  • 41. Data: 2011-12-09 10:54:58
    Temat: Re: instalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć?
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> napisał w
    wiadomości news:jbsnnk$890
    Witam

    > To w porządku. Ale na wszelki wypadek pociągnę skrętkę na stryszek do
    > przeciwległego punktu domu, aby w razie problemów założyć tam drugi punkt
    > dostępowy.

    Kabel pociagnij przyda sie, niekoniecznie do neta :-))

    Poczytaj o np.
    OvisLink AirLive Dual Access Point PoE G.DUO

    Dom, domem, ale fajnie miec dostep do neta
    na dworze/na polu :-))

    pozdrawiam
    Adams

  • 42. Data: 2011-12-09 10:55:49
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Garaz to nie jest najlepsze miejsce na rodzielnice , chyba ze jest to duzy
    > garaz :-))
    > Nie wyobrazam sobie wyjezdzanie autem po to zeby dostac sie do niej :-))

    Garaż ma ok. 19m2, 3m szerokości. Nie jest bardzo duży, ale nie będzie aż
    tak źle aby autem trzeba było wyjeżdżać aby dostać się do rozdzielnicy :)

    > Ale zakladam ze bedziesz mial punkt centralny w garazu :-))

    Raczej tak, pozostali kandydaci to wiatrołap, pomieszczenie gospodarcze,
    przedpokój (pod schodami jest miejsce) lub stryszek. Jak na moją obecną
    wiedzę i wyobrażenia o przyszłej instalacji, wygrywa garaż :)

    > Punkt centralny na stryszku, tzn jak najblizej anten/satelity :-))
    > I od tego miejsca do kable do miejsc gdzie planujesz TV.
    > Tam gdzie planujesz recorder to poloz dwa kable.

    Tak też wydaje mi się najrozsądniej.

    > Chcesz ciagnac kable od satelity do garazu i z garazu do
    > pokoji/salonów....
    > Mozna i tak, tylko po co .............
    >
    > W garazu robisz podejscie zeby doprowadzic sygnal z zewnatrz,
    > Z garazu na stryszek koncetryk/koncentryki (porzadne), skretke/skretki,
    > kabel zasilajacy,
    > kabel do alarmu.

    Tak właśnie zrobię. Dzięki.

  • 43. Data: 2011-12-09 10:57:42
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-12-09 11:20, Kris pisze:
> [...]
    8g2000yqy.googlegroups.com...

    > Do czego wykorzystasz kabel przy lodówce?

    http://www.agdmaniak.pl/1776/inteligentna-lodowka-od
    -lg/

    > A nie ma jeszcze maszynek do golenia które można wpiąć w siec aby sobie
    > statystyki robić?;))
    > A jak kamerkę zechce za lustrem w łazience?
    > Myśłee że kabel przy lodówce i w łazience to nie jest zły pomysł tylko
    > że jeden za mało. Kabel tani, dać przyszłościowo po 3;))

    :)

  • 44. Data: 2011-12-09 11:03:23
    Temat: Re: instalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacz???
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Kris napisał:

    > No właśnie- w dużych firmach czy budynkach. Do domowych zastosowań
    > wystarczą inne prostsze rozwiązania. Nie wiem skąd ta moda przenoszenia
    > "przemysłowych" rozwiązań do zastosowań domowych.
    >

    > -- Pozdrawiam
    >
    > Kris

    Szczególnie, jeśli rozwiązania przemysłowe są determinowane zazwyczaj
    innymi przesłankami niż koszt okablowania, np. wymogi bezpieczeństwa,
    skalowalność itp.

    pozdrawiam
    rafał

  • 45. Data: 2011-12-09 11:06:39
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Witam.

    > Garaż ma ok. 19m2, 3m szerokości. Nie jest bardzo duży, ale nie będzie aż
    > tak źle aby autem trzeba było wyjeżdżać aby dostać się do rozdzielnicy :)

    Nie chce byc zlym prorokiem ;-))
    Szału nie ma :D
    Standard.
    Pamietaj o drzwiczkach do szafki.

    pozdrawiam
    Adams

  • 46. Data: 2011-12-09 11:26:33
    Od: wolim <n...@t...pl>

    Aha! Jeszcze jedna rzecz.
    Zastanawiałeś się już nad dostawcą internetu?
    To jest istotne z punktu widzenia poprowadzenia instalacji do routera.
    Jeśli to będzie radiówka, to trzeba albo przewód antenowy na dach albo
    skrętkę (tu musiałbyś się skontaktować z dostawcą - jaki stosuje
    sprzęt). Jeśli kablówka, to też jakiś przewód antenowy do przyłącza. Dla
    tepsy - skrętka do jakiejś puszki przyłączeniowej.

