  • 121. Data: 2012-05-09 20:36:02
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
    > Bredzeniem natomiast jest twierdzenie, że "za parę stówek można kupić
    > w pełni automatyczny mierniczek i wcale nie chiński". Jest to nieprawda,
    > bo nawet używane przyrządy do pomiarów ochronnych trudno jest kupić
    > poniżej 1000zł za sztukę, a są potrzebne trzy lub nawet cztery:

    Do pomiaru prądu, rezystancji i czasu wystarczy jeden multimetr i spokojnie
    kupisz go poniżej 1000zł i to profesjonalny, ale ty jeśli chcesz to możesz
    sobie nawet 10 wypasionych zabawek kupić.

  • 122. Data: 2012-05-09 21:08:12
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" :
    > No to go wskaż. Jak na razie to tylko fantazjujesz.

    Bez trudu sam sobie znajdziesz na allegro jeśli potrafisz, ja pokazałem
    nawet ze można kupić super wypasiony miernik za kilka kilo, za 1,3k zł.
    Wypasiony multimetr profesjonalny też na allegro możesz znaleźć poniżej 1k

    > Gdybyś zdobył takie świadectwa kwalifikacyjne to byś wiedział ile
    > kosztują przyrządy do pomiarów ochronnych, jakie MUSZĄ posiadać
    > dokumenty i jakie ustawy narzucają te wymagania.
    > Ale jak widać jesteś kompletnym laikiem w tych tematach.

    Po pierwsze to każdy profesjonalny miernik jest już wywzorcowany.
    Po drugie to podaj jaki artykuł jakiej ustawy wymaga corocznego wzorcowania
    mierników i gdzie muszą być wzorcowane? najlepiej zacytuj

> [...]
    > Niestety robiąc instalacje CO jestem zmuszony mieć przeróżne
    > narzedzia, a w tym także spawarki i butle acetylenowo-tlenowe
    > z palnikami, ale wielokrotnie już to podkreślałem, że na budowach
    > wszelkie roboty spawalnicze powierzam specjalistom-spawaczom
    > pomimo, że dla własnych potrzeb spawam sam, bo to mi sprawia
    > przyjemność. Robię wszystko co się nazywa "instalacja w domu"
    > i to też nie jestem w stanie wykonać wszelkich robót sam.
    > Nie projektuję budynków, nie kładę kostki, nie leję betonu,
    > nie tynkuję, nie jestem cieślą i nie muruję kominów.

    No proszę, a niedawno zarzekałeś się że jesteś super fachowcem od spawania
    zwłaszcza gazowego ze wszelkimi certyfikatami i uprawnieniami, teraz jawisz
    się jako super uprawniony instalator, jakiś czas temu byłeś super
    uprawnionym specem od kominów, a tu nagle opowiadasz że jednak nic nie
    umisz:)
    Aż dziw bierze że taki super uprawniony fachowy spawacz zleca spawanie
    spawaczom zamiast sam pospawać:O)

  • 123. Data: 2012-05-09 22:41:14
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości

    > Do pomiaru prądu, rezystancji i czasu wystarczy jeden multimetr i
    > spokojnie kupisz go poniżej 1000zł i to profesjonalny, ale ty jeśli chcesz
    > to możesz sobie nawet 10 wypasionych zabawek kupić.

    Ty chyba sobie robisz jaja?
    Uważasz, że każdy inwestor powinien:
    - ukończyć szkołę lub chociaż kurs elektryka
    - kupić wszystkie potrzebne normy za kilkaset złotych
    - przestudiować normy oraz prawo budowlane wraz z rozporządzeniami -
    czytania co najmniej na kilka dni
    - nauczyć się wykonywać pomiary metodą techniczną - także wymaga zdobycia
    literatury
    - nauczyć się tworzyć protokoły oraz nauczyć się liczyć oraz określać czy
    dany wynik pomiarowy spełnia warunki ochrony
    - aby móc określić czy dany wynik pomiarowy spełnia warunki ochrony, będą
    potrzebne dane techniczne wraz z parametrami czasowo-prądowymi zabezpieczeń
    - zakupić poradniki elektryka/elektroenergetyka
    - odbyć "kurs" na świadectwa kwalifikacyjne eksploatacyjne i dozorowe wraz z
    pomiarami, zdać egzamin państwowy - koszt nawet od 500 do 1000zł (tu dodam,
    że na tych "kursach" to człowiek się zbyt wiele nie nauczy i bez dodatkowych
    poradników to ani rusz)
    - zakupić przyrząd/przyrządy - niech Ci będzie, że to będzie miernik
    uniwersalny, poniżej 1000zł
    - kupić sondy i przewody do wykonywania pomiarów rezystancji uziemienia -
    koszt do 300zł
    - oddać przyrząd/przyrządy do wzorcowania - koszt 200-500zł.

    Pomijam tu już fakt, że dość trudno się używa jednego przyrządu, ponieważ
    wymaga to przepinania go i odczytywania kolejno prądu i napięcia, co może
    wpływać na powstawanie dużego, bliżej nieokreślonego błędu pomiarowego.

