  • 21. Data: 2010-10-25 11:47:56
    Temat: Re: integra i załączenie pompki cwu po wykryciu ruchu jak?
    Od: XXX <x...@x...xx>

    > to musi być pod wysokoprądowe wyjście podłaczone?
    nie musi być bo cewka przekaźnika pobiera około 30 mA
    > skrętke od wyjścia centrali chciałbym doprwadzić do kotłowni to będzie ok
    > 20m
    tak jak najbardziej - skrętkę sam mam puszczoną od wszystkich możliwych
    rzeczy do centralki
    > i w kotłowni dać przekaźnik, czy tak moze byc?
    przekaźnik w kotłowni przy pompie
    czy przekaźnik musi byc przy
    > centrali,
    > ze względu na spadek napięcia na tych 20m?
    jw. przy pompie przekaźnik

    > zakupiłem integre 64 bo sporo czujek mam, a druga sprawa to
    > chciałem posiadać
    > dostęp przez telefon z systemem symibian do centrali jak i przez internet
    >

    > umozliwi mi wyłaczenie lub załączenie zdalnie alarmu
    > przydziele zewnętrzne ip dla ethm-1 i dzięki temu będę mogł zdalnie
    > zarządzać centralką, ETHM-1
    > tak to mam zamiar skonfigurowac,
    bardzo fajne podejście i możliwości do których jeszcze nie doszedłem
    chociaż mam zamiar. Ale to jak będę miał zbędne środki na ten cel.

    > brakowało mi tego wcześniej w CA10 ktory podłaczałem u rodziców kilka lat
    > temu
    > czy w CA10 mozna jakos zdalnie wyłaczyć wyjący alarm?
    zdalnie tak komórką + zestaw z allegro do alarmu GSM za parę zł a
    dokładnie za 60.

    Tak poza konkursem to ta centralka akurat w moim przypadku jeszcze robi
    parę innych rzeczy typu:
    - wl/wyl światła w niektórych pomieszczeniach,
    - sterowanie ogrzewaniem podłogowym,
    - symulacja obecności domowników,
    - min. sterownie pompą CWU,
    - itp. na które znajdę pomysł.

  • 22. Data: 2010-10-25 12:34:39
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

    > zdalnie tak komórką + zestaw z allegro do alarmu GSM za parę zł a
    > dokładnie za 60.

    tego gsm nie kupowałem
    alarm podpinał będe pod bramkę VOIP, komunikatu głosowego tez nie
    potrzebuje bo numer się
    z mojego voipa wyświetla tak więc będę wiedział ze to dzwoni alarm

    chyba ze ten zestaw gsm cos jeszcze potrafi, ale wyszedlem z założenie ze
    wszystko zrobię przez ETHM-1?

    > parę innych rzeczy typu:
    > - wl/wyl światła w niektórych pomieszczeniach,

    tu musiałeś ciągnąc skrętkę do puszek od światła
    jak tam zmieściłeś przekaźnik?
    jakie wilkości jest najmnijeszy przekaźnik?

    w sumie nie pociągnałem, ale scian jescze nie malowałe, więć moze się skuszę
    do kilku miesc doprowadzić skrętke

    > - sterowanie ogrzewaniem podłogowym,
    co konkretnie sterujesz? ogrzewanie masz na gaz?

    > - symulacja obecności domowników,

    > - min. sterownie pompą CWU,
    tzn uruchamia pompke w określonych godzinach ? czy jakos inaczej to
    rozwiązałeś?

    pozdrawiam
    Tomek A

  • 23. Data: 2010-10-25 12:44:14
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

    > zdalnie tak komórką + zestaw z allegro do alarmu GSM za parę zł a
    > dokładnie za 60.

    o jaki modul tu dokladnie chodzi w przypadku ca-10? jakiegos linka moglbys
    podac?
    i jak wygladaloby wyłaczenie alarmu?

    pozdrawiam

  • 24. Data: 2010-10-25 12:53:14
    Od: XXX <x...@x...xx>

    W dniu 2010-10-25 14:34, Tomemk pisze:

> [...]
    > z mojego voipa wyświetla tak więc będę wiedział ze to dzwoni alarm
    >

