  • 31. Data: 2011-12-09 10:07:13
    Temat: Re: instalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacz???
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Kabel to kabel. Jest niezawodny, niedrogi i wydajny. Do tego jeszcze,
    > jak ktoś jako tako nie siedzi w temacie, to przy wifi będzie miał non stop
    > problemy z zestawieniem połączeń. Tak, jak napisałem, kabel wpinasz do
    > urządzenia i masz sieć, a przy wifi czasami trzeba się nakombinować.

    no i nie potrzebuje zasilania dodatkowego dla kilku ruterow, na moj dom 1
    wifi to za mało.

    Nie wyobrazam sobiem, aby moj TV był po wifi podłaczony, skoro ma wejscie
    Ethernet, dysk sieciowy, czy komputery stacjonarne podobnie. Telefony i
    notebooki to fakt wygoda. Natomiast bramka VOIP ktora jest w centralnym
    punkcie gdzie kable się zchodzą,
    a skrętka idzie do salonu,a tam juz do gniazda telefonicznego podlaczony
    jest zwykly bezprzewodowy telefon, tez nie widze tego inaczej, system
    alarmowy tez po wifi nie podłacze do internetu.

    całkiem niedawno u znajomemu podłaczałem wifi jakis super wypasiony ruter
    300Mbit i ciągle wydzwaniał, ze u syna raz działa raz nie działą w
    komputerze stacjonarnym :). Ze to jakis do niczego ruter.
    Mowie, ze za slaby zasieg nic nie poradzę, w komputerze stacjonarnym juz
    amontował jakąs super mocną kartę USB:)

    i wyjaśnij takiemu, w czym jest problem ma działac i koniec, mam mu
    zestawićw domu połaczenie mostowe hehe
    to jakiś hardkor, ale pewnie tak będzie trzeba zrobić.

    a teraz kabla nie chcią ciągnać bo nie będą pruć ścian.

  • 32. Data: 2011-12-09 10:15:20
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-12-09 10:50, Kris pisze:

    > Dla formalności- nie tylko kable. Możesz postawić AP.

    Tylko kabel. Nawet jak postawisz clienta, to i tak od niego musisz
    kablem się wpiąć do dekodera :)

    > Dlaczego porażka? Oglądamy nieraz filmy na dwóch laptopach niezależnie i
    > nie widzę problemu.

    Problem pojawia się, jak chcesz coś szybko z tego dysku ściągnąć. Wtedy
    albo musisz się pod niego podpiąć bezpośrednio, albo czekasz, bo
    przepustowość wifi jaka jest, każdy widzi :)

    > Z laptopem będziesz podpinał się pod kabel jak zechcesz muzyki z dysku
    > sieciowego posłuchać/film obejrzeć?

    Do drobnych rozwiązań wifi się nadaje, jak najbardziej.

    > Ja wiem czy taki niedrogi? Cat 6e to chyba z 1,5zł za metr plus
    > dodatkowo gniazdka itp. Jak robisz sam to ok jak dojdzie robocizna nie
    > daj Boże za punkt( a tu padały propozycje od 6 do 16 skretek na
    > pomieszczenie) to robi się spory koszt. A dawanie na zasadzie "dać
    > wszędzie po kilka sztuk może kiedyś się przyda" to już całkowity
    > bezsens". Coraz więcej urządzeń komunikuje się bezprzewodowo więc można
    > z sporej ilości kabli w domu zrezygnować.

    Owszem, można zrezygnować ze sporej ilości kabli, ale nie ze wszystkich.
    Moim zdaniem 1-2 skrętki w pokoju to jest optymalne rozwiązanie. 6
    skrętek to przerost formy nad treścią. Tyle to się nawet w dużych
    biurowcach nie stosuje. Standardem jest 3 gniazda rj45 na stanowisko
    pracy (komputer, drukarka, telefon). Choć ostatnio rezygnuje się nawet z
    tego trzeciego, bo telefony robi się coraz częściej na dect-cie.

    > A co za problemy? Raz uruchamiasz i działa.

    Z wifi są wieczne problemy. Albo wiesza się router, albo coś się dzieje
    z połączeniem. To nie jest stabilna technologia.

  • 33. Data: 2011-12-09 10:20:20
    Temat: Re: instalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "shaman" napisał w wiadomości grup
    18g2000yqy.googlegroups.com...

    >BTW - kabel do lodówki i telewizora to dobry pomysł.

    Do czego wykorzystasz kabel przy lodówce?

    > A jaki masz pomysł na wykorzystanie kabla przy lustrze?

    A nie ma jeszcze maszynek do golenia które można wpiąć w siec aby sobie
    statystyki robić?;))
    A jak kamerkę zechce za lustrem w łazience?
    Myśłee że kabel przy lodówce i w łazience to nie jest zły pomysł tylko że
    jeden za mało. Kabel tani, dać przyszłościowo po 3;))

  • 34. Data: 2011-12-09 10:20:44
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > drukarka, telefon). Choć ostatnio rezygnuje się nawet z tego trzeciego, bo
    > telefony robi się coraz częściej na dect-cie.

    Do jednego gniazda ciągnąć 2 skrętki?

  • 35. Data: 2011-12-09 10:25:55
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Myśle że jeden router z wifi umieszczony np u Ciebie w garażu powinien
    > obsłużyć cały dom

    To w porządku. Ale na wszelki wypadek pociągnę skrętkę na stryszek do
    przeciwległego punktu domu, aby w razie problemów założyć tam drugi punkt
    dostępowy.

  • 36. Data: 2011-12-09 10:29:07
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    http://n.pl/n/info/internet.html

    >Problem pojawia się, jak chcesz coś szybko z tego dysku ściągnąć. Wtedy
    >albo musisz się pod niego podpiąć bezpośrednio, albo czekasz, bo
    >przepustowość wifi jaka jest, każdy widzi :)

    WiFi N 802.11n?

