  • 1. Data: 2010-07-18 08:13:37
    Temat: jabłoń, morela i śliwa - robaczywe owoce...
    Od: "Barbara K." <a...@o...pl>

    Witajcie,
    Podpowiedzcie proszę, czym i kiedy pryskać te drzewa.
    Mója tata ma w ogrodzie dwie jabłonki (papierówka i inna, której nazwy nie
    znam), morelę i śliwę. Zawsze mają robaczywe owoce, niemal wszystkie. Co z
    tym zrobić?
    Pozdrawiam
    Barbara

  • 2. Data: 2010-07-18 09:04:49
    Temat: Re: jabłoń, morela i śliwa - robaczywe owoce...
    Od: Ebald <e...@i...pl>

    W dniu 2010-07-18 10:13, Barbara K. pisze:
> [...]
    > Mója tata ma w ogrodzie dwie jabłonki (papierówka i inna, której nazwy
    > nie znam), morelę i śliwę. Zawsze mają robaczywe owoce, niemal

    Nic
    Jak w przysłowiu "pierwsze śliwki robaczywki" :)

    Pzdr
    Ebald

  • 3. Data: 2010-07-18 11:30:13
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Barbara K." <a...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > znam), morelę i śliwę. Zawsze mają robaczywe owoce, niemal wszystkie. Co z

    Kup program ochrony sadów i tam przeczytaj o środkach, dawkach i terminach
    stosowania.
    http://www.agroswiat.pl/p,pl,1975,program+ochrony+ro
    slin+sadowniczych+na+rok+2009.html
    Warto też kupićksiążkę o ochronie rośin - aby rozpoznać co im jest.

  • 4. Data: 2010-07-18 12:41:05
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Barbara K." <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > znam), morelę i śliwę. Zawsze mają robaczywe owoce, niemal wszystkie. Co z

    Na początek:
    http://ogrody-talarczyk.pl/terminarz/owocowe_1.html

    Pozdrawiam terminowo

    skryba

  • 5. Data: 2010-07-18 12:50:08
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > http://ogrody-talarczyk.pl/terminarz/owocowe_1.html
    > Pozdrawiam terminowo skryba

    Hejka. Może nie tyle terminowo co archiwalnie. W programach ochrony
    roślin zmiany następują tak szybko, że rok 2006 to już historia.
    Pozdrawiam nieaktualnie Ja...cki

  • 6. Data: 2010-07-18 13:22:54
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Hejka. Może nie tyle terminowo co archiwalnie. W programach ochrony
    > roślin zmiany następują tak szybko, że rok 2006 to już historia.

    Masz coś aktualnego "pod ręką"? To poproszę jeśli można:-)
    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 7. Data: 2010-07-18 16:30:50
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Masz coś aktualnego "pod ręką"? To poproszę jeśli można:-)

    Hejka. Jak pod ręką to mam "Program ochrony roślin sadowniczych na rok
    2010" opracowany przez Plantpress. :-)
    Pozdrawiam bieżąco Ja...cki

  • 8. Data: 2010-07-18 22:51:05
    Od: "moon" <m...@y...com>

    Barbara K. wrote:
> [...]
    > Mója tata ma w ogrodzie dwie jabłonki (papierówka i inna, której
    > nazwy nie znam), morelę i śliwę. Zawsze mają robaczywe owoce, niemal

    kup coś na parcha/grzybowe zarazy, np. Syllit, opryskaj wcześnie i potem
    powtórz ze dwa razy.
    kup coś na mszyce/owady (Pirimor) i od fazy pączków do teraz pryskaj
    cyklicznie.
    jak tylko zobaczysz mszyce - atakuj.

    moon

  • 9. Data: 2010-07-19 04:21:51
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "moon" <m...@y...com> wrote in message

> [...]
    > powtórz ze dwa razy.
    > kup coś na mszyce/owady (Pirimor) i od fazy pączków do teraz pryskaj

    To na grzyby i mszyce, a na robale potrzebny Decis albo inny insektycyd. A
    także opaski lepne na pień, oraz jesienią wapnowanie gleby wokół pnia na
    szerokość korony.

  • 10. Data: 2010-07-19 07:47:10
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości

    > kup coś na parcha/grzybowe zarazy, np. Syllit, opryskaj wcześnie i potem
    > powtórz ze dwa razy.

    Jak wygląda robal parcha?

    > kup coś na mszyce/owady (Pirimor) i od fazy pączków do teraz pryskaj
    > cyklicznie.
    > jak tylko zobaczysz mszyce - atakuj.

    Widziałeś kiedyś mszyce w jabłku, śliwce?

    Pytanie dotyczy robaczywych owoców.
    Nie mszyc, innych szkodników liści i nie chorób grzybowych.
    Pozdrawiam tematycznie
    skryba