-
21. Data: 2020-06-21 22:54:33
Temat: Re: internet kablowy w domu
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-06-21 o 18:04, Marek pisze:
> On Sun, 21 Jun 2020 12:56:04 +0200, cef <c...@i...pl> wrote:
>> A kto oferuje kablowy internet z powietrza?
>
> Ja nie pytałem o kablowy ale z powietrza, czego w pytaniu nie rozumiesz?
>
Nie rozumiem dlaczego proponujesz mu internet z powietrza,
skoro on pyta o kablowy.
Czego nie zrozumiałeś w jego pytaniu?
-
22. Data: 2020-06-21 22:56:07
Temat: Re: internet kablowy w domu
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-06-21 o 16:43, Zenek Kapelinder pisze:
> Z powietrza nie musi być kablowy. Na jakiej wsi żyjesz że tego nie wiesz?
>
A Tobie widzę, że naprawdę te parówki zaszkodziły :-).
Nie wycinaj wszystkiego, to może się domyślisz
skąd moje pytanie.
-
23. Data: 2020-06-21 23:23:55
Temat: Re: internet kablowy w domu
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Z powietrza to lepsza alternatywa dla kablowego. Zwłaszcza teraz jak 5G będzie. Jak
ktoś np w branży filmowej pracuje i ma do przesłania ogromne pliki to z powietrza
może się nie nadawać że względu na koszt. Ale do normalnego działania dorosłego
czlowieka nic więcej wg mnie nie jest potrzebne. W 4G filmy 4K można oglądać.
-
24. Data: 2020-06-21 23:39:29
Temat: Re: internet kablowy w domu
Od: Marek <f...@f...com>
On Sun, 21 Jun 2020 22:54:33 +0200, cef <c...@i...pl> wrote:
> Nie rozumiem dlaczego proponujesz mu internet z powietrza,
> skoro on pyta o kablowy.
Bo ma jakiś powód szczególnie mnie interesujący dlaczego woli kablowy
od z powietrza?
--
Marek
-
25. Data: 2020-06-21 23:46:39
Temat: Re: internet kablowy w domu
Od: Marek <f...@f...com>
On Sun, 21 Jun 2020 14:23:55 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
<4...@g...com> wrote:
> Z powietrza to lepsza alternatywa dla kablowego. Zwłaszcza teraz
> jak 5
> G będzie. Jak ktoś np w branży filmowej pracuje i ma do prze
Heh. Slyszalem, że w okolicach Łodzi niejaka tv kablowa Toja wygrała
przetarg na realizację internetu światłowodowego dla okolicznych wsi
w ramach jakiegos unijnego projektu typu "internet dla wsi". No i 2
lata temu zaczęli chodzić po domach i zbierać zgody od właścicieli
posesji czy zgadzają się na instalację na słupie elektrycznym
sąsiadującym z ich posesją światłowodu (pytanie co ma właściciel do
słupa należącego do energetyki). W tym roku zaczęli chodzić ponownie
bo zgubili te zgody zebrane 2 lata temu.... ROTFL w tym tempie
realizacji to ta inwestycja będzie kompletnie nikomu niepotrzebna bo
wszyscy będą na 6G z powietrza.....
--
Marek
-
26. Data: 2020-06-22 02:40:27
Temat: Re: internet kablowy w domu
Od: yabba <...@...pl>
W dniu 21-06-2020 o 16:08, Jarosław Sokołowski pisze:
> yabba napisał:
>
>>> Orange udostępniło informacje, ile ma par w kablu, które są uszkodzone,
>>> a które dobre, i ile z nich jest wykorzystane komercyjnie?! No to szacun,
>>> ja takiej siły perswazji nie mam.
>>
>> Nie, Orange nie informowało o ilości i zajętości par w kablu. Teorię
>> o uszkodzeniu kilku żył podałem tylko jako jedną z możliwości.
>
> Jednak krańcowo mało prawdopodobną.
>
>> O długich awariach usług Netii na kablach Orange słyszałem od dwóch
>> abonentów z Warszawy.
>
> Aha, czyli jedna pani drugiej pani. Ja sam jestem jestem abonentem
Rozmawiałem bezpośrednio z tymi abonentami.
> Netii, znam czas usuwania awarii *kabla* (i opisałem). Byłem też
> abonentem TPSA, mam porównanie (i opisałem). Ale i tak ponad swoje
> (i innych) jednostkowe doświadczenia przedkładam poznanie rozumowe.
