  • 41. Data: 2010-11-23 23:00:34
    Temat: Re: jak oszczędzić energię CWU z cyrkulacją
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 23 Lis, 23:23, "tarnus" <t...@p...onet.pl> wrote:
    > Z higien nie ma to absolutni enic wsp lnego.

    Mycie rak w zimnej wodzie? Na pewno jest mniej higieniczne niz w
    cieplej ;-)

    > Co do mycia to nie robi i tak nikt tego w zimnej wodzie. Z regu y w ci gu
    > dnia jak ju si korzysta to raczej ca y czas woda ciep a leci od razu gdy

    Masz racje - "raczej" ;) Jak mialem wylaczona cyrkulacje to 9 na 10
    odkrecen kranu leciala zimna. Moze jak masz grube rurska to cieplo sie
    dluzej trzyma.. Ja mam wszedzie cienkie pexy i woda sie tam szybko
    wychladza.

    > nie zd y ostygn . A jak z rana kto pierwszy odkr ci to je eli kilka
    > szklanek wody si poleje to nic si nie stanie.

    Tyle ze tych pare szklanek leje sie co kazde odkrecenie kranu przez
    caly dzien :)

    > Cyrkulacja to wi ksze straty i nie przem wisz mi. Znam koleg kt ry to
    > wy czy ca kowicie nawet pomp zdemontowa .

    Pewnie, ze wieksze. Ale jak policzyc zyski z mniejszej ilosci zuzytej
    wody i kanalizacji to juz nie jest tak strasznie :)

    > I wyjdzie tyle co kot nap aka .
    > Jak napisa em wcze niej raczej ciep a woda jest w rurach gdy si ju w domu
    > jest i z niej korzysta.
    > Ty zap acisz i tak wi cej za straty z cyrkulacji + koszt pr du na pompk .
    > Nie wierzysz?

    Wierze :-)

    [...]
    > Cyrkulacyjna pompa kt ra dzia a 12h/dob w miesi cu ze re u ciebie w I
    > taryfie w ci gu miesi ca ponad 7z . a za 7z to ja mam 2000l wody.

    Ha ha. U mnie woda jest rzeczywiscie za 4 pln (i to jedna z tanszych).
    Ale kanalizacja 2m3 kosztuje juz 24 pln. O tym juz zapomniales?
    Wywiezienie szamba ~8m3 to 150 pln czyli 1m3 jeszcze drozszy, bo
    blisko 19 pln. W takim wypadku 2tys litrow kosztuje Cie miesiecznie 46
    pln! Co to jest w porownaniu do 7 pln za prad pompki ? ;-)

    > Uwa asz e w miesi cu tyle spuszczam w kana czekaj c te kilka razy na
    > ciep ?

    Tak. Policz to sobie:)

    > A to dopiero koszt pr du do pompki a gdzie straty ciep a, a gdzie koszt
    > inwestycji?

    To tak jak z rekuperatorem - tu nie liczy sie tylko oszczedzanie ale
    komfort. Za komfort sie placi. Ta instalacja nie jest po to zeby sie
    zwrocila, bo wiadomo ze sie nie zwroci nigdy. Ale nikt jakos nie bieze
    pod uwage ze ona tez oszczedza i przez to jej koszt eksploatacji wcale
    nie jest tak duzy jak sie na pierwszy rzut oka wydaje :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2010-11-24 06:48:01
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "WS" <L...@c...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    > No i 2000m3 wody za 7PLN? Gdzie jest tak tanio (razem ze sciekami/
    > szambem liczone rozumiem?)
    U mnie np metr3 wody to 1,5zł+ ścieki 3,3zł

    Kris

  • 43. Data: 2010-11-24 08:37:55
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "RudeBoy" <news@SPAM_BLOKmwds.pl> wrote:

    > Takie funkcje to mi realizuje sterownik pogodowy kotła

    A jaki to kocioł, bo różnie z tymi sterownikami bywa. Np. w vaillancie
    standardowo nie ma takiej możliwości (brak przekaźnika w kotle) i należy
    dokupić dodatkowy moduł. Za 300-400zł.
    Za tyle, to kupisz 10 sterowników gniazdkowych, i jeszcze będą miały więcej
    okien czasowych do zdefiniowania.

