  • 221. Data: 2012-05-12 21:05:21
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
    > Naprawdę "nie trzeba kupować browaru, żeby napić się piwa"

    Nie trzeba, więc dlaczego każesz mu kupować browar kiedy chce się napić
    piwa?
    Niech zrobi jak mówiłem, czyli wymieni samodzielnie i bez żadnych uprawnień
    całą instalację na nową, jest elektronikiem więc się na prądzie i kablach
    zna jak mało kto, sam sobie pomierzy co tylko chce bo pewnie ma aparaturę
    pomiarową znacznie wyższej klasy i dokładniejszą niż ten cały szajs Sonela i
    na koniec niech wykona okresowe pomiary instalacji przez uprawnionego
    elektryka i po zabawie!

  • 222. Data: 2012-05-12 21:30:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.05.2012 19:43, Adam Płaszczyca pisze:

    > Jacusiu, nie zamierzam z Toba konkurować w ryciu na pamięć norm. Naprawdę.
    > wole mysleć :D

    Wiesz, ja np. wolę dostosować prędkość do warunków drogowych "na oko" i
    zgodnie ze zdrowym rozsądkiem, ale niestety, jak ktoś postawi przed
    trywialnym zakrętem ograniczenie do 30km/h, bo debile tam zapierdalali
    stówą i lądowali na drzewach, to ja przyłapany tam z prędkością 60km/h
    całkowicie zgodnie z przepisami oberwę punkty.

    Taka mała analogia ;)

  • 223. Data: 2012-05-12 21:34:37
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
    > Kolego! To, że ktoś jest elektronikiem nie oznacza, że ma pojęcie
    > w instalacjach elektrycznych. Poza znajomością prawa Ohma,
    > niezbędna jest wiedza z zakresu norm i prawa.

    Ja myślę ze jeśli ktoś jest elektronikiem to ma trochę większe pojęcie o
    elektryce niż elektryk.
    Natomiast normy i prawo niewiele mają wspólnego z elektryką, na dodatek jak
    każde prawo to bełkot pełen błędów i ustaw często sprzecznych ze sobą.

    Z tymi twoimi wstawkami o wyższości doświadczenia nad wiedzą i
    umiejętnościami to przypominasz mi starego komucha który to awansował jak
    dyzma po linii partyjnej i całe życie przepracował w zawodzie o którym nie
    ma zielonego pojęcia i chwali się jedynie doświadczeniem bo niczym innym nie
    może!
    Fachowiec musi posiadać wiedzę i umiejętności, natomiast doświadczenie może
    jedynie pogłębić posiadane umiejętności, natomiast jeśli ktoś wiedzy nie
    posiadał to jej nie posiądzie, oraz jeśli umiejętności nie posiadał to ich
    nie będzie miał co pogłębiać.
    Fachowiec to ci powie: "ja potrafię wiele, umiem to, to i to" a partacz
    powie tylko: "ja mam wielkie doświadczenie, pracowałem tyle i tyle".

    > Dla przykładu jedno z zadanych mi pytań na egzaminie, który zdawałem
    > 2 lata temu: "Mamy układ sieci IT. Gdzieś przy maszynie (silniku)
    > następuje doziemienie jednej z faz. Proszę mi powiedzieć jakie pojawią
    > się wskazania na woltomierzach zainstalowanych w podstacji elektrycznej
    > (tu dodatkowy rysunek układu oraz podłączonych woltomierzy)? Jak się
    > zachowają zabezpieczenia?"
    > Powiem, że musiałem nieźle się nagłówkować.

    Ale nad czym to taki doświadczony fachowiec miał by się tu zastanawiać kiedy
    odpowiedź na to pytanie jest w pierwszym lepszy poradniku elektrycznym za 5
    zeta, a do odpowiedzi na pytanie wystarczy znajomość sieci, prawa oma i
    trochę prawa.