>
> Skoro za usuwanie awarii odpowiedzialny jest zawsze Orange (realizuje
> to TP Teltech lub podobna firma), skoro dzienny przestój w natywnej
> linii kosztuje kilka złotych, a w wydzierżawionej Netii kilkadziesiąt,
> to które awarie będą usuwane w pierwszej kolejności?
>
Tam, gdzie zaczyna się korporacja, tam kończy się logika.
>> Netia informowała ich tylko o awarii po stronie Orange i konieczności
>> cierpliwego czekania.
>
> Może nie chodzi o awarie kabli po nieboszczce tepsie czy infrastruktury
> WRL/BSA, tylko o coś całkiem innego? Netia to bardzo marnie zarządzna
> firma, która prowadzi gospodarkę ekstensywną i sobie po prostu nie radzi.
>
> Ja mam świetne warunki techniczne dla BSA, dające możliwość maksymalnej
> teoretycznej prędkości łącza. Ale po latach używania coś zaczęło się
> kisić. Złożyłem reklamację, i to nie jedną. Za każdym razem odpisywali,
> że to "przestarzała centrala TP i do jej modenizacji brak możliwości
> poprawy". To bzdura wierutna -- raz, że wcześniej działało, a dwa, to
> sam skonsultowałem rzecz z TP, oni nawet nie planują modernizacji, bo tam
> wszystko nowe. Przedstawiłem im więc wyniki swoich pomiarów, dowiodłem ich
> winy (overbooking łącza Natii do centali TP). Reakcja była błyskawiczna --
> dali 20% bonikikaty na fakturze "do czasu usunięcia przeszkód po stronie
> TP". Co jak wiadomo nie jest nawet w planach, więc korzystam już piąty rok.
>
yabba
-
27. Data: 2020-06-22 07:00:30
Temat: Re: internet kablowy w domu
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2020-06-21 o 23:39, Marek pisze:
> On Sun, 21 Jun 2020 22:54:33 +0200, cef <c...@i...pl> wrote:
>> Nie rozumiem dlaczego proponujesz mu internet z powietrza,
>> skoro on pyta o kablowy.
>
> Bo ma jakiś powód szczególnie mnie interesujący dlaczego woli kablowy od
> z powietrza?
>
Bo taki internet sobie wymyślił.
Wręcz nawet miałem takie wrażenie z pierwszego posta,
że do powietrznego on ma dostęp a chciałby na kablu.
-
28. Data: 2020-06-22 09:59:10
Temat: Re: internet kablowy w domu
Od: collie <c...@v...pl>
W dniu 22.06.2020 o 2:40, yabba pisze:
> yabba
Cytujesz cały wątek, by dopisać tylko to swoje "jabuc",
czy jakoś tak? Bucu.
-
29. Data: 2020-06-22 11:11:42
Temat: Re: internet kablowy w domu
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
yabba napisał:
>> Aha, czyli jedna pani drugiej pani. Ja sam jestem jestem abonentem
>
> Rozmawiałem bezpośrednio z tymi abonentami.
>
>> Netii, znam czas usuwania awarii *kabla* (i opisałem). Byłem też
>> abonentem TPSA, mam porównanie (i opisałem). Ale i tak ponad swoje
>> (i innych) jednostkowe doświadczenia przedkładam poznanie rozumowe.
>>
>> Skoro za usuwanie awarii odpowiedzialny jest zawsze Orange (realizuje
>> to TP Teltech lub podobna firma), skoro dzienny przestój w natywnej
>> linii kosztuje kilka złotych, a w wydzierżawionej Netii kilkadziesiąt,
>> to które awarie będą usuwane w pierwszej kolejności?
>
> Tam, gdzie zaczyna się korporacja, tam kończy się logika.
Tym argumentem czuję się pokonany. Mój przypadek jest na pewno czymś
absolutnie wyjątkowym, a inne, o których wiem, to tylko złudzenie
optyczne. Dla Orange najważniejsze są ustalone standardy korporacyjne,
nakazujące maksymalne opóźnianie napraw linii WLR/BSA, płacenie ogromnych
kar umowynych i robienie dobrze konkurencji.
--
Jarek
-
30. Data: 2020-06-22 12:14:25
Temat: Re: internet kablowy w domu
Od: yabba <...@...pl>
W dniu 22-06-2020 o 09:59, collie pisze:
> W dniu 22.06.2020 o 2:40, yabba pisze:
>
>
> Cytujesz cały wątek, by dopisać tylko to swoje "jabuc",
> czy jakoś tak? Bucu.
>
Przepraszam, że naraziłem Cię na niepotrzebne ściąganie danych.
yabba