  • 351. Data: 2012-05-17 15:03:11
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 maja 2012 14:47:36 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > No to ty zapracowałeś na opinię dupka. Gratulacje.

    W w Twojej netetykiecie nic o kulturze osobistej nie było chyba.
    A najśmiesniejsze jest to że to Ty najwięcej piszesz o pierdzeniuy w operze itd.
    Masz lustro w domu? Poaptrz w nie i po raz kolejny apeluje- poczytaj "trzezwym
    umysłem" Swoje wypowiedzi.
    Za którymś z kolei razem zrozumiesz o co chodzi.

  • 352. Data: 2012-05-17 15:13:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.05.2012 15:03, Kris pisze:

    > W w Twojej netetykiecie nic o kulturze osobistej nie było chyba.
    ^^^ ^^^^^^^^^^^^
    > A najśmiesniejsze jest to że to Ty najwięcej piszesz o pierdzeniuy w operze itd.
    ^^^^^^^^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^
    > Masz lustro w domu? Poaptrz w nie i po raz kolejny apeluje- poczytaj
    ^^^^^^^
    > "trzezwym umysłem" Swoje wypowiedzi.
    ^^^^^^^^
    > Za którymś z kolei razem zrozumiesz o co chodzi.

    Fascynujące. O trzeźwym umyśle pisze ktoś, kto jakby mówił tak jak
    pisze, to z jego ust dobywał by się pijacki bełkot.

  • 353. Data: 2012-05-17 15:17:00
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-17 15:03, Kris pisze:
    > Za którymś z kolei razem zrozumiesz o co chodzi.

    Zostaw go... on może ma i wąsy ale to jeszcze dziecko ;-)

  • 354. Data: 2012-05-17 17:06:53
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
    > Koleś, tobie się popier...ły ostatnie rozprawy sądowe ze swobodną dyskusja
    > na grupach dyskusyjnych. Mnie natomiast zwisa i powiewa
    > co ty o tym myślisz. Żyj sobie w błogiej nieświadomości, a życie
    > kiedyś samo zweryfikuje, kto miał rację.

    To tobie się coś rypie ze znajomości norm a nie mnie!
    Wygłaszasz przydługie referaty na temat twojej fachowości i znajomości norm
    a nie potrafisz zacytować kilku zdań z tych norm popierających twoje
    twierdzenie o konieczności corocznego wzorcowania mierników!

    Odpowiadać oczywiście nie musisz, ale dla mnie to był prosty test na twoją
    rzekomą fachowość i znajomość norm, bo nie potrafisz potwierdzić nawet
    własnych twierdzeń!
    Jak ty mi zadałeś niby arcytrudne pytanie to ci na nie bez problemu
    odpowiedziałem i jeszcze wskazałem że owo pytanie jest arcybanalne.

  • 355. Data: 2012-05-17 17:15:47
    Od: <news>

    Użytkownik "rrr" napisał:
    > W skrócie: poprzez "fachowe" zerowanie starej instalacji zafundował
    > sąsiadowi jeszcze wtedy 220V bodajże na pralce, czy kranie. Choć
    > takich kwiatków,może mniej drastycznych, swojego czasu bywało
    > sporo, szczególnie przy remontach, wymianie aluminium na miedź itd.
    > Wystarczy przyłożyć przedramię do pralki, obudowy komputera,
    > a poczuć można charakterystyczne mrowienie :)

    To charakterystyczne mrowienie od komputerów i nowych urządzeń silnikowych
    to jest obecnie norma! Czyli partactwo zgodne z normami!
    Ostatnio znajomy myjąc auto nowo zakupioną super myjką ciśnieniową zaczął
    dosłownie tańczyć od pieszczenie prądem. Kazał mi ją naprawić bo myślał że
    jest zepsuta, okazało się że faktycznie jest zepsuta ale fabrycznie i to
    fabryczne uszkodzenie jest zgodne z normami elektrycznymi!!!
    Chodzi o dopuszczalna impedancję fazy do PE i traktowanie tego przewodu w
    różnych urządzeniach jako ujście prądu dla filtrów i wszelkich upływności,
    oczywiście to działa dopóki PE się nie urwie bo wtedy zaczyna się TANIEC:)

  • 356. Data: 2012-05-17 17:41:04
    Od: Marek K <m...@P...pl>

> [...]
    umysłem" Swoje wypowiedzi.
    > Za którymś z kolei razem zrozumiesz o co chodzi.

    Jesteś niepoprawnym optymistą ;)

    Marek

  • 357. Data: 2012-05-17 19:10:25
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

    > Jak się Jacusiowi w samochodzie przepali żarówka, to to już nie jest
    > samochód - nie spełnia norm! ;)
    >
    > A swoją droga piekny przykład jak jacusiowa bufonada i jajakokonizm
    > wpakowała tego nadętego, pyszałkowatego buca w maliny.

