  • 11. Data: 2011-01-07 08:59:22
    Temat: Re: instalacja oświetlenia w domu
    Od: "adi" <a...@g...com>

    mało który żyrandol czy kinkiet ma 3 zacisk na przewód PE :)

    Adi

  • 12. Data: 2011-01-07 12:34:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

    > Do czego się przyłącza zielono żółty w drewnianym żyrandolu?

    W pewnej lampie studyjnej plastikowa obudowa miałą specjalne miejsce do
    przykręcenia przewodu uziemiającego :)

  • 13. Data: 2011-01-07 14:06:36
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Marek Dyjor wrote:

    > W pewnej lampie studyjnej plastikowa obudowa miałą specjalne
    > miejsce do przykręcenia przewodu uziemiającego :)

    Dobrze wiedzieć :)
    Pozdrawiam :) :)

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 14. Data: 2011-01-07 19:05:53
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > W pewnej lampie studyjnej plastikowa obudowa miałą specjalne miejsce do
    > przykręcenia przewodu uziemiającego :)

    To bardzo dobrze swiadczy o producencie. Pomyśl tylko co zrobić z przeewodem
    PE w lampie w 2 klasie ochronności.
    Pozostawić go swobodnie ? Zaizolować czy też pozwolić, żeby mógł kiedyś
    zrobić zwarcie, które będzie trudno znaleźć ?
    A tak przykręcasz i jest po problemie. Nie musisz go izolowac, ani dbać,
    zeby się nie stykał z zaciskami przewodów i masz pewność, że kiedyś nie
    będzie przyczyną wywalania zabezpieczeń.

  • 15. Data: 2011-01-07 22:40:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Plumpi wrote:

> [...]
    > dbać, zeby się nie stykał z zaciskami przewodów i masz pewność, że
    > kiedyś nie będzie przyczyną wywalania zabezpieczeń.

    w takiej lampie robi sie wtyczkę z dwoma bolcami a nie z trzema :)

  • 16. Data: 2011-01-08 13:11:48
    Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wojciech" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > czy do lamp oświetleniowych w domu powinienem doprowadzić 3 przewody ( L ,
    > N , PE )

    Tak, norma tak mówi.

  • 17. Data: 2011-01-08 14:01:21
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-01-07 09:59, adi wrote:
    > mało który żyrandol czy kinkiet ma 3 zacisk na przewód PE :)

    Mój ma. Pewno dlatego że jest 100 drewniany na zewnatrz :)