  • 1. Data: 2010-04-08 20:27:44
    Temat: jabłonka, liście...
    Od: kris_gor <k...@p...onet.pl>

    Witam!!!

    Jakoś tak w 2007r pisałem o problemie z jabłonką (pękające jabłka)
    i jako diagnozę dostałem brak boru w glebie (lub wapna)
    z zaleceniem pryskania borvitem itp...

    No i mogę powiedzieć, że jabłka przestały pękać, choć
    zbyt długo nie poleżą bo próchnieją i zaczynają się psuć od środka ;-(
    Natomiast w zeszłym roku zaraz na wiosnę jak już liście były rozwinięte
    to na całym drzewie pozwijały się. Myślałem, że może mączniak
    opanował drzewko i dlatego liście są zwinięte, ale liście
    były zupełnie czyste, kolor też miały normalny... po prostu nic...
    pozwijały się i tyle ;-(

    Nie mam zdjęć dokładnych z wiosny, a te z jesieni już nieco inaczej
    (lepiej) wyglądają, ale może się jakiś znawca czegoś dopatrzy...
    http://picasaweb.google.pl/sp9rqa/Smieci#54578613130
    31542530

    Zastanawiam się, czy jest jeszcze nadzieja dla tego drzewka
    (bo owoce jak widać są piękne), czy lepiej wyciąć i posadzić już coś
    nowego.

    Jakieś sugestie, diagnozy...

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-04-09 02:59:29
    Temat: Re: jabłonka, liście...
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "kris_gor" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Zastanawiam się, czy jest jeszcze nadzieja dla tego drzewka
    (bo owoce jak widać są piękne), czy lepiej wyciąć i posadzić już coś
    nowego.

    Nie wycinać drzewka.

    Jakieś sugestie, diagnozy...
    Wilki wyciąć.

    Pozdrawiam sekatorowo
    skryba

  • 3. Data: 2010-04-09 03:52:29
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

[...]

    Może to być gorzka zgnilizna jabłek

    Natomiast w zeszłym roku zaraz na wiosnę jak już liście były rozwinięte
    to na całym drzewie pozwijały się.

    Tym razem wygląda to na brak potasu.

    Jakieś sugestie, diagnozy...

    Wydaje się, że za jakąś przyczyną zakócona została zdolność pobierania
    przez system korzeniowy niektórych składników pokarmowych.
    Możesz zastosować zasilanie dolistne brakującym składnikiem lub przy
    pewnym wysiłku fizycznym ( i finansowym trochę też) wykonać zabieg
    umożliwiający bardziej zrównoważony pobór niezbędnych mikro i makro
    elementów przez system korzeniowy.

    Pozdrawiam z osobistym doświadczeniem
    skryba

  • 4. Data: 2010-04-09 07:52:14
    Od: Kris_gor <k...@p...onet.pl>

    skryba ogorodowy pisze:

    > Zastanawiam się, czy jest jeszcze nadzieja dla tego drzewka
    > (bo owoce jak widać są piękne), czy lepiej wyciąć i posadzić już coś
    > nowego.
    >
    > Nie wycinać drzewka.

    Wycięte po zbiorach ;-)

  • 5. Data: 2010-04-09 08:00:45
    Od: Kris_gor <k...@p...onet.pl>

    skryba ogorodowy pisze:

    > Może to być gorzka zgnilizna jabłek

    To nie brzmi dobrze ;-(

    > Natomiast w zeszłym roku zaraz na wiosnę jak już liście były rozwinięte
    > to na całym drzewie pozwijały się.
    >
    > Tym razem wygląda to na brak potasu.

    Czyli znowu nawóz dolistny.

> [...]
    > pewnym wysiłku fizycznym ( i finansowym trochę też) wykonać zabieg
    > umożliwiający bardziej zrównoważony pobór niezbędnych mikro i makro

    A coś bliżej na ten temat, bo obawiam się że sadownik ze mnie marny.
    Co mam zrobić to zrobię, bo drzewka mi faktycznie szkoda.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-04-09 17:27:25
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    A coś bliżej na ten temat, bo obawiam się że sadownik ze mnie marny.
    Co mam zrobić to zrobię, bo drzewka mi faktycznie szkoda.

    Odezwij się na priv.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-04-09 17:37:57
    Od: kris_gor <k...@p...onet.pl>

    skryba ogorodowy pisze:
> [...]
    >
    > A coś bliżej na ten temat, bo obawiam się że sadownik ze mnie marny.
    > Co mam zrobić to zrobię, bo drzewka mi faktycznie szkoda.

    Już chcialem na ten adres co podany, ale mi odbiło, ze nie ma takiego.