    I tu jest świetna analogia. Jak się adasiowi przepali żarówka w
    samochodzie to nie ma prawa się nim poruszać po drogach.
    Podobnie jest z instalacjami: jeżeli instalacja nie spełnia wymagań
    bezpieczeństwa to nie wolno jej użytkować.

  • 358. Data: 2012-05-17 19:59:18
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-17 11:02, Piotr Wyderski pisze:

    > Poprawnie to się robi dokładnie odwrotnie, panie fachowiec.
    > Żyłę neutralną podłącza się do kołka ochronnego, i dopiero
    > od niego prowadzi się przewód do zacisku zerowego gniazda.
    > Zabezpiecza to przed sytuacją, gdy przewód zerowy upala/urywa
    > się przy zacisku -- wówczas zasilania urządzenia nie ma, ale
    > ochrona nadal jest. W twoim wykonaniu nie ma zasilania i jest
    > napięcie fazowe na częściach przewodzących dostępnych, co
    > grozi śmiercią użytkownika. Nawet ja to wiem...

    A ja powiem przekornie. Jakkolwiek by to nie było wykonane, stanowi
    większe zagrożenie niż brak tego połączenia. Przynajmniej jeżeli chodzi
    o pomieszczenia mieszkalne.
    Zwróć uwagę, że obecnie styki bolca ochronnego w gniazdach są o wiele
    bardziej delikatne niż zacisków prądowych, ponieważ producenci zakładają
    że styk ten nie będzie pracował prądowo przez cały czas jak w przypadku
    dawniejszych "zerowań".

    Nawet jak wykonasz połączenie przewodu "zeroweggo" najpierw do zacisku
    bolca, a od niego odcinkiem przewodu do zacisku styku "zera" to nie masz
    żadnej pewności, że ten zacisk przy bolcu nie popuści lub się nie upali
    powodując, że przewód zasilający "zerowy" utraci ciągłość. Wszak przez
    ten zacisk bolca będzie płynął cały czas (podczas poboru energii) prąd.
    Dlatego też będę polemizował czy jest lepiej jak popuści zacisk przy
    bolcu i co najwyżej utracimy ochronę, czy też popuści zacisk przy bolcu
    i utracimy ciągłość przewodu "zerowego" co może doprowadzić do
    pojawienia się potencjału 230V na obudowie pomimo, że urządzenie jest w
    pełni sprawne.
    Oczywiście masz rację, że większość elektryków uważa, że powinno się
    najpierw podłączać do zacisku ochronnego, a później do "zerowego".
    Jednak ma to sens tylko i wyłącznie w jednym przypadku, kiedy przewód
    "zerowy" jest na tyle długi, że można go odizolować w odległości kilku
    cm od końca i bez przecinania przykręcić najpierw do zacisku bolca, a
    następnie koniec do zacisku "zera". Niestety jest to bardzo rzadki
    przypadek, aby przewody w puszcze były pozostawione na tyle długie.
    Zazwyczaj przewody te są już na tyle "zmaltretowane" i skrócone, że
    ledwo starczają do jednego zacisku.

    Dlatego ja to robię w ten sposób, że przewód "zerowy" rozgałęziam na 2
    oddzielne przewody, łącząc z sobą 3 przewody przy pomocy kostki, mocując
    podwójnie śrubami lub skręcając i lutując. Dzięki temu przewód "zerowy"
    podłączam oddzielnymi odcinkami do zacisku "zera" oraz bolca ochronnego.
    Każde gniazdo z "zerowaniem", które rozkręcam tak właśnie przerabiam.

  • 359. Data: 2012-05-17 20:11:33
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-17 17:15, news pisze:

> [...]
    > w różnych urządzeniach jako ujście prądu dla filtrów i wszelkich
    > upływności, oczywiście to działa dopóki PE się nie urwie bo wtedy

    Kolego nie pisz bzdur. To, że twojego kolegę "pieściło" czy "mrowiło",
    było skutkiem niewłaściwego użytkowania myjki, czyli podłączenia myjki
    do gniazda bez przewodu/bolca ochronnego.
    W instrukcji takiego każdego urządzenia jest napisane jak byk, że wolno
    podłączać tylko i wyłącznie do gniazd posiadających bolec ochronny.
    To tak jak byś kupił urządzenie zasilane napięciem 110V i miał
    pretensje, że po podłączeniu do instalacji 230V, urządzenie się spaliło
    i obwiniał za to producenta.

  • 360. Data: 2012-05-17 20:14:06
    Od: Plumpi <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-17 17:06, news pisze:

> [...]
    > Jak ty mi zadałeś niby arcytrudne pytanie to ci na nie bez problemu
    > odpowiedziałem i jeszcze wskazałem że owo pytanie jest arcybanalne.

    Do obecnej chwili nie odpowiedziałeś na tamto, moje pytanie, tylko mi
    naubliżałeś. Jesteś kłamcą.