    > chyba ze ten zestaw gsm cos jeszcze potrafi, ale wyszedlem z założenie ze

    W moim przypadku konfiguruje przez RS232

    > tu musiałeś ciągnąc skrętkę do puszek od światła
    > jak tam zmieściłeś przekaźnik?
    skrętka do internetu ma 8 przewodów więc ja dobrze policzymy to możemy
    sterować za pomocą jednej 7-ma urządzeniami dlatego iż 1 przewód jest
    użyty jako ten +. czyli prowadziłem tą skrętkę od włącznika do włącznika
    światła
    > jakie wilkości jest najmnijeszy przekaźnik?
    stosowałem zwykłe jednobiegunowe 12V jakieś chińskie.
    natomiast miałem kiedyś takie miałem PRMA z kontaktronem w środku które
    prądowo były w stanie obsłużyć żarówki 100W.
    jeśli chodzi o zmieszczenie ich w puszce to ja akurat montowałem puszki
    o głębokości 7 cm. Tam spokojnie zmieściłem przekaźnik i przewody.

    > w sumie nie pociągnałem, ale scian jescze nie malowałe, więć moze się skuszę
    > do kilku miesc doprowadzić skrętke

    > co konkretnie sterujesz? ogrzewanie masz na gaz?
    akurat tu mam grzanie podłogi w łazience i kuchni elektryczne więc jest
    łatwiej.
    Natomiast przymierzam się do sterownia gazem dla kotła CWU - oczywiście
    elektrozaworem.

    > tzn uruchamia pompke w określonych godzinach ? czy jakos inaczej to
    > rozwiązałeś?
    tu użyłem dwóch wyjść gdzie jedno działa jako timer a drugie reaguje na
    ruch w moim przypadku kuchnia.

  • 25. Data: 2010-10-25 12:58:33
    Od: XXX <x...@x...xx>

    W dniu 2010-10-25 14:44, Tomemk pisze:

    > o jaki modul tu dokladnie chodzi w przypadku ca-10? jakiegos linka moglbys
    > podac?
    > i jak wygladaloby wyłaczenie alarmu?
    trochę się przeliczyłem ale miałem na myśli to
    http://allegro.pl/alarm-powiadomienie-lokalizacja-gs
    m-internet-nv5-i1279228931.html

  • 26. Data: 2010-10-25 17:39:44
    Temat: Re: integra i za3?czenie pompki cwu po wykryciu ruchu jak?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 25-10-2010 o 09:26:36 Tomemk <S...@g...pl> napisał(a):

    > Wiesz pyta? laik ja to prosto zrobiae to poda?em najprostrzy sposób,
    > na pewno nie najlepszy, wcze?niej by? temat o wykorzystaniu przez kogo?
    > czujki ruchu
    > do za??czania pompy to w ten desen stara?em sie mu doradziae.
    > Jakby sprawe rozpatrywaae od pocz?tku to ja bym wybra? zupe?nie inne
    > rozwi?zanie
    > ale on tego nie zrobi bo na tyle nie ma pojecia o instalacjach.
    > Dlatego poda?em taki prymitywny sposób.
    >

    > A jakie by? wybra? rozwi?zanie?
    >
    > chetnie spróbuje jak masz co? lepszego na my?li
    Np czujnik temp na rurze za pompą ale tak z 0.5m,
    jak spadnie poniżej pewnej temp to uruchamia pompę
    i teraz albo na parę minut albo aż się czujnik nagrzeje
    ale wtedy potrzebny drugi żeby wiedzieć jaka temp wody,
    do tego sterownik dobowy żeby układ wyłączać na noc i kiedy nas w domu nie
    ma
    czyli coś podobnego jak sterownik CO tygodniowy.

