzejnika. Widzę to
    jak coś kombinuję z nastawami w grzejnikach.

  • 6. Data: 2009-04-07 18:38:07
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

> [...]
    > lub
    > pieca nie bedzie tych rurek pcv deformował ?

    miedz lutowana na twardo, jest ok, proba szczelosci powietrzem na
    zakonczenie prac jest przymusowa.
    Nie stosuj grzejnikow alu z miedzia /korozja elektrochemiczna/
    zalej instalacje po pierwszym roku uzykowania uzdatniaczem i woda.
    po zalaniu instalcji musowo po tygodniu czyszczenie filtrow w instalacji CO
    /szkoda pomp jak sie sie miela jakies odpady po lutowaniu/
    stosuj przy CO pianki do izolacji /takie w czeronej foli/ czym grubsze tym
    lepsze, owijaj laczenia tasma.
    jeslli czesz plex to tansze rozwiazanie ale przy wywaleniu jakiegos czujnika
    w piecu moze byc problem z wytrzymaloscia temperaturowa.

  • 7. Data: 2009-04-07 20:13:31
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Kudlaty" <t...@n...onet.pl> wrote in message

    > Użytkownik "rt" <x...@g...pl> napisał w wiadomości

    > miedz lutowana na twardo, jest ok, proba szczelosci powietrzem na
    > zakonczenie prac jest przymusowa.

    Ale na twardo lutuje się z miedzi ale instalacje gazowe, a nie CO.
    Chyba nie ma potrzeby innego lutowania niż bezołowiową cyną.

  • 8. Data: 2009-04-08 05:56:18
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    > miedz lutowana na twardo, jest ok, proba szczelosci powietrzem na
    > zakonczenie prac jest przymusowa.

    Chyba waść mylisz instalacje CO z gazową.

  • 9. Data: 2009-04-08 07:46:39
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "Mat" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...

    >Oba obiegi będziesz miał zapewne połączone przez wymiennik (chyba że
    >piec też będzie w obiegu otwartym razem z kominkiem - wtedy nie).

    Piec gazowy musi mieć instalację zamkniętą, a kominek
    i inny piec na paliwo stałe otwartą. Tak więc musisz mieć wymiennik
    ciepła. Od płaszcza do wymiennika możesz dac stal.
    Natomiast resztę instalacji albo Pex-Al-Pex albo miedź.
    Pex jest tańszy a jedyna jego wada w porównaniu do Cu to
    mniejsza odpornośc na wysokie temperatury.
    Jednak w takiej instalacji raczej nie będzię temperatur szkodliwych
    dla Pex. Bez problemu znoszą temp nawet do 90st i chwilowe
    wyskoki do 100-110.
    Z kolei miedź jest droższa ale takie temperatury to dla niej "pikuś".
    Jeśli będziesz grzał przede wszystkim kominkiem to można się
    pokusic o zrobienie instalacji z miedzi. Jeśli grzanie będzie przede
    wszystkim piecem gazowym to spokojnie wystarczy PEX.

    Pzdr
    J23

  • 10. Data: 2009-04-08 10:34:42
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    rt wrote:

> [...]
    > obiegiem wymuszonym - moje obawy budzi to czy plyn wychodzacy z plaszcza
    > lub pieca nie bedzie tych rurek pcv deformował ?

    lutowanie miedzi jest o wiele prostsze niz plastiku.
    miedz zapewnia wieksza pojemnosc cieplna instalacji i sama dziala jak
    radiator (potrzeba mniejszych kaloryferow)
    miedz ma wieksza wytrzymalosc mechaniczna - jesli ktos usiadzie na rure
    albo urwie grzejnik to rurki miedziane sie tylko wygna.

    miedz sie rowniez nie starzeje.