  • 31. Data: 2011-01-11 13:11:29
    Temat: Re: instalacja elektryczna ze sterownikiem - jak podejść do tematu
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    news:a17c627f-41c7-4a19-82d4-c595d213e759@a10g2000vb
    y.googlegroups.com...
    On 11 Sty, 12:47, Shaman <s...@o...com> wrote:

    >Co chcesz
    >wizualizowac ? To jest niewygodne

    Zarty.

    >- musisz stac i zaglebiac sie w
    >menu. Nie prosciej nacisnac klawisz jak chcesz spuscic rolete?

    Przeciez nie o to chodzi.

    >Usiadz, ochlon i spisz na kartce
    >co ma robic system, w jaki sposob, a potem okresl czy te rzeczy SA
    >prostsze/szybsze od tradycyjnego "klawisza"

    Tradycyjny klawisz tez zostaje.

  • 32. Data: 2011-01-11 13:16:34
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 11-01-2011 o 13:49:46 Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Shaman" <s...@o...com> napisał w wiadomości

    > Ototototo.

    > To tak jak ja, problem zapalu rozwiazalem zlecajac opracowanie plytek
    > drukowanych i ich montaz. Sam na pewno poleglbym.
    >
    > Ale... dzisiaj nie poszedlbym w 1wire ;-)

    LOL!! :) A w co byś poszedł teraz? Czy tak jak Jarek w RS-485?
    Gdzie zleciłeś płytki (rozumiem że profi - solder maska, opisy itd)? Ile
    to kosztuje?

    PZDR
    Shaman

  • 33. Data: 2011-01-11 13:16:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Sty, 14:11, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Zarty.

    No to daj jakis praktyczny przyklad do czego moze w domu sluzyc
    wyswietlacz dotykowy :) Ja nie widze zadnego zastosowania (a dolozyc
    go moge bez wiekszego problemu w dowolne miejsce bo mam nadmiar
    skretek ;) Lepiej wlasnie via iphone, ipaq, czy cos podobnego, co
    mozemy sobie wziasc ze soba i wygodnie w fotelu obslugiwac.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2011-01-11 13:29:36
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    >LOL!! :) A w co byś poszedł teraz? Czy tak jak Jarek w RS-485?

    Pisalem, w jakis wireless, dzisiaj juz jest latwiej/taniej.

    >Gdzie zleciłeś płytki (rozumiem że profi - solder maska, opisy itd)? Ile
    >to kosztuje?

    Dalem ogloszenie na elektronice, wybralem goscia, obgadalem warunki i juz.
    Profi - czy z opisami to juz potem od Ciebie zalezy bo to idzie do normalnej
    plytkarni.

  • 35. Data: 2011-01-11 13:34:55
    Temat: Re: instalacja elektryczna ze sterownikiem - jak podejsc do tematu
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    h.googlegroups.com...

    > No to daj jakis praktyczny przyklad do czego moze w domu sluzyc
    > wyswietlacz dotykowy :)

    Po pierwsze primo, mozesz go wykorzystac do podgladu kamer. Po drugie primo,
    mozesz nim wlaczac zdalnie dowolne operacje. Po trzecie primo mozesz nim
    wygodnie "przeprogramowywac" system. Po piate primo mozna na nim np.
    zostawiac wiadomosci (ja mam go w kuchni). Po szoste primo mozesz na nim
    podgladac stan roznych elementow (np. czy garaz jest otwarty). I mozna tak
    do usranej... troche wyobrazni. Tak wiem, to wszystko jest Ci niepotrzebne,
    ale tez ten Fatek jest Ci niepotrzebny.

  • 36. Data: 2011-01-11 13:35:13
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 11-01-2011 o 14:03:41 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > siebie :)
    >
    > Po pierwsze podzieliłem sobie punkty (oświetleniowe, bo to o nie chyba
    > głównie chodzi) na dwie grupy. W pierwszej znalazły się takie, które
    > po prostu musiały być sterowane z poziomu automatyki, czyli wszystkie
    > takie, które trzeba włączać z kilku miejsc, bądź z jakiegokolwiek
    > powodu jest z nimi więcej problemów niż z zapalaniem/gaszeniem światła
    > w przykładowym kiblu. Trafiło tutaj oświetlenie salonu, ciągów
    > komunikacyjnych (hol, klatka schodowa), wszelakie oświetlenie
    > zewnętrzne a także oświetlenie garażu (jako coś, co może być sterowane

    A miałeś już w głowie projekt oświetlenia salonu na tym etapie? Ja ciągle
    nie wiem czy będą jakieś LEDowe bajery zainstalowane w zmyślnych
    konstrukcjach z korton gipsów, czy może zwykłe tradycyjne dyndające lampy.

    > Druga grupa - wszelakie inne punkty oświetleniowe.
    >
    > I teraz: drugą grupę zrobiłem najzwyczajniej i najklasyczniej w
    > świecie, bezpuszkowo, czyli do puszki osprzętowej zasilanie, od puszki
    > osprzętowej przewód do punktu oświetleniowego. Jeśli to było
    > potrzebne, robiłem też tutaj proste połączenia "schodowe" (np. w
    > pokojach dziecinnych porobiłem na wyłącznikach schodowych możliwość
    > gaszenia górnego światła również przy łóżku).

    Znaczy się imć Wyjątek instaluje się pod kołderką i dopiero wtedy czyni
    zmrok? Dobrze pojąłem?

