  • 31. Data: 2009-11-12 21:01:22
    Temat: Re: jak nauczyc sie klasc plytki?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Collet" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:82ef32c3-135d-4fbe-86d3-3d546353722e@d21g2000yq
    n.googlegroups.com...
    On 12 Lis, 20:28, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    >Kris .. czytam Twoje wypowiedzi i jestem 100% pewien, ze jestes jakims
    >poszkodowanym przez "fachowcow" oszczenisiem, ktory wszystkim odradza>
    >firmy i radzi, zeby najlepiej zrobic samemu ... wiele osob, ktore znam

    Mylisz się. U siebie uniknełem wiekszych fuszerek dzieki temu że sam
    pilnowalem majstrów lub sam robilem.
    Ale wystarczy pojeżdzić po okolicy i popatrzeć jak robia developerzy, lub
    jak robią fachofcy którym inwestor zaufał i ich nie kontroluje.
    I żadne umowy itp tu nie pomogą.
    A co do oszczędzania to fakt, pilnowałem wydawanie każdej zlotowki.
    I nie dałem się omamić teori ze tanio= żle a jak drogo to w ciemno ale
    będzię dobrze.
    Wybudowałem dom za 2/3 tego co wydali na odobne budynki np moi znajomi a jak
    widzę i porownuję to sporo rzeczy mam zrobione i rozwiazane lepiej.

    Kris

  • 32. Data: 2009-11-12 21:33:00
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Kris wrote:

    Jak nie pilnowałeś fachofców tylko im zaufałeś
    > to Tobie współczuć;)))

    BAAAAARDZO sluszna uwaga. Wiem cos o tym :(

    --
    pozrd
    Wojtek

  • 33. Data: 2009-11-12 21:42:55
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    wiadomościnews:hdf4ed$me8$1@inews.gazeta.pl...

    > wybiera sie firme z polecenia, spisuje sie umowe ,
    > wyjezdzasz .. proste i funkcjonalne, ale nie w przypadku pomywaczy z
    > UK, ktorzy po powrocie staja sie plytkarzami :) ... jest jeszcze jedna
    > sprawa ... jak ktos zaluje pieniedzy na materialy i firmy, to tez
    > bedzie mial zrobione -TANIO I SZYBKO !!! :))))

    Moja firma tez byla z polecenia, polecali ludzie, do ktorych mam
    zaufanie bo wiem ze sa wymagajacy i maja bzika na punkcie estetyki i
    dokladnoasci.
    Materialy? tylko i wylacznie gorna polka. Kleje o 2 stopnie lepiej niz
    zaleca producent, farby tylko Tikurilla. Zadnych kompromisow jesli
    chodzi o materialy i wyposazenie.
    Ale i tak, gdyby nie moja szybka reakcja to byloby pare wpadek (moze dla
    innych byloby to bez znaczenia, dla mnie to byla wpadka). Teraz , po
    miesiacu od zakonczenia prac tez znajduje rozne drobiazgi, ktore zostaly
    zrobione nie tak jakbym tego oczekiwal. Dlatego nie wyobrazam sobie,
    zeby zostawic ekipe na 2 tygodnie (oczywiscie mieli wlasne klucze i
    przychodzili kiedy chcieli, nie "pilnowalem" ich codziennie) i pojechac
    na urlop. Tymbardziej, ze co rusz pojawia sie jakis problem, ktory
    nalezy rozwiazac

    P.S. I wcele nie czuje sie oszuzkany przez fachowcow. Moglbym ich nawet
    polecic ale po doswiadczeniach wiem, ze trza im patrzec na rece,
    zwlaszcza w kwestii detali i estetyki pewnych rozwwiazan

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 34. Data: 2009-11-13 16:19:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Laphroaig pisze:

    > Materialy? tylko i wylacznie gorna polka. Kleje o 2 stopnie lepiej niz
    > zaleca producent, farby tylko Tikurilla. Zadnych kompromisow jesli
    > chodzi o materialy i wyposazenie.

    A'propos - gdzie to teraz można wygodnie kupić, najlepiej w okolicy
    Warszawy po stronie Janek?