    Z braku danych w postaci owego schematu nie wiem gdzie ten woltomierz jest
    podłączony, bo jeśli jest podłączony do monitorowania napięcia faz to żadnej
    różnicy nie wskaże, natomiast jeśli jest podłączony do jakiejś impedancji
    monitorującej stan izolacji, to wskaże spadek napięcia spowodowany
    doziemieniem prądu z jednej fazy przez tą rezystancję. A prawo mówi że
    zabezpieczenie w tego typu instalacji powinno wydać jakieś sygnały świetlne
    lub dźwiękowe i to na tyle.

  • 224. Data: 2012-05-12 21:38:31
    Od: <news>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisałL

    > Jacusiu, nie zamierzam z Toba konkurować w ryciu na pamięć norm.
    > Naprawdę. wole mysleć :D

    Ale on nawet norm na pamięć nie potrafi obryć, bo nawet nie jest w stanie
    wskazać obowiązku wzorcowania mierników o którym to sam pisał!
    Natomiast jego kultura osobista, bluzgi i poziom dyskusji ewidentnie
    wskazują jego poziom inteligencji.

  • 225. Data: 2012-05-12 21:55:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.05.2012 20:49, news pisze:

    > Jak na razie to tylko ty kwilisz i bąki puszczasz, bo gdybyś się
    > przedstawił to już byś miał klepanie ryja!

    Ja się przedstawiam. To ty się ukrywasz, szczylku. CBDO

  • 226. Data: 2012-05-12 22:40:07
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-12 20:49, news pisze:

    > Jak na razie to tylko ty kwilisz i bąki puszczasz, bo gdybyś się
    > przedstawił to już byś miał klepanie ryja!

    Kolego, za takie teksty to możesz iść siedzieć. Zdajesz sobie z tego
    sprawę? Czasami to mnie korci, żeby wykonać jeden telefon do znajomego
    informatyka z TP.S.A. Uwierz mi, że namierzenie Twojego adresu domowego
    oraz danych osobowych nie stanowi żadnego problemu. Już temat kiedyś
    przerabiałem z jednym cwaniaczkiem, który chciał mnię okraść na Allegro.
    Skończyło się tym, że łebek oddał kasę w zębach, doliczając jeszcze
    odsetki i błagając mnię, abym mu nie robił smrodu. Tak jak ty, myślał,
    że jest całkowicie anonimowy za klawiaturą.

  • 227. Data: 2012-05-12 22:44:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 12 maja 2012 22:40:07 UTC+2 użytkownik Plumpi napisał:

> [...]
    > informatyka z TP.S.A. Uwierz mi, że namierzenie Twojego adresu domowego
    > oraz danych osobowych nie stanowi żadnego problemu

    I złamiesz prawo;) A jak Twoj znajomy informatyk z Orange poda Tobie jakiekolwiek
    dane to tez bedzie mozliwość zrobienia mu koło dupy.;)

  • 228. Data: 2012-05-12 22:45:25
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

    > Jacusiu, jestes ostatnia osoba na tym świecie, kóra ma pojęcie o czym
    > napisałem. Niestety, ale rozumienia tekstu pisanego w normach nie
    > znajdziesz.

    Oczywiście masz rację, że nie potrafię zrozumieć jak możesz być, aż tak
    zakłamanym durniem, namawiającym innych do łamania prawa.

  • 229. Data: 2012-05-12 23:32:11
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

    > Jacusiu, ręka i plama na ścianie to nie rodzina, zapewniam Cię.

    To po co to robisz?

    > P.S. A podobne do listonosza?

    Pokaż zdjęcia to ocenimy czy są podobne do ciebie czy też do listonosza.
    Wszak wszystkim się chwalisz w internecie. Dziwne, że nie pochwaliłeś
    się jeszcze do tej pory dziećmi.
    Nie masz ich czy też są zbyt podobne do listonosza?

  • 230. Data: 2012-05-12 23:39:26
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-12 21:05, news pisze:

> [...]
    > ten cały szajs Sonela i na koniec niech wykona okresowe pomiary
    > instalacji przez uprawnionego elektryka i po zabawie!

    A czy ja mu zabraniam?
    Tylko jeżeli doradzasz to doradzaj tak, żeby nie szkodzić.