> [...]
    > ograniczonym zakresie jest z braku czasu uruchomiona jednak właśnie na
    > bistabilnych), czyli od każdego takiego punktu oświetleniowego a także
    > od każdego miejsca przewidzianego na wyłącznik zbiegają się normalne
    > przewody elektroinstalacyjne do jednego miejsca przewidzianego na
    > instalację tejże aparatury. Tu istotna uwaga - duuużo miejsca jest
    > potrzeba, absolutnie prosze nie zakładać, że to się gdzieś na boku
    > rozdzielni upchnie, bo tu się ze trzy przekaźniki zmieszczą, a tam ze
    > dwa i będzie git. One dość sporej ilości połączeń wymagają, ciasnota

    Mam skrzynkę Legranda 4x18.. jak kupowałem wydawała mi się zbyt duża.. :)
    Najwyżej obok powstanie druga - w piwnicy takie rzeczy nie rażą. Bardzo
    natomiast żałuję, że nie mam w projekcie takiego szachtu instalacyjnego
    jak Ty. Niestety projektantowi nie przyszło cóś takiego do głowy a ja
    blokers z dziada pradziada i nie byłe (i ciągle nie jestem) świadom wielu
    potrzeb :(

    Póki co mam pomysł aby na poddasze podejść z kablem np YDY-5x4
    (strzelałem) i tam zrobić drugą skrzynkę, żeby nie robić całej gwiazdy z
    piwnicy - co o tym sądzisz?

    [ciach]

> [...]
    > dość ograniczony. Magistrala polega na obleceniu WSZYSTKICH
    > wyłaczników (z obu wyżej wymienionych grup) i wszystkich miejsc, które
    > mogą być sterowane jednym przewodem idącym od punktu do punktu.
    > Wykorzystałem zwykły domofonowoalarmowy YTDY 6x1x0,5, bo tani, bo
    > cienki, bo wystarczy. Jedna kwestia - ze względu na ewentualne usterki
    > oraz na fakt, że przewody są sprzedawane w rolkach 100m, podzieliłem
    > sobie całość na osobne pętle. Póki co ta magistrala po prostu jest
    > sobie w ścianach, kiedyś mam nadzieję się przyda.

    RS-485 wykorzystuje 2 linie prawda? Po co więc 6 żył w tym kablu? "Future
    use" czy już coś dla nich wymyśliłeś?

    --
    PZDR
    Shaman

  • 37. Data: 2011-01-11 13:41:26
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 11-01-2011 o 14:16:37 Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > skretek ;) Lepiej wlasnie via iphone, ipaq, czy cos podobnego, co
    > mozemy sobie wziasc ze soba i wygodnie w fotelu obslugiwac.

    Z tym ekranem to oczywiście przerost formy nad treścią (choć z natury mam
    zboczenie w kierunku zbierania dancyh, opracowywania i przedstawiania w
    formie graficznej :))
    Ale mam już inny pomysł... urządzenie Kinect i sterownik dla PC :)
    Siedzisz przed TV i gestami ręki sterujesz oświetleniem i np. wyłączasz
    piekarnik :) I co Ty na to? :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 38. Data: 2011-01-11 13:57:51
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 11 Sty, 14:34, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Po pierwsze primo, mozesz go wykorzystac do podgladu kamer. Po drugie primo,

    Wole do tego swoja plazme 50' tudziez siasc sobie przy laptopie i na
    stronie sprawdzic (z bajerami typu kolejne screen shoty przy wykryciu
    ruchu etc).

    > mozesz nim wlaczac zdalnie dowolne operacje. Po trzecie primo mozesz nim

    No ale jakie.. Konkretnie!! Dla Twojego / mojego domu.

    > wygodnie "przeprogramowywac" system. Po piate primo mozna na nim np.

    Wygodnie przeprogramowywac system 1. stojac 2. majac do dyspozycji
    tylko dotykowy ekran? Nie zartuj :D Wole siasc przy laptopie i uzyc
    klawiatury / myszki ;)

    > zostawiac wiadomosci (ja mam go w kuchni).

    Przerost formy nad trescia ale OK. Jest to jakies zastosowanie. Watpie
    tylko czy moja zona codziennie wstajac rano bedzie na ten ekran
    zagladac :)

> [...]
    > do usranej... troche wyobrazni. Tak wiem, to wszystko jest Ci niepotrzebne,

    Ale Fatekiem realizuje funkcje ktore rzeczywiscie mi sie przydaja.
    Ekran dotykowy to tylko i wylacznie BAJER bo wszystko to co napisales
    mozna zrobic WYGODNIEJ w inny sposob (a rzeczy ktore robie fatekiem
    NIE DA sie zrobic wygodniej w inny sposob :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 39. Data: 2011-01-11 14:04:50
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 11-01-2011 o 14:57:51 Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > mozna zrobic WYGODNIEJ w inny sposob (a rzeczy ktore robie fatekiem
    > NIE DA sie zrobic wygodniej w inny sposob :)

    Nie ma sensu brnąć dyskusją w tą stronę. Nie ma jednego idealnego
    rozwiązania bo przecież każdy ma jakieś własne indywidualne preferencje. A
    każde z rozwiązań ma swoje zalety.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 40. Data: 2011-01-11 14:10:45
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Shaman napisał:

    > Dzięki - zapoznam się, rozwiązanie wydaje się być obiecujące i na pewno
    > lepsze (dla mnie) niż sterowniki dedykowane programowane jakimiś chorymi
    > drabinkami.

    Och pardą, ale drabinki są piękne - weźmy takiego omrona, tyle
    możliwości, tyle drabinek :) Na szczęście już zapominam jak to trzeba
    było robić :)

    pozdrawiam
    rafał