    --
    Bartek

  • 44. Data: 2010-11-24 09:31:39
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Mam wrażenie, że dużo energii zgromadzonej w zasobniku CWU jest tracona
    > przez samo działenie cyrkulacji. Krążąca non stop woda wychładza się
    > znacznie szybciej. Czyli nie korzystam z ciepłej wody a i tak dużo ciepła
    > tracę. Zaznaczm, tu bo zaraz kiki wyskoczy, że pewnikiem rury bez
    > izolacji.. itp... Nic z tych rzeczy instalacja jest bardzo solidnie
    > wykonana.

    niech cyrkulacja chodzi cały czas!
    olej całe sterowanie... wydasz kupę pieniędzy a oszczędności nie bedzie
    wcale

    czemu?
    bo u Ciebie CWU i CO zasilane jest z tego samego źródła (kotła)
    czyli wszystkie "straty" na CWU wchodzą po prostu w bilans CO...

    a do lata się spokojnie zastanowisz,co zrobić w czasie, kiedy CO jest
    wyłączone.
    ja i tak bym doradził zrobić pomiary, bo może się okazać że zaoszczędzisz 30
    zł rocznie (tak u mnie wyszło)
    i po prostu wygodniej zostawić wszystko pracujące cały czas...

  • 45. Data: 2010-11-24 10:26:48
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-11-24 09:37, Bartek pisze:

> [...]
    > dokupić dodatkowy moduł. Za 300-400zł.
    > Za tyle, to kupisz 10 sterowników gniazdkowych, i jeszcze będą miały więcej

    No Vaillant właśnie. Moduł dodatkowy Vr40 mam. I kosztował nie 400zł a
    140zł. Owszem za 140 można kupić pewno ze trzy programatory do gniazdka
    ale ja chciałem tym wygodnie operować z jednego miejsca.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 46. Data: 2010-11-24 10:29:10
    Od: a...@p...pl

    a moze do umywalki, aby umyc rece po "pippi/kaka" wystarczylby
    elektryczny ogrzewacz przeplywowy?

    Do kapieli w wannie to te pare litrow chlodnej wody jak w leci to
    chyba nie jest problem (gorzej juz z prysznicem, jak sie stoi na
    golasa w kabinie). Albo dla tych obwodow zastosowac CoD - czyli
    Cyrkulacja on Demand.

    A co do kuchni i myciem rak, to podobnie z elektrycznym ogrzewaczem
    przeplywowym (tylko ustawic troche wyzsza temperature). A mycie garow,
    to pewnie wszyscy budujacy sie wstawiaja zmywarki. Wiec uwanie
    biezacej wody to z pewnoscia tylko do mycia raczek.

    Moi zdaniem, trzeba miec tak zaprojektowane instalacje (rury, prad),
    aby mozna dowolnie kombinowac. Czyli w kuchni pod zlewem, zw, co (z
    powrotem pod cyrkulacje), 3-fazy (ogrzewacz przeplywowy ew. maly
    bojler), jakies dodatkowe kable pod sterowanie/liczniki itp. Podobnie
    w lazience.

    Wg mnie inaczej trzeba rozpatrywac chwilowy maly pobor (mycie rak) -
    ciepla wodu musi byc od razu. Co do kapieli to mozna chwile poczekac
    az zleci lub doleci cyrkulacyjnie). Cyrkulacja w domku caly czas to
    bezsens i marnotrawstwo energii cieplnej i pradu.

