  • 1. Data: 2009-05-29 08:59:33
    Temat: jak dokładniewyrównać wylewki?
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    robię obecnie wylewki w piwnicy, zrobiłem w jednym pomieszczeniu, ale niestety
    nie wyszła mi idealnie, są miejsca gdzie są małe zapadnięcia.
    Dlatego mam pytanie, jaki jest przepis na idealnie równą wylewkę?
    Równałem łatą 2 metrową, jaką prostokątną, potem pacą 1 metr styropianową.
    Widziałem w sklepie jeszcze łaty trapezowe, czy taka nie była była by lepsza do
    gładzenia? Czy potem nie musiałbym używać pacy?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi, Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-05-29 09:54:05
    Temat: Re: jak dokładniewyrównać wylewki?
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Dlatego mam pytanie, jaki jest przepis na idealnie równą wylewkę?
    > Równałem łatą 2 metrową, jaką prostokątną, potem pacą 1 metr styropianową.

    Moze zaprawa zbyt mokra i gdzieniegdzie porobiły sie doli z wody ?
    Trzeba jakos probowac wibrowac - wtedy powinno wyjsc rowniutko.

    pozdrawiam
    pluton

  • 3. Data: 2009-05-29 09:58:35
    Od: a...@p...onet.pl

    > Moze zaprawa zbyt mokra i gdzieniegdzie porobiły sie doli z wody ?
    > Trzeba jakos probowac wibrowac - wtedy powinno wyjsc rowniutko.
    >
    > pozdrawiam
    > pluton

    W jaki sposób mogę wibrować "domowym sposobem"? Może rzeczywiście zaprawa była
    zbyt mokra. Czyli taka zwykła łata i paca styropianowa mi wystarczy??

  • 4. Data: 2009-05-29 10:33:08
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > W jaki sposób mogę wibrować "domowym sposobem"? Może rzeczywiście zaprawa
    > była
    > zbyt mokra. Czyli taka zwykła łata i paca styropianowa mi wystarczy??

    Nie nie wystarczy. Domowym sposobem jest wylanie jak się uda i na to wylewka
    samopoziomująca. Wychodzi wtedy idealnie.

  • 5. Data: 2009-05-29 11:50:50
    Od: a...@p...onet.pl

    > <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie nie wystarczy. Domowym sposobem jest wylanie jak się uda i na to wylewka
    > samopoziomująca. Wychodzi wtedy idealnie.

    Czy nakłuwanie/przebijanie zaprawy np. prętem fi 12 coś by pomogło?
    Może jak zaprawa jest gęsta to nie ma takiego problemu? Czy ta łata trapezowa
    może coś pomóc czy to nie ma żadnego znaczenia?

  • 6. Data: 2009-05-29 12:01:25
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'a...@p...onet.pl'
    Wpis z dnia 29-05-2009:

    > Czy nakłuwanie/przebijanie zaprawy np. prętem fi 12 coś by pomogło?
    > Może jak zaprawa jest gęsta to nie ma takiego problemu? Czy ta łata trapezowa
    > może coś pomóc czy to nie ma żadnego znaczenia?

    Od tego jest taki wynalazek
    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=wa%C5%82ek+do+wy
    lewek

    --
    TomaSz.

  • 7. Data: 2009-05-30 21:22:18
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

> [...]
    > lepsza do
    > gładzenia? Czy potem nie musiałbym używać pacy?

    Znam to tylko prawie z teorii poniewaz sam zrobilem w zyciu moze jedna
    posadzke 6m2 :-).
    Ale z tego co mi wiadomo, beton na posadzke powinien byc bardzo suchy,
    nie moga pojawiac sie kałuże wody po wylaniu. Zaprawa powinna sie
    wysypywac a nie wylewac. Co do tej pacy. Powiedz czy Ty stosujesz ja
    tylko do wyrównania powierzchni czy do zacierania. Jezeli nei zatrzesz
    porządnie posadzki jak tynku na scianach, to prawie masz gwarantowane,
    ze bedzie sie kruszyć, to znam z doswiadczenia - jak Henek i Zenek wylali
    mi posadzke w jednym z pomieszczen w domu, bez zacierania.

    Pzdr
    Darek

  • 8. Data: 2009-05-31 03:58:16
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    do
    > gładzenia? Czy potem nie musiałbym używać pacy?
    > Z góry dziękuję za odpowiedzi, Pozdrawiam.

    Ja to pare razy robilem nastepujaco. Do dwu przeciwleglych scian przybilem
    proste laty 4 x 4 cm, dokladnie wg wczesniej odbitej czoklajnem poziomej
    linii, ktora bedzie powierzchnia posadzki. To jest dokladna robota; po
    ustawieniu laty nawiercalem przez nia otworki w murze, w ktore wbijalem
    stalowe gwozdzie mocujace te laty do scian co metr. Korzystne do tego sa
    gwozdzie o ksztalcie klina takie podobne do gwozdzi jakimi podkuwalo sie konie.
    I lalem beton o konsystencji twardoplastycznej. Beton byl zbrojony siatka o
    oczkach okolo 15 x 15 cm z drutow fi 5 mm, wiec na tym etapie podnosilem te
    siatke aby byla w betonie. Po wstepnym wyrownaniu lopata i zageszczeniu lekkim
    ubijakiem recznym, dluga prosta decha ale krotsza od odleglosci miedzy
    scianami tylko o 3 cm, oparta na sztorc i prowadzona po tych listwach, ruchami
    posuwiscie scinajacymi zbieralem nadmiar betonu. To jest dosc ciezka robota bo
    posuw masz tylko 3 cm a bez tego posuwu nawet niewielki nadmiar betonu ciezko
    sciac. Za trzecim, czwartym przejsciem sie to udaje, uzyskasz rowna, bez
    dolkow chropowata powierzchnie, ale nie zatarta. Te posadzke wylewalem pasami
    okolo 1-2 m.
    Teraz zacieranie. Zrobilem sobie pace z drewnianej prostej i nie zwichrowanej
    3/4 calowej deski o dlugosci okolo 1.2 m. W srodku, pod katem okolo 30 stopni
    do plaszczyzny deski i prostopadle do jej dlugosci, przykrecilem sciety pod
    katem 30 stopni drazek o dlugosci okolo 2 m. I tym drazkiem operuje sie tak,
    ze gdy go pchasz od siebie po powierzchni betonu to go lekko obnizasz a gdy
    ciagniesz z powrotem to go nieco podnosisz a to po to by pomiedzy powierzchnia
    betonu a plaszczyzna deski utworzyl sie minimalny kat zacierajacy te
    powierzchnie. Taka deske korzystnie jest zheblowac na koncach po 3 mm, cos w
    ksztalcie minimalnie lodkowym aby w czasie zacierania nie pozostawiala sladow
    krawedzi.
    Po trzech dniach, w czasie ktorych posadzke nalezy zraszac woda, te boczne
    listwy jakos wydlubalem, szczypalem, az je usunalem i te rowki a nawet
    ukruszone narzedziami ubytki betonu wypelnilem swiezym, zacierajac go najpierw
    reczna packa a na koncu twarda gabka; wtedy nie ma sladow, ze cos tam bylo
    latane.
    Na pewno nie jest to metoda profesjonalna ale godna polecenia gdyz zapewnia
    ustalony poziom i dobra jakosc betonu; no i nie droga.
    Pzdr.