  • 431. Data: 2012-05-27 14:30:44
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    wiadomości news:4fc128dc$1@news.home.net.pl...

    > Tylko póki co nie wskazałeś żadnej fizycznej różnicy pomiędzy "zerowaniem"
    > a TN-C.

    Ile jeszcze razy mam udowadniać?
    Wybacz, ale czy Ty naprawdę chcesz być taki sam jak ten kretym
    płaszczydupek?

  • 432. Data: 2012-05-27 14:44:41
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 27 May 2012 13:21:29 +0200, Plumpi napisał(a):

> [...]
    > prawdę na temat "zerowania" i okazało się, że ten typ pseudo-ochrony zebrał
    > większe żniwo wypadków śmiertelnych od układów posiadających tylko 2 żyły.
    > Ale oczywiście co taki cymbał jak adaś płaszczydupek może wiedzieć na ten
    > temat? Nic, kompletnmie nic. Płaszczydupek żyje swoim życiem i własnymi
    > wyobrażeniami, uważając, że powołani przez sądy rzeczoznawcy z SEP,
    > uczestniczący w kadym wypadku związanym z prądem to banda idiotów.
    > Płaszczydupek także nie wie dlaczego nie wolno jest instalować popularnych
    > RCD w instalacjach z zerowaniem lub TN-C.

    Jacusiu, nadęciaku ponadnormatywnie przygłupi. Odpowiedz na pytanie :D
    I wyobraź sobie, że wiem dlaczego nie wolno stosować.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 433. Data: 2012-05-27 14:45:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 27 May 2012 13:37:51 +0200, news napisał(a):

    > Na wstępie zaznaczę ze niedopuszczalne jest stosowanie róznicówki w sieci
    > TNC czyli bez przewodu ochronnego PE, bo to nawet nie ma sensu. Faktycznie w
    > tym przypadku by zadziałała ale w masie innych przypadków nie.

    No popatrz, i dlatego nie wolno? Interesujące. Znaczy, jesli mam instalację
    TN-C zabezpieczona tylko nadprądowo, to jest cacy, a jesli dołożę
    różnicówkę, to będzie gorzej?

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 434. Data: 2012-05-27 15:25:28
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 27 May 2012 14:30:44 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Ile jeszcze razy mam udowadniać?

    To, że nie ma żadnej różnicy? Ani razu, wystarczy, że przyznasz, że nie ma.

    > Wybacz, ale czy Ty naprawdę chcesz być taki sam jak ten kretym
    > płaszczydupek?

    Jacusiu, myślę, że Andrzej w tej sprawie woli być taki sam jak ja, czyli
    mądry, niz taki, jak Ty, czyli durny do kwadratu ponadnormatywnie.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 435. Data: 2012-05-27 15:33:12
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    wiadomości news:c1.01.3W0grf$1Ev@mike.oldfield.org.pl...

    > Jacusiu, nadęciaku ponadnormatywnie przygłupi. Odpowiedz na pytanie :D
    > I wyobraź sobie, że wiem dlaczego nie wolno stosować.

    Czxyli wiesz dlaczego twoje porady sa kretyńskie?

  • 436. Data: 2012-05-27 15:35:59
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    wiadomości news:c1.01.3W0gsx$1Ew@mike.oldfield.org.pl...

    > No popatrz, i dlatego nie wolno? Interesujące. Znaczy, jesli mam
    > instalację
    > TN-C zabezpieczona tylko nadprądowo, to jest cacy, a jesli dołożę
    > różnicówkę, to będzie gorzej?

    Dokładnie, bo RCD pogarsza w tym przypadku ochronę i samo w sobie stanowi
    dodatkowe zagrożenie, które nie występuje wtedy, kiedy PE prowadzone jest
    oddzielnym przewodem.

  • 437. Data: 2012-05-27 15:47:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.05.2012 14:30, Plumpi pisze:

    > Ile jeszcze razy mam udowadniać?

    Chociaż jeden raz musisz udowodnić.

    > Wybacz, ale czy Ty naprawdę chcesz być taki sam jak ten kretym
    > płaszczydupek?

    Cóż, w normach, na które się powoływałeś, definicja TN-C jest jasna i
    prosta - jeden przewód idzie jako "zero" (a.k.a. "neutralny") oraz ochronny.

    Szczegółowe wymagania techniczne (grubość poszczególnych przewodów) są
    dalej i nie stanowią już definicji - jak w analogii samochodowej: Ford T
    jest samochodem, choć w dzisiejszych czasach nie pozwolono by na
    wprowadzenie go na rynek, bo nie spełnia norm.

    Przełknij dumę i przyznaj się do błędu.

  • 438. Data: 2012-05-27 17:56:03
    Od: <news>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisał:
    > No popatrz, i dlatego nie wolno? Interesujące. Znaczy, jesli mam
    > instalację TN-C zabezpieczona tylko nadprądowo, to jest cacy,
    > a jesli dołożę różnicówkę, to będzie gorzej?

    Gorzej nie będzie, będzie prawie tak samo jak bez niej (trochę ci nawet
    pogorszy bo sama w sobie wprowadza pewną impedancję do pętli zwarcia), więc
    niepotrzebne koszty i złudzenie bezpieczeństwa.
    Naprawdę mało kiedy będziesz miał taki przypadek jak podałem ze urwie ci się
    przewód z bolca ochronnego a ty zewrzesz się do ziemi.
    Normalnie w takiej sieci zwierasz się między fazą a obudową i ta różnicówka
    nic nie zrobi.
    Jak chcesz naprawdę zwiększyć bezpieczeństwo przez zastosowanie różnicówki
    to po prostu rozdziel na wejściu N na N+PE

  • 439. Data: 2012-05-27 20:43:24
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 27 May 2012 15:33:12 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Czxyli wiesz dlaczego twoje porady sa kretyńskie?

    Tak samo jak Ty wiesz, co by się stało, jakby wyszły na jaw Twoje
    pedofilskie ciągoty :D

    (Tak, to własnie taki rodzaj pytania Jacusiu, dupku ponadnormatywnie tępy).

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 440. Data: 2012-05-27 20:45:16
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 27 May 2012 15:35:59 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Dokładnie, bo RCD pogarsza w tym przypadku ochronę i samo w sobie stanowi
    > dodatkowe zagrożenie, które nie występuje wtedy, kiedy PE prowadzone jest
    > oddzielnym przewodem.

    Mhm. A teraz Jacuś przedstawi sytuację, w której RCD pogorszy ochronę. Dla
    ułatwienia Jacusiowi podpowiem, że to jest taka sytuacja, kiedy przy
    istniejącym RCD robi sie kuku, a bez RCD nie.

    napieraj, jacusiu ponadnormatywnie nadęty.
    --
    _______/ /_ GG: 3524356