  • 31. Data: 2012-05-31 16:23:05
    Temat: Re: instalacja na 6 mieszkań z jednym piecem
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    >Każdemu osobny kocioł gazowy do CO i CWu. Po podpisaniu umowy najmu idziesz
    >z takim >lokatorem do gazowni i on podpisuje umowe na dostawy gazu.
    >To samo z prądem
    >dla Ciebie to bezpieczniejsze bo jak lokatorzy narobia długów w gazowni i
    >elektrowni to jest to >tylko ich problem. ciebie to nie dotyczy

    nie chcę osobnych piecy, wole mieć centralny piec,

    nie mam też przewidzianych kominów dla 6 piecyków więc
    takie rozwiązanie praktycznie odpada,
    osobne piece podrażają koszty pustostanów,
    jak się nie wynajmuje to i tak 80zl trzeba płacić gazowni

    jak to zrobić najlepiej na jednym piecu?

    pozdro
    Wasyl

  • 32. Data: 2012-05-31 16:25:56
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    > Podzielniki odpadają. Będzie draka. Każdy ma za siebie płacić.

    tak, podzielniki (nagrzejnikowe) są bez sensu,
    mam na myśli instalować ciepłomierze liczące energię na podstawie wody
    wpływającej i wypływającej z każdego mieszkania

  • 33. Data: 2012-05-31 16:50:35
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Wasyl" <w...@o...pl> wrote in message

    > tak, podzielniki (nagrzejnikowe) są bez sensu,
    > mam na myśli instalować ciepłomierze liczące energię na podstawie wody
    > wpływającej i wypływającej z każdego mieszkania

    Nie nie, nie rób głupot. Zostaniesz z długami. Niech sami sobie płacą i
    niech sami podpisują umowy.

  • 34. Data: 2012-05-31 16:53:52
    Od: nadir <n...@h...org>

    > I nie przepłacaj za piecyki. Kup te najtańsze. Możliwie mało
    > elektroniki. Kup kilka termopar i bimetali do szuflady, jedną pompkę,
    > jakieś tam części zamienne.

    To jak możesz polecić?
    Sam niedługo będę musiał coś wybrać, wcześniej ktoś polecał tu Termeta,
    czy to nadal doby wybór?

  • 35. Data: 2012-05-31 16:59:18
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "Wasyl" <w...@o...pl> wrote in message

    > nie chcę osobnych piecy, wole mieć centralny piec,

    No więc nie policzysz im ciepła żeby nie było awantur o cenę 1GJ.

    > nie mam też przewidzianych kominów dla 6 piecyków więc
    > takie rozwiązanie praktycznie odpada,
    > osobne piece podrażają koszty pustostanów,
    > jak się nie wynajmuje to i tak 80zl trzeba płacić gazowni

    Będziesz im podnosił cenę a oni bedą się awanturować, że podwyżka.
    Chyba, że wliczysz ciepło w cenę z jakimś tam marginesem bezpieczeństwa i
    nie będziesz wnikał ile kto zjadł tego ciepła.
    Przy pomiarach prędzej czy później będą chcieli rozliczenia, legalizacji,
    odmówią płacenia. Prosisz się o problemy.

  • 36. Data: 2012-05-31 17:01:30
    Od: "kiki" <...@p...pl>

    "nadir" <n...@h...org> wrote in message

    > To jak możesz polecić?
    > Sam niedługo będę musiał coś wybrać, wcześniej ktoś polecał tu Termeta,
    > czy to nadal doby wybór?

    Termet jest u nas robiony na chińskich podzespołach, bedą części zamienne. O
    części chodzi przede wszystkim.

  • 37. Data: 2012-05-31 17:29:24
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
> [...]
    > Przy pomiarach prędzej czy później będą chcieli rozliczenia,
    > legalizacji, odmówią płacenia. Prosisz się o problemy.

    Umowa i załatwia problemy. musi byc prosto i skutecznie...

    ciepła woda opimiarowana oddzielnie jeśłi idzie o ciepło, więc rachunek za
    gaz dzielimy wg liczników ciepła. Ciepło na podgrzew CWU dzielimi
    wodomierzami.

    prosto i skutecznie. trzeba wpisać w umowie że brak zapłaty za lokal
    skutkuje wyłaczeniem mediów.

    amortyzacja instalacji i inne cuda wchodzą w koszty najmu lokali.

  • 38. Data: 2012-05-31 17:37:29
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kiki wrote:
    > "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> wrote in message

    > Ale żeby odciąć komuś gaz to potrzeba elektromagnesu :-) Cały czas
    > pociągniętego :-) Akumulator samochodowy wystarczy na tydzień :-)

    hm...

    teoretycznie można sobie wyobrazić układ z dwoma elektrmagnesami który się
    przełącza zamknięty otwarty i sam podtrzymuje ciśnieniem gazu. dodatkowo
    zanik gazu wyłączy dopływ gazu.

    ciśnienie sprzed grzybka idzie przez mały elektrozaworek trójdrożny albo nad
    membramę albo pod membramę silownika sterującego grzybkiem zaworu.

  • 39. Data: 2012-05-31 17:56:11
    Od: "Wasyl" <w...@o...pl>

    > Nie nie, nie rób głupot. Zostaniesz z długami. Niech sami sobie płacą i
    > niech sami podpisują umowy.

    znam ludzi ktorzy mają osobne piece i takich którzy
    mają piec centralny i opomiarowane mieszkania,
    najciekawsze jest to, że wszyscy sobie chwalą;)

    wg mnie centralny piec wychodzi realnie dużo taniej
    bo koszt abonamentu 80zl do gazowni dzieli się
    metrażem na mieszkańców,
    powiedzmy ze wyjdzie 15zl/mies za mieszkanie 20m2
    czyli 200zl rocznie

    jeśli 20m2 mieszkanie miałoby swój licznik to ma
    kosztu 960zl rocznie samego abonementu do gazowni
    różnica wyjdzie ok 760zl rocznie na jedny mieszkaniu
    czyli 4560zl na sześciu mieszkaniach, a wciągu 10 lat...

  • 40. Data: 2012-05-31 21:52:26
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Termet jest u nas robiony na chińskich podzespołach, bedą części
    > zamienne. O części chodzi przede wszystkim.

    No a co dziś nie jest robione na chińskich podzespołach?