    > ka?da opcja mile widziana
    >
    > co prawda pracuje w innej bran?y, studnia dawno konczy?em
    > ale lizn??em elektroniki i informatyki na politechnice
    To dasz radę :)
    Bierzesz atmegę do tego prosty programator na lpt,
    dalasa ds18s20 lub ds18b20 -cyfrowe czujki temp, podłaczasz
    pod procek tranzystor, przekaźnik na 12v, zasilacz 12V i stabilizator na 5,
    garść kondesatorów, parę oporników, kwarc ale niekonieczny, parę ledów
    lub wyśw lcd, parę przycisków do sterowania, ściągasz bascoma lub avrc z
    atmela
    i piszesz program, procedury do obsługi lcd i dallasa znajdziesz
    w sieci gotowe, zegary przykładowe także znajdziesz, płytke to możesz
    zrobić
    na uniwersalnej bo duzo tam elementów nie będzie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 27. Data: 2010-10-25 20:40:07
    Od: "Tomemk" <S...@g...pl>

> [...]
    zrobić
    na uniwersalnej bo duzo tam elementów nie będzie.

    człowiek podekscytowany budową
    traktuje to w zasadzie jak hobby i studnie bez dna :)
    jak mi to nie przejdzie to z pewnościa pobawię się
    jak to kiedys robilismy na laborkach :)

    narazie zostane przy przekaźniku a jak juz wchłonę całkowicie integre i
    zostaną chęci
    pojdę dalej

    pozdrawiam

  • 28. Data: 2010-10-25 22:36:05
    Temat: Re: integra i za??czenie pompki cwu po wykryciu ruchu jak?
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Wyjście to w centrali programuje się tak, żeby reagowało na pobudzenie
    > dowolnie wybranych czujek ruchu znajdujących się w kuchni, łazienkach,
    > ubikacjach lub kontaktronów znajdujacych się w drzwiach do tych
    > pomieszczeń. Dla tego wyjścia ustala się czas załączenia np. na 3-5 minut,
    > aby pompa nie była szarpana co kilka sekund tj. załączana i wyłączana, bo
    > dla niej jest to bardzo niezdrowe.

    Jacku, a jak byś się odniósł do uzupełnienia takiego układu w jakiś prosty
    odczyt temperatury bo moim zdaniem w odpowiedzi na sygnał z czujki pompa
    będzie pracować w wielu przypadkach niepotrzebnie, tj
    w przypadku gdy ktoś chodzi w kółko po pomieszczeniu (np w kuchni), to
    wchodząc w pole widzenia czujki będzie cały czas uruchamiać pompę.
    Pomyslałem sobie że aby temu zapobiec można przy węźle cyrkulacji dać jakiś
    prosty czujnik odcinający zasilanie pompy, np termostat bimetaliczny lub
    jakiś układ z termistorem i przekaźnikiem. Załączenie pompy następowałoby
    wtedy po spełnieniu dwóch warunków: reakcji czujki i odpowiednio niskiej
    temperaturze wody w rurach. Pytanie tylko czy jest sens się bawić w takie
    rozbudowywanie i (być może niepotrzebne) komplikowanie układu jeżeli okaże
    się np że woda w rurach bardzo szybko wystyga.
    Niemniej jednak wydaje mi się że w warunkach intensywnego przebywania
    domowników w pomieszczeniach "cyrkulacyjnych" lub posiadania gromadki dzieci
    przewalającej sie przez wszystkie pomieszczenia domu wielokrotnie w ciągu
    dnia taka dodatkowa blokada może mieć sens aby pompa cyrkulacji nie
    pracowała 9 h na dobę.
    --
    Jackare

  • 29. Data: 2010-10-26 15:51:11
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ciągu dnia taka dodatkowa blokada może mieć sens aby pompa cyrkulacji nie

    Jest to całkiem fajny, a w sumie banalnie prosty do zrealizowania pomysł. Za
    wyjściem z centrali alarmowej trzeba by było podłączyć w szereg z cewką
    przekaźnika termostat bimetaliczny ustawiony na temperaturę 30/40stC.
    Ewentualnie wyprowadzić z niego sygnał do centrali i tam użyć funkcji
    logicznych.
    Jest tylko jeden problem - gdzie umieścić ten czujnik ? Najlepiej by było
    umieścić go w połowie pętli i to w miejscu, które najszybciej traci
    temperaturę, ale musi być dostęp do tego czujnika, kiedy się okaże, ze
    trzeba go będzie wymienić. Można ewentualnie próbować na powrocie w
    kotłowni, ale obawiam się, że tutaj wychładzanie może być inne niż w
    ścianach.
    Ale w sumie jest to do zrealizowania i zapewne będzie przynosił zamierzone
    skutki.