  • 11. Data: 2010-07-19 09:06:31
    Temat: Re: jabłoń, morela i śliwa - robaczywe owoce...
    Od: "moon" <m...@y...com>

    skryba ogorodowy wrote:
    > Użytkownik "moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości

    > Jak wygląda robal parcha?

    nijak - ale jeżeli ma jabłonie, a nie pryska niczym to musi mieć parcha w
    silniejszej lub słabszej postaci.

    > Widziałeś kiedyś mszyce w jabłku, śliwce?

    to prawda, nie widziałem, ale napisałem mszyce/owady.
    mszyca to też owad, może to niejasno sformułowałem.
    ostatnio miałem taki preparat w płynie i to był właśnie taki kombajn,
    działał na owady, włączając w to mszyce. nie pamiętam nazwy.

    moon

  • 12. Data: 2010-07-19 11:21:55
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    > ostatnio miałem taki preparat w płynie i to był właśnie taki kombajn,
    > działał na owady, włączając w to mszyce. nie pamiętam nazwy.

    Może Calypso 480 SC. Sprawdzony. Solidny, efektywny.
    Tyle tylko, że drogi w opakowaniach 2mg.
    Cena zaczyna być przystępna w opakowaniach 200mg.
    Fungicydy stosuj przemiennie o różnych składnikach aktywnych.
    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 13. Data: 2010-07-19 11:51:48
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Hejka. Jak pod ręką to mam "Program ochrony roślin sadowniczych na rok
    > 2010" opracowany przez Plantpress. :-)

    Nie kupię. Okresy:
    Bezlistny, Przed kwitnieniem, Kwitnienia, Do czerwcowego opadania zawiązków,
    Wzrostu owoców i Po zbiorze nie zmieniły się. Fazy pąków też bez zmian.
    Fizyczne i ekologiczne sposoby zwalczania tak często zmianom nie ulegają. Za
    propozycje kilku produktów nowej chemii płacić nie mam zamiaru, bo pełno
    tego rodzaju ofert w sieci. Wystarcza umiejętnie stosowana przemienność
    używanych ŚOR (dobrze dobranych) i program sygnalizacyjny:
    http://piorin.gov.pl/sygn/start.php oraz:
    http://www.fabrykaroslin.pl/?s=por_ochrona_roslin
    Stosowanie się do zasad cięcia jest czynnikiem pomocniczym w zachowaniu
    dobrej kondycji drzew. Zrozumiałe, że "nowoprzyjętemu" w działkowaniu
    wszystko wydaje się początkowo trudne (zarozumialcom - proste jak pryszcz na
    nosie), ale w miarę zdobywania doświadczenia problemów ubywa.
    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 14. Data: 2010-07-19 13:35:07
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Nie kupię.

    Hejka. Przyjmuję tę decyzję z ogromnym żalem choć nie wiem dlaczego. ;-)

    > Okresy:
    > Bezlistny, Przed kwitnieniem, Kwitnienia, Do czerwcowego opadania
    > zawiązków, Wzrostu owoców i Po zbiorze nie zmieniły się. Fazy pąków też
    > bez zmian.

    Oczekiwałeś na rewolucyjne zmiany w fizjologii roślin? Na jakiej
    podstawie?

    > Stosowanie się do zasad cięcia jest czynnikiem pomocniczym w zachowaniu
    > dobrej kondycji drzew.
    Tyż prawda. Warto też wspomnieć o właściwym nawożeniu itp. :-)

    > Zrozumiałe, że "nowoprzyjętemu" w działkowaniu wszystko wydaje się
    > początkowo trudne (zarozumialcom - proste jak
    > pryszcz na nosie), ale w miarę zdobywania doświadczenia problemów ubywa.

    Czy ja wiem?
    Pozdrawiam pokornie Ja...cki

  • 15. Data: 2010-07-19 14:40:37
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    > Hejka. Przyjmuję tę decyzję z ogromnym żalem choć nie wiem dlaczego.
    > ;-)

    Dlatego, że w ten sposób oszczędzam las. Tylko w tym upale to człek czasami
    zapomni to czego nie pamięta ;-)

    > Oczekiwałeś na rewolucyjne zmiany w fizjologii roślin? Na jakiej
    > podstawie?

    A gdzie takowe oczekiwanie wyartykułowałem? Stwierdzam - nie ma zmian, to
    nie ma powodu do kupienia zadrukowanego papieru. Widzisz sam - jakie to
    genialne.
    :-)))

    > Tyż prawda. Warto też wspomnieć o właściwym nawożeniu itp. :-)

    O tym, to już nawet dzieci w przedszkolu uczą (przedszkolanki mają działki).
    ;-)

    > Czy ja wiem?
    > Pozdrawiam pokornie Ja...cki

    No, baaaa. W Twoim wieku, to skleroza możliwa, a i przy tak mizernej
    posturze nawet mały kłopot to już poważny kłopot.
    :-)))))))

    Pozdrawiam serdecznie
    skryba

  • 16. Data: 2010-07-21 16:48:07
    Od: "Barbara K." <a...@o...pl>

    Użytkownik "moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości
    > kup coś na parcha/grzybowe zarazy, np. Syllit, opryskaj wcześnie i potem
    > powtórz ze dwa razy.

    Nie wiem, czy zmiany grzybowe też są (ja się nie znam kompletnie, ale nic
    nie widziałam).

    > kup coś na mszyce/owady (Pirimor) i od fazy pączków do teraz pryskaj
    > cyklicznie.

    Nie wiem, co to takiego, ale te robaki, to coś jak gąsienica siedząca w
    środku owocu. Paskudztwo straszne, bo wszystkie owoce mają lokatorów.
    Czy ten Pirimor wystarczy na coś takiego?

    > jak tylko zobaczysz mszyce - atakuj.

    Na szczęście nie widziałam :-)

    Dzięki wielkie.
    Pozdrawiam
    B.

  • 17. Data: 2010-07-22 05:17:35
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Barbara K." <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > środku owocu. Paskudztwo straszne, bo wszystkie owoce mają lokatorów.
    > Czy ten Pirimor wystarczy na coś takiego?

    Pocztę e-mail czasami odbierasz?

  • 18. Data: 2010-07-22 05:44:10
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

> [...]
    > środku owocu. Paskudztwo straszne, bo wszystkie owoce mają lokatorów.
    > Czy ten Pirimor wystarczy na coś takiego?

    Na początek:
    http://przydomoweogrody.pl/szkodniki-drzew-owocowych
    /

    > Na szczęście nie widziałam :-)

    Jeśli są, to na końcach nowych pędów, na najmłodszych listkach

    Pozdrawiam upalnie
    skryba

  • 19. Data: 2010-07-22 06:00:48
    Od: "Barbara K." <a...@o...pl>