  • 1. Data: 2012-01-13 22:09:09
    Temat: inteligencja roślin(?)
    Od: "yapann" <y...@p...pl>

    nabyłam cudwnego sukulenta (Asphodelacea) - nie znalazam żadnego zdjęcia
    podobnego nawet w płowie do tego egzeplarza (chodzi o rożlę z tego rodzaju
    http://www.succulent.com.ua/gastrolea_lapaixii.htm ma jedynie drobne
    podobieństwo, - ten mój jest harmonijny i regularny, i ma 'arystokratyczne'
    odcienie)

    i nie przeczytawszy za wiele o nowym adepcie - przelałam przyjaciela
    roślina wysłała na tamten świat nastarszy liść -zrobiła się niego 'miazga',
    podczas gdy reszta rośliny - nietknięta

    czy każdaroślia ma taki mechanizm?
    spotkałam się z tym zjawiskiem już wcześniej, jednak zawsze 'trafiało'
    większą część rośliny - nigdy tak selektywnie jak tu (cały nadmniar wody
    został perfekcyjnie zmagazynowanyw jednym pojedynczym liściu - był jak worek
    z wodą). Dla mnie na tyle zaprogramowne (i skuteczne) działanie nosi
    znamiona inteligencji (nie koniecznie rośliny - ale może konstruktora :]..)

    - a co sądzą o tym znawcy świata roślin?

  • 2. Data: 2012-01-20 08:32:41
    Temat: Re: inteligencja roślin(?)
    Od: "mirzan" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    yapann <y...@p...pl> napisał(a):

    Dla mnie na tyle zaprogramowne (i skuteczne) działanie nosi
    > znamiona inteligencji (nie koniecznie rośliny - ale może konstruktora :]..)
    >
    > - a co sądzą o tym znawcy świata roślin?

    Inteligencja wszechstronna.Konstruktor zaprojektował nieźle,przyszedł
    użytkownik i zawołał-tak podlewają debeściaki i chlup jej wiadro...
    Pozdrawiam.mirzan

  • 3. Data: 2012-02-09 08:28:08
    Od: "mirzan" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    yapann <y...@p...pl> napisał(a):

    > - a co sądzą o tym znawcy świata roślin?

    A co sądzą o tym same rośliny? Lubią sobie pogadać.

    http://odkrywcy.pl/kat,111406,title,Rozmawiajace-
    rosliny,wid,14229229,wiadomosc.html

  • 4. Data: 2012-02-10 22:29:14
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

    "mirzan" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

    > A co sądzą o tym same rośliny? Lubią sobie pogadać.
    > http://odkrywcy.pl/kat,111406,title,Rozmawiajace-

    nie brałabym tego za mowę, nawet za cokolwiek mowopodobne
    nawet na przekazywanie informacji

    rośliny reagują na warunki - mają określone mechanizmy
    reakcja na światło też do takich należy - nie nazwałabym tego 'czytaniem'.

    Defnicja inteligencji oczywście zależy (od inteligencji definiującego :p)
    dla mnie inteligencja *) zaczyna się tam gdzie jest wybór - natomiast
    reakcja na zasadzie układu elektrycznego (jest prąd to się skurcz nie ma
    prodądu to się rozkurcz - to nie jest żadna inteligencja (prócz może
    ewentualnie stwórczej). - jakieś tam mechnizmy ewolucyjne. Sorry że tak
    zdetronizowałam kapustę, która gała w filmie.

    *) nie mówię tu o 'wyższej' inteligencji (taka którą chrakateryzuje np
    abstrakcja).

  • 5. Data: 2012-02-11 07:26:15
    Od: "mirzan" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    yapann <y...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > zdetronizowałam kapustę, która gała w filmie.
    >

    > *) nie mówię tu o 'wyższej' inteligencji (taka którą chrakateryzuje np

    Inteligencja,to sztuka dostosowania się do sytuacji,w której osoba
    inteligentna nie powinna się znaleźć.
    Inteligencja zaczyna się,wraz ze sztuką kłamania.Zabawy kotów-uciekł,schował
    się,jestem tutaj.I nagle wyskakuje z innej strony.
    Kapusta jeszcze tego nie potrafi,ale kto wie,moze niedługo...