    Pozdry,
    MW

  • 47. Data: 2011-12-09 11:55:22
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jeśli kablówka, to też jakiś przewód antenowy do przyłącza. Dla tepsy -
    > skrętka do jakiejś puszki przyłączeniowej.

    Najpewniej na poczatku będzie to tepsa, bo wyboru dużego nie będę miał.
    Chciałbym jednak tak zaprojektować instalację, aby można było bez problemu
    podłączyć internet z różnych źródeł.

    Czyli będzie tak:
    1. Z zewnętrznej puszki przyłączeniowej do punktu centralnego: 2
    koncentryki, 2 skrętki plus pusty peszel na wszelki wypadek.
    2. Ze stryszku do punktu centralnego: 2 koncentryki, 2 skrętki plus pusty
    peszel na wszelki wypadek.

  • 48. Data: 2011-12-09 12:13:43
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Do TV skrętka się przyda jak ktoś z dysku sieciowego filmy ogląda. Ale
    > można skorzystać z pomocy konsoli jak ktoś ma i wtedy wifi wystarcza.

    > A czemu dysk sieciowy po wifi? Kablem blisko routera i dane udostępniasz w
    > sieci przez wifi np

    Smart TV, seriale programy youtube itp, filmow juz malo kto oglada z dyskow
    sieciowych, wszystko teraz online jest.

    > A tu juz problemuy wcale nie widze. Karta wifi to kilkanaście zł chyba.
    > Nie widzę więc sensu ciągnięcia skrętki do biurka w pokoju dzieciaka.

    Jak wcześniej opisałem powiedz to znajomemu, któremu ciągle rozłacza bo
    sygnał za słaby, kolejne rutery ma dawac łącząc je w bridgu? dodatkowe
    zasilacze z kablami wstrętnie wyglądające?

    Dla mnie sprawa przy projektowaniu, była prosta
    mozliwie jak najmniej urządzeń pobierających energię elektryczą
    nie 5switchy tylko jeden centralny, nie 3x routery wifi, tylko jeden
    pokrywający 60% budynku, reszta skrętki do PCtow itd.

    > Telefon bezpośrednio przy bramce a w pomieszczeniach bezprzewodowe
    > słuchawki z bazami

    Cięzko w 100% zaplanować wszystko, fotele kanapy itp, biurka stoliki, mając
    skrętke masz wybor, gdzie będzie telefon stacjonarny (voip).

    > A co za problem podłaczyć go bezpośrednio kablem przy centralce. Trzeba
    > tylko zaplanować centralkę telefoniczna i centralkę"multimedialną" obok
    > siebie.

    w praktyce to wygląda niestety często inaczej niz na projekcie, dodatkowy
    kabel gdzie koszt będzie 20zł max, to nie są koszta
    ale każdy robi jak uważa.

    Ja bym się pochlastal jak bym nie dawał kabli :) chociaz z ruterami wifi na
    codzien pracuję

  • 49. Data: 2011-12-09 12:26:57
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Dec 9, 10:32 am, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> wrote:
    > Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:19241b86-ad01-46cb-a905-22dab6085a79@
    j10g2000vbe.googlegroups.com...

    > No właśnie największy problem mam z wyborem tego punktu centralnego.
    > Wiatrołap raczej nie za bardzo, jest za mały i będzie w oczy kłuć taka
    > szafka. Lepiej garaż, bo jest dużo miejsca. W garażu będzie rozdzielnica
    > elektryczna, więc obok niej (nie za blisko) umiejscowię szafkę gdzie będą
    > schodzić skrętki z pokoi.

    Licz sie z tym ze wifi w garazu moze byc albo fajne albo nie.
    Po prostu metalowy samochod moze albo robic za zwierciadlo dla sygnalu
    i w domu bedzie on silniejszy albo powodowac takie odbicia ze w domu
    jakosc sygnalu bedzie zla.
    Duzo zalezy np od zbrojenia sufitu czy posadzki (jesli masz).
    Przed decyzja sprobuj potestowac. Uruchom i sprawdz jakie poziomy
    sygnalu i jego jakosci masz w poszczegolnych pomieszczeniach. Licz sie
    z tym ze dodatkowe meble moga sygnal oslabic.

