  • 81. Data: 2011-12-13 09:44:24
    Temat: Re: instalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacząć?
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:jbqefj$jdb$1@usenet.news.interia.pl...
    > Witam,
    >
    > powoli i mgliście rysuje mi się obraz tych instalacji, ale wciąż jest
    > wiele niewiadomych... Proszę o pomoc, bo moja wiedza jak na razie jest
    > mikra...
    (...)

    Dziękuję wszystkim za pomoc i rozwianie wielu moich wątpliwości. Mam jeszcze
    kilka pytań i będę wdzięczny jeśli ktoś mi udzieli odpowiedzi.

    1. Jak testować poprawność okablowania? Czy tester z allegro za 8-10zł (są
    takie) będzie odpowiedni?
    2. Skrętka będzie w sporej części szła po podłodze (w wylewce). Dawać ją
    wtedy w peszlu czy niekoniecznie? Ma iść przy samych ścianach aby nie
    kolidowała z rurkami ogrzewania podłogowego?
    3. Czy nie popełnię błędu jeśli zacznę okablowanie domu od instalacji
    komputerowo-telewizyjnej, domofonowej a dopiero potem będzie robiona
    elektryczna?
    4. Jak mocować gniazda na stryszku? Tam jest tylko drewno... Gniazda będą
    zapewne zamocowane do płatwi.
    5. Czy ze switcha do punktu dostępowego WiFi (AP) ciągnąć jedną czy dwie
    skrętki?

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 82. Data: 2011-12-13 10:04:04
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-12-13 10:44, brunet.wp pisze:

> [...]
    > jeszcze kilka pytań i będę wdzięczny jeśli ktoś mi udzieli odpowiedzi.
    >
    > 1. Jak testować poprawność okablowania? Czy tester z allegro za 8-10zł

    Jak tylko na jedną robotę, to będzie odpowiedni - byleby działał :)
    Ale nie kupuj na allegro - podjedź do pierwszego lepszego sklepu
    elektronicznego i kupisz za podobne pieniądze, a przynajmniej sprawdzisz
    na miejscu.

    > 2. Skrętka będzie w sporej części szła po podłodze (w wylewce). Dawać ją
    > wtedy w peszlu czy niekoniecznie? Ma iść przy samych ścianach aby nie
    > kolidowała z rurkami ogrzewania podłogowego?

    Jak w betonie, to w peszlu.

    > 3. Czy nie popełnię błędu jeśli zacznę okablowanie domu od instalacji
    > komputerowo-telewizyjnej, domofonowej a dopiero potem będzie robiona
    > elektryczna?

    Moim zdaniem, to bez znaczenia.

    > 4. Jak mocować gniazda na stryszku? Tam jest tylko drewno... Gniazda
    > będą zapewne zamocowane do płatwi.

    Stosujesz gniazda natynkowe i mocujesz je wkrętami do drewna.

    > 5. Czy ze switcha do punktu dostępowego WiFi (AP) ciągnąć jedną czy dwie
    > skrętki?

    Tak, jedną.

    Pozdry,
    MW

  • 83. Data: 2011-12-13 18:04:25
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-12-2011 o 10:44:24 brunet.wp
    <S...@s...comusun_wielkie_lit
    ery> napisał(a):

> [...]
    > jeszcze kilka pytań i będę wdzięczny jeśli ktoś mi udzieli odpowiedzi.
    >
    > 1. Jak testować poprawność okablowania? Czy tester z allegro za 8-10zł
    Może się przydac ale później, teraz żadnych złącz nie rób, kup markowy
    kabel i go połóż
    z małym zapasem, potem zasiśniesz złączkę resztę zwiniesz, jak złącza
    będzie zła
    to ja obcinasz i zaciskasz nową stąd zapas 20-50cm jest potrzebny.

    > 2. Skrętka będzie w sporej części szła po podłodze (w wylewce). Dawać ją
    > wtedy w peszlu czy niekoniecznie? Ma iść przy samych ścianach aby nie
    > kolidowała z rurkami ogrzewania podłogowego?
    Daj ją pod styropian, podobnie jak instalację elektryczną
    i rurki wody zimnej i ciepłej a rurki od podłogówki na styropianie, wtedy
    nie będzie kolizji.

    > 3. Czy nie popełnię błędu jeśli zacznę okablowanie domu od instalacji
    > komputerowo-telewizyjnej, domofonowej a dopiero potem będzie robiona
    > elektryczna?
    Nie ma znaczenia.

    > 4. Jak mocować gniazda na stryszku? Tam jest tylko drewno... Gniazda
    > będą zapewne zamocowane do płatwi.
    Elektryczne? to na blachę, logiczne to obojętne bo one ci domu nie spalą.

