  • 21. Data: 2012-07-17 10:35:56
    Temat: Re: inteligentna cyrkulacja CWU
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    news:50051afc$0$26686$65785112@news.neostrada.pl...

    > Przeciez to podstawowe rozwiazanie jest. Myslalem, ze masz jakies wiekszy
    > zamysl, ze nie skorzystales.

    Na razie to wszystko układam w głowie...

    > No to czujki w calym domu :-)

    3 na cały dom jeśli chodzi o sterowanie pompą CWU.

  • 22. Data: 2012-07-17 10:37:58
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > nie przekonam Cię...

    No do pompowania wody, gdy przy kranie jest ciepla, na pewno mni enie
    przekonasz.

    > dla mnie cyrkulacja jest elementem komfortu a nie "oszczędzania"

    Zaskocze Cie - dla kazdego.

    > jest ciepła bo krąży...

    Krazy, gdy trzeba by sie ogrzla.

    > a jak cały czas krąży, to:
    > woda jest ciepła cały czas tak samo,
    > nie mam problemów ze sterowaniem,

    Ja tez nie.

    > pompa pracuje stabilnie w stałej temperaturze
    > bez ciągłych włączeń i wyłączeń
    >
    > włączanie i wyłączanie termostatem kompletnie nic pozytywnego nie daje...
    >
    > ale jak wspomniałem - nie przekonam Cię...

    Pewniekiem znasz slabosc swoich "argumentow", albo ich nieprzystawalnosc do
    rzeczywistosci.

  • 23. Data: 2012-07-17 10:38:44
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > woda jest ciepła cały czas tak samo,

    btw. nie , nie jest

  • 24. Data: 2012-07-17 11:28:11
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Pewniekiem znasz slabosc swoich "argumentow", albo ich nieprzystawalnosc
    > do rzeczywistosci.

    pass...

  • 25. Data: 2012-07-17 11:43:21
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Chodzi o czas jaki musi upłynąć od momentu załączenia pompy do uzyskania
    > ciepłej wody z kranu. Jeśli czujnik byłby w środku w łazience, to
    > najprawdopodobniej trzeba byłoby czekać na ciepłą wodę.

    rozumiem o co chodzi ale nie widzę związku ;-)

    gdziekolwiek dasz czujnik, czas odgrzania będzie zawsze taki sam...
    chyba że myślisz o jak najszybszym wykryciu że już się obudziłeś i zaraz
    podejdziesz do umywalki...
    bo w środku dnia, kiedy domownicy krzątają sie po domu instalacja i tak
    będzie cały czas odgrzewana...

    jak się obczujkujesz, to wykrycie ruchu w określonych pomieszczeniach mogą
    Ci wyzwalać takie zdarzenie
    albo prosta kontrola czasu podgrzeje wszystko parę minut przed budzikiem

    no właśnie! jak chcesz się bawić to wykrywaj dźwięk budzika :-D

    w nocy jak wstaniesz "na siku", to możesz umyć raczki zimną wodą (brrr...)
    albo wykryć ruch w sypialni, albo zapalenie światła w łazience...

    > Ja robię to właśnie nie tylko dla oszczędności, ale też dla frajdy. Teraz
    > kładę tylko kable, a resztą będę zajmował się potem, być może latami...

    więc nie myśl o cyrkulacji jako celu
    tylko skup się na optymalnym okablowaniu całego budynku
    - to jest prawdziwe wyzwanie i niełatwa sztuka.

  • 26. Data: 2012-07-17 12:30:02
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > rozumiem o co chodzi ale nie widzę związku ;-)
    >
    > gdziekolwiek dasz czujnik, czas odgrzania będzie zawsze taki sam...

    Tak, ale czujnik może zareagować wtedy gdy ktoś otworzy drzwi do łazienki,
    ale może kilka sekund wcześniej. Przy przepływie 4,5m3/h i 10 metrowej rurze
    1 calowej, czas uzyskania ciepłej wody wynosi ok. 4,5s. Większość tego czasu
    (jeśli nie całość) zajmie pokonanie drogi do łazienki.

> [...]
    > Ci wyzwalać takie zdarzenie
    > albo prosta kontrola czasu podgrzeje wszystko parę minut przed budzikiem

    Ja wstaję o różnych porach, o domownikach nie wspominając. Więc żadne timery
    się nie sprawdzą.

    > no właśnie! jak chcesz się bawić to wykrywaj dźwięk budzika :-D
    >
    > w nocy jak wstaniesz "na siku", to możesz umyć raczki zimną wodą (brrr...)
    > albo wykryć ruch w sypialni, albo zapalenie światła w łazience...

    Po co tak komplikować? Ja chcę bardzo proste sterowanie. Chcę coś
    pośredniego między włączeniem na stałe pompy a włączaniem jej "na zawołanie"
    czyli wtedy gdy ktoś za chwilę odkręci kran.

    Generalnie mają być dwa tryby pracy:
    1. Aktywny (jest ktoś w domu i po nim łazi) - wtedy pompa działa
    (cyklicznie) i *cały czas* jest ciepła woda. Nieistotne, że ktoś może przez
    wiele godzin nie skorzystać wcale z łazienki, ciepłej wody.
    2. Nieaktywny (nikogo nie ma w domu lub wszyscy śpią) - wtedy pompa nie
    działa wcale.

    > więc nie myśl o cyrkulacji jako celu
    > tylko skup się na optymalnym okablowaniu całego budynku
    > - to jest prawdziwe wyzwanie i niełatwa sztuka.

    Tak, ale kładąc kable muszę pójść krok w przód i wyobrazić, zaprojektować
    (przynajmniej wstępnie) jak będzie wyglądało sterowanie. Teraz celem dla
    mnie jest optymalne okablowanie, stąd też pytam jak sterować pompą.

  • 27. Data: 2012-07-17 12:59:02
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > pass...

    Ciesze sie, ze sie zgadzamy.

  • 28. Data: 2012-07-17 15:30:42
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    (...)
> [...]
    > przez wiele godzin nie skorzystać wcale z łazienki, ciepłej wody.
    > 2. Nieaktywny (nikogo nie ma w domu lub wszyscy śpią) - wtedy pompa nie

    to zrób 3 wariant: czujki na drodze do łazienki/kuchni - pewnie masz jakieś
    ciągi komunikacyjne? załączy ci wcześniej pompę niż otworzysz czy zapalisz
    światło w łazience/kuchni i jak odkręcisz kran to już ciepła woda będzie i
    będziesz miał komfort jakiego oczekujesz:-) najprościej i najtaniej - kabel
    i czujka

    --=olo=--

  • 29. Data: 2012-07-17 15:39:52
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zapalisz światło w łazience/kuchni i jak odkręcisz kran to już ciepła woda
    > będzie i będziesz miał komfort jakiego oczekujesz:-) najprościej i

    Zbyt skomplikowane.

  • 30. Data: 2012-07-17 15:46:50
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    > Zbyt skomplikowane.

    chyba kpisz... przeczytaj powoli jeszcze raz i ze zrozumieniem, co jest
    skopmlikowanego w położeniu kabla pod 2 czy 3 czujki jak i tak jesteś przed
    tynkami?

    --=olo=--