  • 6. Data: 2012-04-21 23:27:50
    Od: "yapann" <y...@o...pl>

> [...]
    > się,jestem tutaj.I nagle wyskakuje z innej strony.
    > Kapusta jeszcze tego nie potrafi,ale kto wie,moze niedługo...

    wybór chyba jest czymś co powstaje w procesie inteligentnym (?)
    faktycznie że nie mamy nadal kapusty, która czmycha pod kanapę na widok kota
    czy noża
    ale mamy internautów, którzy mają odwagę podawać definicję inteligencji :]

  • 7. Data: 2012-04-22 08:44:15
    Od: "miroslaw zaniewski" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    yapann <y...@o...pl> napisał(a):

    > wybór chyba jest czymś co powstaje w procesie inteligentnym (?)

    Twoja wypowiedź ma podtekst polityczny?
    mirzan

  • 8. Data: 2012-04-23 01:44:01
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    On 21 Kwi, 23:27, "yapann" <y...@o...pl> wrote:
> [...]
    > czy noża
    > ale mamy internautów, którzy mają odwagę podawać definicję inteligencji :]

    Fototrofizm i wszelkie inne trofizmy roślin w ujęciu wątkodawcy będą
    znamionami superinteligencji ;-P

  • 9. Data: 2012-04-23 09:58:43
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "miroslaw zaniewski" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:jn09bv$1dm$1@inews.gazeta.pl...

    > Twoja wypowiedź ma podtekst polityczny?

    Hejka. A może teoretyczny?
    "Proces inteligentny - taki który ma wskomponowany w swą strukturę
    system wykorzystywania własnej wiedzy, na podstawie informacji o otoczeniu,
    do optymalizacji przepływu poszczególnych operacji z perspektywy
    oczekiwanych wyników; sposób projektowania tych procesów musi uwzględniać
    duży poziom ich zdolnośći do samoorganizacji, jako reakcję na założony
    wysoki poziom turbulencji ich przepływu.
    Proces nieinteligentny - ralizuje swoje efekty wyjściowe bez własnego
    wkładu organizacjinego, są niejako zdalnie sterowane przez stanowiska
    odpowiedzialne za ich przebieg i osiągane wyniki."
    Pozdrawiam intelektualnie Ja...cki

    PS Coś bardziej pro domo sua: "Teoria Inteligentnego Projektu mówi, że "aby
    wyjaśnić całość informacji bogatej w struktury biologiczne, potrzebne są
    inteligentne przyczyny, i te przyczyny są doświadczalnie wykrywalne". Pewne
    biologiczne cechy sprawiają, że nie możemy się zgodzić ze standardową teorią
    Darwina, która mówi o stworzeniu świata w wyniku "przypadku". Uważamy, że
    człowiek został zaprojektowany. Skoro logiczny projekt wymaga inteligentnego
    projektanta, fakt, że ktoś coś zaprojektował oznacza, że Projektant istnieje
    naprawdę. Są trzy najważniejsze argumenty na Teorię Inteligentnego Projektu:
    (1) całość nieredukowalna, (2) całość złożona i (3) zasada
    antropologiczna... "

  • 10. Data: 2012-04-23 12:43:39
    Od: "mirzan" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

    > Fototrofizm i wszelkie inne trofizmy ro=B6lin w uj=EAciu w=B1tkodawcy b=EAd=
    > =B1
    > znamionami superinteligencji ;-P

    Jeśli kogoś bardziej ciągnie do gospody niż do kościoła,to chemotropizm czy
    inteligencja?
    Dirko,przecież wszyscy inteligentni wiedzą,że zasiali nas kosmici.Mniej
    inteligentni uważają,że nas zasadzili,już w obecnej formie.
    mirzan