    >Owszem, można zrezygnować ze sporej ilości kabli, ale nie ze wszystkich.
    >Moim zdaniem 1-2 skrętki w pokoju to jest optymalne rozwiązanie.

    Tu zgoda
> [...]
    >(komputer, drukarka, telefon). Choć ostatnio rezygnuje się nawet z tego
    >trzeciego, bo telefony robi się coraz częściej na dect-cie.

    A tu padały propozycje i kilkunastu skrętek na pomieszczenie bo kabel tani;)

    >Z wifi są wieczne problemy. Albo wiesza się router, albo coś się dzieje z
    >połączeniem. To nie jest stabilna technologia.

    Nie wiem. U mnie już kilka lat działa. Większe problemy miałem w mieszkaniu
    z routerem Asmaxa 800c2. Nie miał wifi i dwa kompy chodziły po kablu.
    Raz na tydzień się wieszał i reset był konieczny. Jak kupiłem SX541 raz
    podłączyłem skonfigurowałem wifi, voip itp i praktycznie zapomniałem że
    istnieje.

  • 37. Data: 2011-12-09 10:38:04
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-12-09 11:20, brunet.wp pisze:
    > Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Do jednego gniazda ciągnąć 2 skrętki?

    Na to pytanie już musisz sobie sam odpowiedzieć :)
    Nie wiem jak będziesz miał rozstawione meble w pokoju...
    Ja bym ciągnął do jednego punktu (nie gniazda) - czyli dał bym 2 gniazda
    obok siebie.

  • 38. Data: 2011-12-09 10:41:13
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Amir" napisał w wiadomości grup

    >Nie wyobrazam sobiem, aby moj TV był po wifi podłaczony,
    Do TV skrętka się przyda jak ktoś z dysku sieciowego filmy ogląda. Ale
    można skorzystać z pomocy konsoli jak ktoś ma i wtedy wifi wystarcza.

    >Ethernet, dysk sieciowy,

    A czemu dysk sieciowy po wifi? Kablem blisko routera i dane udostępniasz w
    sieci przez wifi np

    >czy komputery stacjonarne podobnie.

    A tu juz problemuy wcale nie widze. Karta wifi to kilkanaście zł chyba.
    Nie widzę więc sensu ciągnięcia skrętki do biurka w pokoju dzieciaka.

> [...]
    >juz do gniazda telefonicznego podlaczony jest zwykly bezprzewodowy telefon,

    Telefon bezpośrednio przy bramce a w pomieszczeniach bezprzewodowe
    słuchawki z bazami.

    >system alarmowy tez po wifi nie podłacze do internetu.
    A co za problem podłaczyć go bezpośrednio kablem przy centralce. Trzeba
    tylko zaplanować centralkę telefoniczna i centralkę"multimedialną" obok
    siebie.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 39. Data: 2011-12-09 10:43:12
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:jbskik$39c$1@usenet.news.interia.pl...

    > No właśnie największy problem mam z wyborem tego punktu centralnego.
    > Wiatrołap raczej nie za bardzo, jest za mały i będzie w oczy kłuć taka
    > szafka. Lepiej garaż, bo jest dużo miejsca. W garażu będzie rozdzielnica
    > elektryczna, więc obok niej (nie za blisko) umiejscowię szafkę gdzie będą
    > schodzić skrętki z pokoi.

    Garaz to nie jest najlepsze miejsce na rodzielnice , chyba ze jest to duzy
    garaz :-))
    Nie wyobrazam sobie wyjezdzanie autem po to zeby dostac sie do niej :-))

    Ale zakladam ze bedziesz mial punkt centralny w garazu :-))
    [ o wiifii prowadzony jest osobny watek ]

    > Kabel z anteny ciągnąć do punktu centralnego w garażu czy zaplanować
    > drugi punkt centralny telewizyjny na stryszku? Jak będzie lepiej?

    Punkt centralny na stryszku, tzn jak najblizej anten/satelity :-))
    I od tego miejsca do kable do miejsc gdzie planujesz TV.
    Tam gdzie planujesz recorder to poloz dwa kable.

    Chcesz ciagnac kable od satelity do garazu i z garazu do pokoji/salonów....
    Mozna i tak, tylko po co .............

    W garazu robisz podejscie zeby doprowadzic sygnal z zewnatrz,
    Z garazu na stryszek koncetryk/koncentryki (porzadne), skretke/skretki,
    kabel zasilajacy,
    kabel do alarmu.

    pozdrawiam
    Adams

  • 40. Data: 2011-12-09 10:48:51
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-12-09 11:29, Kris pisze:

    > http://n.pl/n/info/internet.html

    Cytat ze strony:
    "podłączasz punkt dostępowy skonfigurowany do współpracy z domową siecią
    do dekodera HD za pomocą kabla Ethernetowego i dalej postępować jak w
    przypadku połączenia przewodowego."

    Czyli, tak jak napisałem, i tak musisz się wpiąć do dekodera skrętką :)
    Stawianie AP Clienta jest ostatecznością, jak się nie ma gniazda w pobliżu.

    > WiFi N 802.11n?

    Teoretycznie tak. Teoretycznie nawet do 600Mbps o ile dobrze pamiętam,
    ale działa różnie, jest zależne od jakości sygnału i, z mojej
    obserwacji, "widzimisię" sprzętu. Z kablem takich problemów nie ma.
    Wszystko zależy od tego, czego wymagamy od sieci w domu. Niektórzy tylko
    przeglądają strony www i korzystają z poczty - wtedy wifi jest jak
    najbardziej wystarczające. Chociaż i tak do stacjonarnego komputera bym
    tego nie zastosował.