    Niestety bez tych wszystkich świstków tj. świadectw kwalifikacyjnych oraz
    świadectw wzorcowania przyrządów to możesz sobie tylko podetrzeć pupcię, bo
    do niczego innego ich nie wykorzystasz. Niestety nikt nie odbierze
    instalacji, która nie została zmierzona legalizowanymi przyrządami przez
    osobę, która posiada odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia.

    Wybacz, ale powiem wprost: jesteś kompletnie niedouczony w sprawach pomiarów
    ochronnych i działasz na szkodę każdego inwestora, który uwierzy w twoje
    bajeczki. Działasz także na szkodę osób, które świadczą usługi pomiarów.
    Nie wiem jaki masz w tym cel, ale uważam, że jesteś zbyt zadufany w sobie i
    przeceniasz swoją wiedzę oraz umiejętności, a do tego totalnie głupi i
    skrajnie niebezpieczny dla innych, którzy uwierzą w to co piszesz.

  • 124. Data: 2012-05-09 22:42:35
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

> [...]
    > umisz:)
    > Aż dziw bierze że taki super uprawniony fachowy spawacz zleca spawanie

    Kłamiesz.

  • 125. Data: 2012-05-09 23:08:09
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" napisał:

    > Kłamiesz.

    Sam napisałeś ze spawanie zlecasz spawaczom, oraz wcześniej twierdziłeś że
    posiadasz wszelkie uprawnienia spawalnicze i w dodatku jesteś świetnym
    doświadczonym spawaczem i całe życie w trym robisz (dokładnie jak teraz z
    elektryką), więc sam sobie zaprzeczasz?

    No i skoro jesteś tak super uprawnionym elektrykiem pomiarowcem to zapodaj
    nam tutaj cytat z normy/prawa/ustawy nakazująca obowiązek corocznego
    wzorcowania przyrządów pomiarowych?

  • 126. Data: 2012-05-10 02:00:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 9 May 2012 15:06:45 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Jesteś pewien tego, że wiesz o czym jest dyskusja?
    > Ja nie twierdzę, że się nie da wykonać pomiarów przy użyciu multimetru, bo

    Owszem, tak stwierdziłeś, a teraz ładnie przeproś i spierdalaj, nadety
    dupku.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 127. Data: 2012-05-10 02:02:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 9 May 2012 22:41:14 +0200, Plumpi napisał(a):

> [...]
    > instalacji, która nie została zmierzona legalizowanymi przyrządami przez
    > osobę, która posiada odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia.

    Pierdolisz. Odbierze. Zobaczy pomiary, zobaczy pieczatkę z uprawnieniami i
    tyle. Nic więcej go nie będzie obchoidziło.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 128. Data: 2012-05-10 02:03:30
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 9 May 2012 23:08:09 +0200, news napisał(a):

> [...]
    >
    > No i skoro jesteś tak super uprawnionym elektrykiem pomiarowcem to zapodaj
    > nam tutaj cytat z normy/prawa/ustawy nakazująca obowiązek corocznego

    Jacusiu 'jajakoko'! Znowu Ci sie internet popsuł?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 129. Data: 2012-05-10 09:54:37
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    wiadomości news:c1.01.3Vnvhz$16Z@mike.oldfield.org.pl...

    > Owszem, tak stwierdziłeś, a teraz ładnie przeproś i spierdalaj, nadety
    > dupku.

    Adasiu, czy twoja małżonka wie o twoich zachowaniach na grupach
    dyskusyjnych?
    Akceptuje to?
    Zajmij się lepiej nią, bo pier...c na grupach nie dochowasz się potomstwa.

  • 130. Data: 2012-05-10 11:41:32
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    > Działasz także na szkodę osób, które świadczą usługi pomiarów.
    No własnie.
    Czy nie byłoby prościej ( i uczciwiej) napisać to wprost zamiast ciągnąć
    wątek ponad miarę i udowadniać , że skonstruowanie promu kosmicznego przy
    pomiarach instalacji elektrycznej to lepienie babek w piaskownicy ?
    Czy plumpi ma ukończoną politechnikę lub ścisły kierunek uniwersytecki
    (fizyka) ?
    Na odpowiedź nie oczekuję.

    A oto fragmenty dotyczące przywołanych przez plumpiego kursów ekploatacji i
    dozoru:

    "Kurs nie jest nauką zawodu elektryka od zerowego poziomu wiedzy, ale
    przeznaczony jest dla osób mających pojęcie o zawodzie które chcą
    przygotować się do do egzaminów kwalifikacyjnych w zakresie eksploatacji i
    dozoru instalacji i urządzeń elektrycznych (SEP)",

    "Forma i czas szkolenia:Wykład z elementami warsztatów. Program szkolenia
    został tak opracowany, aby wymaganą ilość wiedzy przekazać w czasie 8 godzin
    zgodnie z wymaganiami prawa energetycznego z dnia 10 kwietnia 1997 (art. 54
    Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki). "

    I sam cymes:

    "Do kursu może przystąpić każdy bez względu na kierunek i poziom
    wykształcenia czy doświadczenia. Świadectwo kwalifikacji uzyskają tylko te
    osoby, które pozytywnie zdadzą egzamin państwowy."

    no comments...

    8 godzinny kurs i jest pieczątka.
    I są "uprawnienia".
    A jaka wiedza...