  • 1. Data: 2010-06-21 10:31:48
    Temat: instalacja w garażu blaszanym
    Od: "jarmiel" <j...@p...onet.pl>

    Witam

    Chciałbym w typowym blaszanym garażu wolnostojącym (konstrukcja z
    kątowników,
    całośc pokryta balchą trapezową ocynkowaną) zamontować prostą instalację -
    światło i
    ze dwa gniazdka. Planuję ją rozprowadzić w korytkach ale nie wiem, jak te
    korytka przymocować.
    Nie chcę przykręcać wkrętami żeby nie uszkodzić powłoki blach. Myślałem o
    klejeniu.
    Macie doświadczenie tym względzie?
    Czy np. jakiś klej termiczny z pistoletu będzie ok?
    Głowny problem widzę w tym, że latem blacha nagrzewa sie do co najmniej
    50stopni no a zimą
    ochładza do -30 - klej powinien trzymać w każdych warunkach.

    pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2010-06-21 10:42:05
    Temat: Re: instalacja w garażu blaszanym
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 21.06.2010 12:31, jarmiel wrote:
> [...]
    > 50stopni no a zimą
    > ochładza do -30 - klej powinien trzymać w każdych warunkach.

    A nie masz możliwości przykręcenia tych kanałów do konstrukcji garażu?
    Przykręcić to na wkrętach farmerskich do kątowników, jeżeli zajdzie taka
    potrzeba to użyć łączników ciesielskich dostępnych w przeróżnych
    wersjach m.in. w kibelmarketach.

    Możesz też użyć kanałów metalowych, takich przemysłowych. Jeżeli masz
    dostęp do spawarki mógłbyś je przsmarkać punktowo

  • 3. Data: 2010-06-21 10:47:55
    Od: "jarmiel" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Możesz też użyć kanałów metalowych, takich przemysłowych. Jeżeli masz
    > dostęp do spawarki mógłbyś je przsmarkać punktowo

    Nie ukrywam, że chciałbym uniknąć robienia konstrukcji i spawania.
    Jak się nie da , to trudno, tak trzeba będzie.
    Ale mam nadzieję, że ktoś zrobił to prościej i może potwierdzić, że to
    działa.

    Jarek

  • 4. Data: 2010-06-21 10:55:37
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

> [...]
    > światło i
    > ze dwa gniazdka. Planuję ją rozprowadzić w korytkach ale nie wiem, jak te

    soudal cristal fix all
    załatwi sprawę, nie oderwiesz tego za skarby

  • 5. Data: 2010-06-21 12:11:12
    Od: "jarmiel" <j...@p...onet.pl>

    > soudal cristal fix all
    > załatwi sprawę, nie oderwiesz tego za skarby

    I o to chodzi, żeby nie odwerwać.
    Przejrzałem opisy i opinie na temat tego kleju - wydaje się, że będzie
    odpowiedni.

    pozdawiam
    Jarek

  • 6. Data: 2010-06-21 12:25:44
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-06-21 14:11, jarmiel pisze:

    > I o to chodzi, żeby nie odwerwać.
    > Przejrzałem opisy i opinie na temat tego kleju - wydaje się, że będzie
    > odpowiedni.
    >
    > pozdawiam
    > Jarek

    Zamontujesz je na stałe i tak zostaną.

    Przykręcisz je do konstrukcji, nie wiem z czego ją tam masz, i będziesz
    mógł zmienić, same przewody na opaskach, pewnie da się wciągnąć opaski
    pod blachę... Ale to zależy jak i z czego masz ten blaszak zrobiony.

    Ariusz

  • 7. Data: 2010-06-21 12:27:29
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "jarmiel" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 50stopni no a zimą
    > ochładza do -30 - klej powinien trzymać w każdych warunkach.

    Raczej nagrzewa się do conajmniej 100stC i klej ten napewano puści :)
    Ja dla przykładu robiłem w takom garażu dając przewód w peszlu, a peszel
    przypinałem do profili konstrukcyjnych zwykłymi opaskami zaciskowymi tzw.
    trytytkami. Proste, tanie i skuteczne. Tylko nie zapomnij uziemić tego
    garażu i połączyć z przewodem ochronnym PE.

  • 8. Data: 2010-06-21 14:20:45
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

> [...]
    > trytytkami. Proste, tanie i skuteczne. Tylko nie zapomnij uziemić tego
    > garażu i połączyć z przewodem ochronnym PE.

    fixall cristal nie pusci :)

  • 9. Data: 2010-06-21 18:01:02
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Amir" <d...@S...pl> napisał w wiadomości

    > fixall cristal nie pusci :)

    Nie byłbym tego tak pewien.
    Z blacha ocynkowaną jest sporo problemów, ponieważ nie chcą się jej zbyt
    dobrze trzymać kleje i lakiery, które po sezonie odpadają.

  • 10. Data: 2010-06-22 08:48:26
    Od: "Amir" <d...@S...pl>

    > Nie byłbym tego tak pewien.
    > Z blacha ocynkowaną jest sporo problemów, ponieważ nie chcą się jej zbyt
    > dobrze trzymać kleje i lakiery, które po sezonie odpadają.

    to jest sprawdzone, bo sam uzywam tego do blach ocynkowanych,
    nieocynkowanych, do aluminium
    szczelne i trzyma dardzo dobrze

    soudal fix all jest jeszcze biały jest mocniejszy od cristala, troszkę
    droższy