    > 5. Czy ze switcha do punktu dostępowego WiFi (AP) ciągnąć jedną czy dwie
    > skrętki?
    A co si szkodzi dać dwie? :) tylko nie przesadzaj, dwie wystarczą.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 84. Data: 2011-12-13 19:30:05
    Temat: Re: instalacja komputerowa, telefoniczna, telewizyjna - jak zacz???
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik wolim napisał:

    > Tak to sobie możesz podłączać telefony, ale nie komputery :)
    > A już gigabita z całą pewnością z tego miał nie będziesz...

    W gigabitowym nie ma żył wolnych - wszystkie pracują. Sto mega
    wytrzymuje parę metrów wykorzystania dodatkowych żył na inne cele - na
    większych odległościach nie próbowałem. Setka wytrzymuje również co
    najmniej pojedyncze połączenie kabla "na pająka" - sprawdzone.

    --
    Darek

  • 85. Data: 2011-12-13 19:36:57
    Od: "kiki" <k...@k...ki>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    b.googlegroups.com...
    On 10 Gru, 16:29, "kiki" <k...@k...ki> wrote:
    > "Adam" <a...@g...com> wrote in message

    p.googlegroups.com...

    > Ale przecież każde gniazdo ma bolec i instalacja jest zmierzona pod
    > względem
    > rezystancji uziemienia.

    Uziemic musisz przewod - a konkretnie ekran w ktorym jest opatulony.

    Ale przecież jak masz wtyczki do STP to się same uziemią

  • 86. Data: 2011-12-13 19:46:23
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Gru, 20:36, "kiki" <k...@k...ki> wrote:

    > Ale przecie jak masz wtyczki do STP to si same uziemi

    W teorii :) No i trzeba wiedziec ze nie wystarcza zwykle wtyczki a
    wtyczek z uziemieniem w lokalnych malych sklepikach komputerowych na
    prozno szukac.. Niektore tanie, domowe sprzety maja gniazda w calosci
    plastikowe - wiec nawet specjalna wtyczka nic tu nie da.. Generalnie
    szkoda sobie problemow robic :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 87. Data: 2011-12-14 12:40:08
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > będzie zła
    > to ja obcinasz i zaciskasz nową stąd zapas 20-50cm jest potrzebny.

    Ale jednak przed tynkowaniem/wylewkami trzeba będzie zrobić złącza i
    przetestować poprawność?

    Patrzyłem na kable na allegro. Skrętka nieekranowana kategorii 5e kosztuje
    80zł za 305m. Czy są jakieś firmy, producenci których kabel warto kupić?

    > Daj ją pod styropian, podobnie jak instalację elektryczną
    > i rurki wody zimnej i ciepłej a rurki od podłogówki na styropianie, wtedy
    > nie będzie kolizji.

    Można faktycznie tak, ale będę starał się prowadzić kable na podłodze przy
    samych ścianach.

    > Nie ma znaczenia.

    Zacznę robić najpierw komputerowo-telewizyjną, a jeśli się sprawdzę w tej
    robocie, to zrobię też elektryczną (o ile czasu na wszystko starczy).

    Jeszcze takie pytanie: czy gniazdo komputerowe może być przy gnieździe
    elektrycznym czy też musi być odstęp? Jeśli chodzi o przewody, to wiem:
    odstęp 20-30cm jeśli idą równolegle.

    > A co si szkodzi dać dwie? :) tylko nie przesadzaj, dwie wystarczą.

    Ktoś tu pisał w wątku, że muszą być dwie (jeszcze jakiś powrót czy coś, ale
    nie zrozumiałem). Tak więc dam po dwie skrętki do trzech różnych miejsc domu
    (2 na stryszku i 1 w holu na poddaszu)

  • 88. Data: 2011-12-14 12:41:29
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Jak w betonie, to w peszlu.

    Czy są jakieś racjonalne powody stosowania peszla?

  • 89. Data: 2011-12-14 12:56:01
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-12-14 13:41, brunet.wp pisze:
    > Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Czy są jakieś racjonalne powody stosowania peszla?

    Beton, a właściwie cement źle działa na przewody i generalnie plastik chyba.
    Nie wiem ile w tym prawdy, ale wszyscy instalatorzy, jeśli puszczają
    rury od co (plastikowe) i przewody elektryczne w wylewce, to dają w
    peszlach.

    Ale być może wystarczy położyć okablowanie pod styropianem i problem z
    głowy.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 90. Data: 2011-12-14 13:02:17
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >od co (plastikowe) i przewody elektryczne w wylewce, to dają w peszlach.

    Rury CO w peszelach? Pierwsze słyszę.

    -- Pozdrawiam

    Kris