    > Jak to jest z tym WiFi? Z punktu centralnego (ze switcha/rutera) ciągnie się
    > skrętkę do miejsca gdzie ma być umiejscowiony punkt dostępowy (access
    > point)?
    Zazwyczaj tak sie robi.

    > Gdzie najlepiej umieścić punkt dostępowy? W domu jednorodzinnym
    > (przeciętnym, 130m2 powierzchni użytkowej, parter i poddasze użytkowe)
    > wystarczy jeden punkt dostępowy czy muszą być dwa, może trzy?

    Zalezy od domu i scian. U mnie sygnal nie przechodzi przez jedna ze
    scian. Zwykla ceglana. I na odleglosci 2-3m nawet 1mbit sie nie
    zestawia. Przez druga przechodzi dosyc dobrze. Trzeba sprawdzic.

    > A może zwyczajowo jest tak, że modem, ruter i punkt dostępowy to jedno
    > urządzenie i stawia się je w szafce punktu gdzie schodzą się wszystkie
    > kable? W moim przypadku wtedy punkt dostępowy będzie zdecydowanie nie w
    > centrum domu, więc obawiam się, że sygnał nie przejdzie przez strop, ścianę
    > nośną (24cm) i ze 3 ściany działowe (12cm).

    Tak moze byc.
    Do tego jesli dasz ten punkt w garazu to wiecej kabla ci wyjdzie.
    jesli w tym samym miejscu nie bedzie instalacji tv/sat to w
    przyszlosci tez bedziesz musial jakies skrzynki po domu rozstawiac.

    Ale elektronika zazwyczaj jest niewybredna i jej jest obojetne czy
    lezy na podlodze czy wisi pod sufitem. Jesli masz pietro to mozesz
    umiescic ten punkt tam. Tylko sobie zrob przepust przez strop ktory
    zmiesci odpowiednia ilosc kabli.

    > Teraz mam w bloku UPC, więc jednym kablem dochodzi zarówno telewizja jak i
    > internet. W domu też chciałbym takie rozwiązanie, ale ani UPC ani innej
    > sieci szybko nie podłączą, jeśli w ogóle kiedykolwiek podłączą. W domu
    > telewizję uzyskam z anteny, która będzie gdzieś wysoko (np. na dachu).
    Dzis tak. Za rok moze tepsa cie skusi telewizja z sieci i wtedy
    zupelnie inaczej bedzie sie ksztaltowac sytuacja bo tv poleci albo po
    skretce albo po wifi (jak dadza jakis swoj mediacenter).
    Nigdy nie wiadomo co przyniesie jutro.

    > Kabel
    > z anteny ciągnąć do punktu centralnego w garażu czy zaplanować drugi punkt
    > centralny telewizyjny na stryszku? Jak będzie lepiej?

    To jest lepsze rozwiazanie. Nie musza byc to te same szafki, byle byly
    blisko.

    > Mógłbyś rozwinąć? Gdzie właściwie miałyby iść korytka? Pod tynkiem, na
    > tynku? A może w peszlach dawać kable?

    W peszlu jak dasz do moze raz wymienisz. I to tylko na ciensze kable
    bo wpychanie wiekszej ilosci jest trudne. Jesli zdecydujesz sie na
    peszel wciagnij od razu sobie pilot.
    Ja gdybym nie wpuscil sobie kabli na zapas to wolal bym korytka
    zatynkowane na rowno ale z odkrytym deklem. Cos jak w pokojach
    konferencyjnych.

  • 50. Data: 2011-12-09 12:30:03
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Dec 9, 11:55 am, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
> [...]

    > przedpokój (pod schodami jest miejsce) lub stryszek. Jak na moją obecną
    > wiedzę i wyobrażenia o przyszłej instalacji, wygrywa garaż :)

    A to miejsce pod schodami?
    Widoczne bardzo? Trudno do niego doprowadzic kable?
    Bo jesli jest w centrum domu to moze wifi lepiej tam...
    A jak miejsce jest to moze i reszte tam wsadzic?

    Garaz niby niezly ale moze byc zimą chłodny a to moze zle wplywac na
    elektronike. szczegolnie bezolowiowa.