  • 21. Data: 2018-02-27 11:30:18
    Temat: Re: inus 15
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 lutego 2018 05:56:18 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Cieplej niż gdzie?

    Cieplej niż w garażu z wylewkami na styropianie. W zimie.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2018-02-27 11:31:11
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 lutego 2018 05:57:10 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Pod budynkiem szczególnie.

    Właśnie tam. 15stC to już na głębokości 1,5m mam w całym ogródku we
    wrześniu.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2018-02-27 18:53:26
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 27.02.2018 o 11:30, Adam Sz. pisze:
    > Cieplej niż w garażu z wylewkami na styropianie. W zimie.
    > pozdr.

    A w to wierze. Racja.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 24. Data: 2018-02-27 18:56:35
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 27.02.2018 o 11:31, Adam Sz. pisze:
    > Właśnie tam. 15stC to już na głębokości 1,5m mam w całym ogródku we
    > wrześniu.

    We wrześniu zeszłego roku, to były dni z podobną temperaturą na
    zewnątrz. Myślałem, że o zimie rozmawiamy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 25. Data: 2018-02-27 19:03:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 27.02.2018 o 08:17, Maciek pisze:
    > Znasz jakiś sposób, żeby przez to nie odskoczył styropian? Bo inaczej niż
    > przez nawiercenie otworów przez tynk się tego nie da zrobić.

    Jak styropian jest już przyklejony do ściany (obojętne czym), to
    przejechanie pianą po narożach (tam gdzie kończy się styk
    styropian-ściana) to niczego nie oderwie. Chyba że piszesz o tym że nie
    masz dostępu, bo od zewnątrz podbitka i trzeba by rozbierać a od
    wewnątrz skosy wykończone - piszę bo nie zrozumiałem :-/

    > Poza tym mam też problem z przemarzającą podłogą na parterze, mimo że
    > fundamenty mam obłożone 10-cm izolacją na metr w głąb - to robiłem sam,
    > więc wiem...

    Masz na myśli, że temperatura podłogi w którymś pokoju spada poniżej
    zera? Czy np. okolice narożnika? Zakładam że nie piszesz o pomieszczeniu
    z podłogówką?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 26. Data: 2018-02-27 19:07:12
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 27.02.2018 o 11:29, Adam Sz. pisze:
    > Normalna podłogówka (heloł mamy XXI wiek) w normalnym domu. Takie wyniki
    > wychodzą w każdym OZC. Ucieczka ciepła w dół to najmniejszy procent w
    > całym domu.

    Na obrazku który podrzuciłeś, coś jest nie tak - jedno okno (świetlik)
    odpowiada za 15 strat ciepła w całym domu? To ten dom jest ogrzewany
    100W żarówką czy ten świetlik ma 4m średnicy?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 27. Data: 2018-02-27 20:15:51
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 lutego 2018 19:07:18 UTC+1 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:

    > Na obrazku który podrzuciłeś, coś jest nie tak - jedno okno (świetlik)
    > odpowiada za 15 strat ciepła w całym domu? To ten dom jest ogrzewany
    > 100W żarówką czy ten świetlik ma 4m średnicy?

    Kto powiedział, że to jedno okno? ;)
    To wszystkie okna w domu - w tym kilka dachowych.
    Ten dom jest zbudowany i zamieszkany od 2 lat - OZC wyszło perfekt (na jego
    podstawie był jeszcze robiony projekt podłogówki i dobór pompy ciepła).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 28. Data: 2018-02-27 20:41:39
    Temat: Re: Minus 15
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > ...a w mojej wsi plac budowy i szczyty murują.
    > Fundamenty lali na minusie, płytę lali na minusie - to może chca się
    > dopasować z resztą?
    > Jak dla mnie to trochę po bandzie.
    > -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl

    Teraz dodają jakichś polepszaczy do betonu i mogą lać na mrozie,
    ale potem ten beton jest ujowy, ale kasa wykonawcy się liczy a nie klienta.

  • 29. Data: 2018-02-27 21:12:36
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Feb 2018 19:03:55 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    >Chyba że piszesz o tym że nie
    > masz dostępu, bo od zewnątrz podbitka i trzeba by rozbierać a od
    > wewnątrz skosy wykończone - piszę bo nie zrozumiałem :-/

    Nie ma innego dostępu, bo dom jest wykończony i zamieszkały od 7 lat.

    > Masz na myśli, że temperatura podłogi w którymś pokoju spada poniżej
    > zera? Czy np. okolice narożnika? Zakładam że nie piszesz o pomieszczeniu
    > z podłogówką?

    Nie mam podłogówki. Tak, są miejsca, gdzie temp. spada do okolic zera.
    Poniżej nie, ale dokładnie nie pamiętam, a nie mam pod ręką raportu z
    termowizji.
    Taką sytuację mam np. w kuchni od strony zewnętrznej ściany domu. Fundament
    ocieplony do metra w głąb, cokół ocieplony 10 cm styro, ściana 15 cm styro,
    żadnej widocznej szpary (obszedłem to na kolanach), grunt suchy jak pieprz,
    a posadzka lodowata. Zagadka stulecia.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 30. Data: 2018-02-27 23:44:47
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 27.02.2018 o 20:15, Adam Sz. pisze:
> [...]
    > podstawie był jeszcze robiony projekt podłogówki i dobór pompy ciepła).

    A tam jest podpiwniczenie? I jeżeli jest, to czy ogrzewane w jakiś
    sposób? Zaraz coś czuję, rozwiążemy zagadkę kilku centymetrów styro na
    parterze :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz