  • 1. Data: 2010-04-14 12:48:01
    Temat: Re: inwestorzy budujcie się to dobry moment :)
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Moze dlatego wlasnie nie ma tam takiego boomu na kredyty bo sa tak
    > cholernie drogie jak piszesz?

    Wiesz, to cholernie drogie to pewnie kilka % (do 10%) w porównaniu do 1,3-2%
    w Polsce z tamtego okresu, więc różnica wydawała im się bardzo duża.

    > Pamietam ze w polsce jak kredyty hipoteczne byly oprocentowane na 20% to
    > tez nikt nie korzystal bo nie bylo go stac (specjalnie podaje taki
    > jaskrawy przyklad).

    Tylko kiedy to było - po upadku komunizmu gdy gospodarka była w powijakach.
    Europa Zachodnia nie miała takich przerw w historii jak my z czerwonymi
    braćmi i tam systemy bankowe działają od setek lat nieprzerwanie.

    > Ale moze tez nie chca brac kredytow na nieruchomosci by nie rezygnowac ze
    > standardu zycia jaki prowadza, ze moze rata kredytu bylaby znacznie wyzsza
    > niz czynsz za wynajem?

    To wynika na pewno z kilku czynników: mobilność - łatwiej jest zakończyć
    wynajem jednego mieszkania i przenieść się do innego miasta i tam wynająć
    inne mieszkanie; zakup to już niestety jest większy problem. Druga sprawa to
    wysokie ceny nieruchomości. I tutaj masz rację - obciążenie byłoby wyższe,
    więc po co się mordować z zakupami nieruchomości. Nie pamiętam dokładnie
    szczegółów, ale coś mi się kołacze o jakiś ulgach podatkowych związanych z
    wynajmem mieszkań.