    Kiedyś było w Praktikerze przy Okęciu, ale zrezygnowali :(

  • 35. Data: 2009-11-13 18:26:08
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał
    > Ale wystarczy pojeżdzić po okolicy i popatrzeć jak robia developerzy, lub

    no widzisz - ja akurat wybralem developera i mieszkanie, w którym nie było
    JEDNEJ usterki.......
    troche nie kupuje Twojej teorii......

    ale Twoja wola, Twoja kasa, Twój czas -szanuje to

    wybudowałeś dom za 2/3 - ale da się i za 1/2 - wszystko było samemu robić -
    co za problem? mogłeś mieszać beton sam i lać ławy, cegły samemu w ogóle
    wypalać z gliny a moze i za 1/3 byś się zmieścił

    pytam tylko ponownie o zdrowy rozsądek, własne zdrowie i poświęcony na to
    czas, który można spożytkować na co innego oraz stos narzędzi który zostaje
    i zapewne poza młotkiem i wiertarką do dwóch kołków na dwa lata ich już nie
    użyjesz........

    --

    Sebastian

  • 36. Data: 2009-11-13 18:30:24
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Laphroaig" <m...@v...pl> napisał

    CIACH

    z Twoją wypowiedzią zgadzam sie na 200% - tez nie wyobrazam sobie
    zostawienia nawet najlepsiejszych ludzi bez nadzoru

    z tego co przez lata zauwazylem, fachowcy wyznają zasade - nie pilnujesz,
    znaczy nie zależy Ci, to i nam nie zalezy.... - oczywiscie upraszaczajac-
    ale sprawdza mi sie to na 200%

    --

    Sebastian

  • 37. Data: 2009-11-13 18:37:51
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    > A'propos - gdzie to teraz można wygodnie kupić, najlepiej w okolicy
    > Warszawy po stronie Janek?

    http://tikkurila.pl/farby_dekoracyjne/dystrybutorzy/
    mazowieckie

    ja z kolei z czystym sumieniem mogę też polecić Benjamin Moore, zwłaszcza
    ich top linię Aura

    --

    Sebastian

  • 38. Data: 2009-11-13 19:23:32
    Od: Tom <t...@o...pl>

> [...]
    > pilnujesz, znaczy nie zależy Ci, to i nam nie zalezy.... - oczywiscie
    > upraszaczajac- ale sprawdza mi sie to na 200%

    a ja znam takiego jednego - robi perfekcyjnie, mozna zapomniec ze sie ma
    remont, zadnego pilnowania, sprawdzania. NIC.
    No ale coz, nawet w czasach kryzysu ma terminy na ponad rok do przodu
    poustawiane...

  • 39. Data: 2009-11-13 20:42:00
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał
    >

    > no widzisz - ja akurat wybralem developera i mieszkanie, w którym nie było
    > JEDNEJ usterki.......
    Nie było to nie znaczy że nie będzie;)
    Developrerzy to tragedia.
    Widziałeś jak ocieplał, widziałes czy szczyty nie wymurował po sam dach,
    widziałes jak wełne układaliJaka welne dali Pewnie nie. A to są kluczowe
    elementy. Kafle mogą być ladnie równo położone, pokoje pomalowane ładnie to
    kwestia estetyki. Ale na dokładne ułożenie wełny, porobienie szczelin
    wentylacyjnych, dokladne klejenie styropianu, siatki itp na to bym nie
    liczył. Jak tego nie pilnowałeś w trakcie budowy to współczuję

    > troche nie kupuje Twojej teorii......

    Nie chcesz nie kupuj. W ostatnich kilku tygodniach tylko na tej grupie były
    posty typu" mieszkanie niedawno odebrane od developera i sciany pekają, w
    pokojach narozniki kątow prostych nie mają, dach przecieka itp.

> [...]

    > czas, który można spożytkować na co innego oraz stos narzędzi który
    > zostaje i zapewne poza młotkiem i wiertarką do dwóch kołków na dwa lata
    Jakie zdrowie, Niecaly rok spędzony na budowie MOJEGO domu wspominam bardzo
    miło. A dzieki temu ze kontrolowałem wszystko osobiście a sporo robót
    robilem sam wiem doskonale co gdzie i jak jest zrobione i czego sie mogę
    spodziewać.
    A narzedzia; wiertarka za 50zł wkretarka niewiele droższa, młot udarowy za
    129zl. Co wiecej potrzeba.

    Kris.

  • 40. Data: 2009-11-13 21:20:44
    Od: Collet <r...@w...pl>

    On 13 Lis, 21:42, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > spodziewać.
    > A narzedzia; wiertarka za 50zł wkretarka niewiele droższa, młot udarowy za

    uuu to juz widze jak zbudowales swoj dom narzedziami za okolo 250zl ..
    lepianka czy szalas ?