  • 41. Data: 2012-07-18 11:36:46
    Temat: Re: inteligentna cyrkulacja CWU
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości
    news:ju5v2a$ddo$1@inews.gazeta.pl...
    > i tak ma właśnie być!!! widzę, że w końcu załapałeś o co w tym chodzi -
    > gratuluję:-) - funkcjonalność będziesz miał jaką chciałeś, bez dodatkowego
    > komplikowania sterowania i dawania XX zbędnych elementów - jeszcze raz
    > brawo

    Przeczytaj uważnie to:
    "(...)
    > Generalnie mają być dwa tryby pracy:
    > 1. Aktywny (jest ktoś w domu i po nim łazi) - wtedy pompa działa
    > (cyklicznie) i *cały czas* jest ciepła woda. Nieistotne, że ktoś może
    > przez wiele godzin nie skorzystać wcale z łazienki, ciepłej wody.
    > 2. Nieaktywny (nikogo nie ma w domu lub wszyscy śpią) - wtedy pompa nie
    > działa wcale.

    to zrób 3 wariant: czujki na drodze do łazienki/kuchni - pewnie masz jakieś
    ciągi komunikacyjne? załączy ci wcześniej pompę niż otworzysz czy zapalisz
    światło w łazience/kuchni i jak odkręcisz kran to już ciepła woda będzie i
    będziesz miał komfort jakiego oczekujesz:-) najprościej i najtaniej - kabel
    i czujka

    --=olo=-- "

    Generalnie zgadzam się z Tobą i dziękuję za podpowiedzi. Sądzę, że trochę
    się nie zrozumieliśmy.

    Kable położę tak aby w przyszłości nie ograniczać się na rozwój tego
    systemu. Na początek zrobię najprościej jak się da czyli wedłeg tego co
    wyżej napisałem.

  • 42. Data: 2012-07-18 11:45:54
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:ju5t50$l2s$1@usenet.news.interia.pl...

    > Należy zastosować w całym domu kamery i na podstawie obrazu z kamer
    > wyznaczać parametry danej osoby, np. trajektoria i prędkość. Na podstawie
    > trajektorii i przy pomocy prognozowania sieciami neuronowymi należy
    > wyznaczyć miejsce celu danej osoby oraz czas w jakim ten cel osiągnie.
    > Mając te dane należy podać sygnał do pompy aby dobrała odpowiedni przepływ
    > cyrkulacji który dokładnie w momencie odkręcenia kranu poleciała ciepła
    > woda.
    >
    > Proste?

    Ja bym jeszcze na podstawie samej ruchliwosci nog okreslal, czy ma potrzebe.

  • 43. Data: 2012-07-18 11:52:01
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    (...)
> [...]
    >
    > Kable położę tak aby w przyszłości nie ograniczać się na rozwój tego
    > systemu. Na początek zrobię najprościej jak się da czyli wedłeg tego co

    ale to jest najbardziej funkcjonalne, bo woda cyrkuluje tylko wtedy jak ktoś
    zmierza do łazienki/kuchni, niczego innego tu chyba nie da się udoskonalić,
    po co przedziały czasowe? bez sensu skoro tylko idący do łazienki/kuchni
    załącza cyrkulację...

    --=olo=--

  • 44. Data: 2012-07-18 12:12:20
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

> [...]
    > ktoś zmierza do łazienki/kuchni, niczego innego tu chyba nie da się
    > udoskonalić, po co przedziały czasowe? bez sensu skoro tylko idący do

    Generalnie to o tym samym myślimy tylko inaczej formułujemy swoje myśli :)

    Nie będzie żadnych sztywnych przedziałów czasowych, tylko dynamicznie
    wyznaczane na podstawie informacji otrzymywanych z czujek.

  • 45. Data: 2012-07-18 12:49:47
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Ja bym jeszcze na podstawie samej ruchliwosci nog okreslal, czy ma
    > potrzebe.

    Dorzuce stanie uszu.

    Pozdro.. TK

  • 46. Data: 2012-07-26 10:41:00
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik brunet.wp napisał:
> [...]
    > timery się nie sprawdzą.

    > Po co tak komplikować? Ja chcę bardzo proste sterowanie. Chcę coś
    > pośredniego między włączeniem na stałe pompy a włączaniem jej "na
    > zawołanie" czyli wtedy gdy ktoś za chwilę odkręci kran.
    >
    > Generalnie mają być dwa tryby pracy:
    > 1. Aktywny (jest ktoś w domu i po nim łazi) - wtedy pompa działa
    > (cyklicznie) i *cały czas* jest ciepła woda. Nieistotne, że ktoś może
    > przez wiele godzin nie skorzystać wcale z łazienki, ciepłej wody.
    > 2. Nieaktywny (nikogo nie ma w domu lub wszyscy śpią) - wtedy pompa nie

    A nie lepiej podłączyć pompę pod alarm ? Uzbrojony - cyrkulacja off,
    rozbrojony - cyrkulacja on, załączenia z prostym interwałem.

    pozdrawiam
    rafał