  • 11. Data: 2012-05-31 14:44:07
    Temat: Re: instalacja na 6 mieszkań z jednym piecem
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:jq7omn$k0n$1@inews.gazeta.pl...
    > Prąd jest prepaid. Ciekawe kiedy gazownia wprowadzi liczniki prepaid.

    jak w rurach gazowych bedzie płyną prąd do zasilania elektroniki :-)

    b.

  • 12. Data: 2012-05-31 14:44:20
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Wasyl" <w...@o...pl> wrote in message

    > w przypadku instalcji 6 piecyków i tak lepiej byłoby się z gazownią
    > rozliczać
    > jedną fakturą, w przeciwnym razie koszt miesięczny wzrośnie
    > bo gazownia bierze 80zl miesiecznie za tzw abonament

    To jest kłopot z tym abonamentem ale jak będziesz brał na siebie gaz i go
    odsprzedawał na podliczniki to będą scysje o cenę m3. Zależy komu chcesz
    wynająć Ale na 6 lokatorów trafi się 1-2 kłopotliwych.
    I tak źle i tak źle.

    Prąd na pepaida, ciepła woda może bojlerem 60-100L, a ciepło hmm ... sam nie
    wiem.

  • 13. Data: 2012-05-31 14:45:18
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Robson" <r...@...pl> wrote in message

    > Widziałem bloki, gdzie każde mieszkanie miało swój piec gazowy
    > dwufunkcyjny, zainstalowane w zamykanej wnęce na klatce schodowej. Może to
    > jest lepsze rozwiązanie, zamiast liczników lub, co gorsza, podzielników?

    Podzielniki odpadają. Będzie draka. Każdy ma za siebie płacić.

  • 14. Data: 2012-05-31 14:46:08
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    ps.com...

    >Ale to nie Twój problem. Najemcy popidsuja umowy "na siebie" i oni te
    >koszty ponosza.
    >Prosisz sie o kłopoty jesli chcesz wykładac kase za gaz za najemców.

    80zł x 6 piechota nie chodzi - a umowę z najemcą mozna napisac w dowolny
    sposób. Np podział kosztów licznika rozliczeniowego wg proporcji z
    podliczników.

    b.

  • 15. Data: 2012-05-31 14:50:57
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Wasyl" <w...@o...pl> wrote in message

    > w przypadku małych mieszkań musi być chyba piec z zamkniętą komorą
    > spalania,
    > nie jestem pewny ale tak mi powiedział pewien instalator

    Ale to nie problem. Robisz rurę kominową w rurze. Zwykły Chiński piecyk z
    Allegro może tak pracować.
    I nie przepłacaj za piecyki. Kup te najtańsze. Możliwie mało elektroniki.
    Kup kilka termopar i bimetali do szuflady, jedną pompkę, jakieś tam części
    zamienne.

  • 16. Data: 2012-05-31 14:52:46
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message

    > 80zł x 6 piechota nie chodzi - a umowę z najemcą mozna napisac w dowolny
    > sposób. Np podział kosztów licznika rozliczeniowego wg proporcji z
    > podliczników.

    Ale taki najemnca nie będzie ci respektował umów. Niech płaci sam za siebie
    i niech jemu komornik wchodzi na pensję jak nie będzie płacił i niech mu
    gazownia odcina gaz.

  • 17. Data: 2012-05-31 14:56:15
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "kiki" <...@p...pl> napisał w wiadomości
    >

    > jak w rurach gazowych bedzie płyną prąd do zasilania elektroniki :-)

    No tak :-) Faktycznie :-) Musi mieć ciągłe zasilanie :-)

  • 18. Data: 2012-05-31 14:58:10
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Wasyl" <w...@o...pl> wrote in message

    > jeszcze można rozważyć jeden piec do c.o. i
    > przepływowe podgrzewacze w mieszkaniach,
    > co o ty myślicie?

    Jednak przemyślałem za i przeciw.

    Licznik prepaid na prąd a gaz niech sobie sami płacą. Pozostaje kwestia co
    robić jak mieszkanie puste. też trzeba grzać.

  • 19. Data: 2012-05-31 14:58:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Wasyl wrote:

> [...]
    > bo gazownia bierze 80zl miesiecznie za tzw abonament
    >

    > jeszcze można rozważyć jeden piec do c.o. i
    > przepływowe podgrzewacze w mieszkaniach,

    ja ci już radziłem peicyki w mieszkaniach tylko że musisz zrobic kominy do
    piecyków...

    dodatkow muszisz zrobic nowy projekt instalacji gazowej.

    zresztą w sytuacji wktórej jesteś nie za bardzo uda ci się zrobić oddzielne
    liczniki gazu na "mieszkania". Bo musiałbyś miec dom wielomieszkaniowy.

  • 20. Data: 2012-05-31 14:59:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Wasyl wrote:

    > w przypadku małych mieszkań musi być chyba piec z zamkniętą komorą
    > spalania, nie jestem pewny ale tak mi powiedział pewien instalator

    generalnie teraz sie już praktycznie innych nie stosuje...