    --
    ThinkXtra

  • 47. Data: 2010-11-24 10:47:13
    Od: "tarnus" <m...@l...de>

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci

    > Wg mnie inaczej trzeba rozpatrywac chwilowy maly pobor (mycie rak) -
    > ciepla wodu musi byc od razu.

    A dlaczego musi? letnia woda jeszcze nikomu zdrowia nie odebrala.
    Pisze celowo letnia gdyz ta ilosc która sie wyleje w ciagu paru sekund jest
    w najgorszym przypadku tak ciepla
    jak sciany naszego domu. Nie odkrecamy przeciez zimnej wody tylko ciepla lub
    majac baterie z termostatami same puszczaja na maksa ciepla w pierwszych
    chwilach.
    Jak sie uzywa wode w ciagu dnia to nie zdazy sie az tak ostudzic w tych
    scianach.

    > Co do kapieli to mozna chwile poczekac
    > az zleci lub doleci cyrkulacyjnie).

    Tak jak napisales w wannie jest to bez zadnego znaczenia a pod prysznicem to
    przy pierwszym podejsciu tylko a kazda nastepna osoba juz bez czekania ma
    wode. Po co tu ta cyrkulacja?

    > Cyrkulacja w domku caly czas to
    > bezsens i marnotrawstwo energii cieplnej i pradu.

    Bo tak jest.
    Zimna woda zdrowia doda. Kto byl w wojsku to wie ze nie zanotowano ani
    jednego zgonu z powodu zimnej wody a tam za kota to zimna lala sie
    tygodniami. Napisalem to celowo gdyz Adam wyskoczyl o higienie w cieplej
    wodzie.
    Chocby nawet podmywajac dupsko na bidecie zdrowiej jest miec za zimna niz za
    ciepla.

    Marek

  • 48. Data: 2010-11-24 11:05:49
    Temat: Re: jak oszcz?dzi? energi? CWU z cyrkulacj?
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 24 Nov 2010 11:47:13 +0100, "tarnus" <m...@l...de> wrote:

> [...]
    >majac baterie z termostatami same puszczaja na maksa ciepla w pierwszych

    ja rece po siku myje w zimnej wodzie (woda w rurach w scianach nie ma
    wlasciwosci porazajacych). I w domu walce z okrecaniem cieplej po to,
    aby przez 30 sekund leciala "niby" ciepla. A licznik CWU sie kreci a
    woda nie zdazy doleciec (mieszkam w bloku).

    --
    ThinkXtra

  • 49. Data: 2010-11-24 23:25:03
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Najlepszy sposób, to tak zaprojektować instalację żeby nie było
    > cyrkulacji. Grzać wodę tam, gdzie jest potrzebna.

    Zgadzam się w pełni. Najlepiej mieć taki mały kompaktowy ogrzewacz
    elektryczny (albo gazowy na butlę) zapinany do rur na szybkozłączkach i
    nosić go ze sobą tam gdzie potrzebujemy mieć ciepłą wodę.
    A jak rodzina liczniejsza to wersje plecakowe - kilka sztuk na rodzinę
    wystarczy.
    --
    Jackare

  • 50. Data: 2010-11-24 23:35:22
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "RudeBoy" <news@SPAM_BLOKmwds.pl> napisał w wiadomości
    > Jak to zrealizować?
    > Termostat z kapilarą za pompą cyrkulacyjną?
    > Czy będzie się dało to jakoś sensownie ustawić?

    Ten termostat lepiej byłoby mieć przy najdalszej baterii ale to są wszystko
    fałszywki - woda w rurach stygnie szybko więc pompa by sie właczała i tak co
    chwilę

    > Tak wiem, że najlepiej było by realizować całą tą zabawę poprzez czujniku
    > ruchu np... jednak to odpada póki co.
    >
    > Możecie się wypowiedzieć w temacie?
    Może udałoby się czujką bezprzewodową ? I to niekoniecznie na całym
    odcinku, może odbiornik czujki możnaby umieścić na kablu tam gdzie się da
    ten kabel dociągnąć ...