  • 71. Data: 2012-06-08 11:10:12
    Temat: Re: jak po??czyae przewód w ziemi?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-06-2012 o 10:01:15 4CX250 <tarnusmtv@poaeta.?onet.pl> napisał(a):
    Marek, czy nie zauważyłeś że dyskutujesz z troll-em? któremu
    się wydaje że wszystko wie najlepiej.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 72. Data: 2012-06-08 11:18:45
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-06-2012 o 09:55:45 4CX250 <tarnusmtv@poaeta.?onet.pl> napisał(a):

    > Co ty za bzdury znów wypisujesz. W?sy cynowe to nie tylko RoHS
    > http://nepp.nasa.gov/whisker/reference/tech_papers/L
    eidecker2003-SnPb-whiskers-on-laser-diode-array.pdf
    No ciekawe te wąsy PbSn, nie da się ukryć że szkodliwe dla diody
    laserowej ale za małe aby elektronikę uszkodzić, cynowe wąsy
    rosną znacznie dłuższe takie że potrafią zewrzeć dwa elementy na płytce.
    I to powoduje że sprzęty rohos maj czas życia max 6-10lat, w smd będzie
    pewnie
    jeszcze mniej :(

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 73. Data: 2012-06-08 11:19:37
    Temat: Re: jak połączyć przewód w ziemi?
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości

    > A jednak sięsprzeczasz. Wyraźnie "zabraniałeś" chowania lutowanego kabla w
    > ziemi.

    Nie zabraniam chowania w ziemi lutowanego przewodu. Proszę Cię choć Ty jeden
    nie konfabuluj.
    Napisałem, że nie powinno się takiego przewodu lutować stopem cynowym ze
    względu na zjawisko tzw. "zarazy cynowej", która zachodzi w niskich
    temperaturach. Nie wiemy dokładnie czy ten przewód będzie 1,5m pod ziemią
    czy też 20cm, a zatem nie wiemy czy w okrsie zimowym to łączenie będzie
    miało temperaturę +8stC czy też -20stC. Co prawda ołów w stopie z cyną
    zapobiega "zarazie cynowe", czy też raczej obniża temperaturę, przy której
    ta zaraza zaczyna atakować. Jednak nie można być w 100% pewnym takiego
    połączenia. Najpewniejszym w tym przypadku jest połączenie lutem srebrowym.

    > Jak to nie mam? Kupuję szpulę i ani razu nie zdarzyło mi się nie wiedzieć
    > jaki to stop.
    > Jest wyraźnie oznaczona. A gdyby coś z nim było nie tak to moja lutownica
    > w ręku od razu
    > by to wywęszyła inną temperaturą topnienia.

    Mam jedną szpulkę, którą kiedyś kupiłem. Była oznaczona jako 60 ale w
    rzeczywistości zachowuje się całkiem inaczej.
    Wielokrotnie kupowałem laski cyny także 60 lub 70 i okazywało się, że jednak
    nie jest to ten deklarowany stop.
    Niestety takie mamy obecnie czasy, że pomimo naklejek i oznaczeń człowiek do
    końca nie wie co kupuje.
    Idziesz do sklepu, kupujesz szynkę, a tam się okazuje, że w składzie jest
    tylko 10-20% mięsa, a reszta to skórki, MOM, tłuszcz, soja, skrobia
    modyfikowana i "cała tablica Mendelejewa" z oznaczeniamia E...
    Podobnie też jest i z lutami cynowymi. Zbyt duża zawartość cyny to problemy
    z zarazą. Zbyt duża zawartość ołowiu to problemy podczas lutowania i
    tworzenie się "kaszy". Użyjesz RoHS to będziesz miał problem z zarazą.
    Użyjesz srebra masz spokój na całe życie. Czy naprawdę tak trudno jest to
    pojąć i zrozumieć? Od razu ludzi, którzy chcą pomóc i się podzielić swoim
    wieloletnim doświadczeniem zawodowym, trzeba wyzywać od debili,
    schizofreników, świrów, cwelów i wszelkich innych chamskich przydomków?
    Czy kur... na grupach nie można już dyskutować w spoóśb normalny i
    kulturalny bez chamstwa Lawy czy Płaszczycy?

    > I co idziesz do sklepu, prosisz o "cynę" i nie patrzysz
    > co ci sprzedawc sprzedaje, czyli jaki stop czego z czym? Nie prosisz
    > konkretny rodzaj lutowia
    > bo jak napisałeś jesteś profesjonalistą od wielu lat.

    Patrzę co mi sprzedawca podaje, ale dopiero podczas użycia okazuje się co
    dostałem.
    O ile ja czy Ty jesteśmy w stanie bez problemu stwierdzić, że to nie jest
    to, o tyle większość laików będzie tego używała w przeświadczeniu, że mają
    to, co jest napisane na etykiecie.

    > Zimny lut to nie wina lutowia lecz po prostu technologii lutowania czyli
    > operatora lutownicy.

    I zapewne ten operator tak spreparował lut, aby po 10 czy 15 latach
    bezawaryjnego użytkowania sprzętu niektóre tylko punkty lutownicze się
    rozsypały.
    Człowieku, mam do czynienia z elektroniką przemysłową, która pracuje w
    różnych warunkach pogodowych. Przetworniki elektroniczne, pracujące
    bezpośrednio na dworze przy temperaturach takich jakie mamy w zimie. Widzę
    co się dzieje z tą elektroniką, bo ją naprawiam od wielu lat.

    > Co ty za bzdury znów wypisujesz. Wąsy cynowe to nie tylko RoHS
    > http://nepp.nasa.gov/whisker/reference/tech_papers/L
    eidecker2003-SnPb-whiskers-on-laser-diode-array.pdf

    Oczywiscie, że nie tylko, ale w przypadku RoHS dzieje się to częściej.
    Dlatego też w niektórych dziedzinach nadal stosuje się stopy
    cynowo-ołowiowe.

  • 74. Data: 2012-06-08 11:21:06
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    > A może cyny? Jakoś te łąączniki w celach w akumulatorach w motoryzacj
    > lutowane samym ołowiem nie rozsypują się po roku czasu.

    Sprawdź sobie jak zachowuje się stop cynowo-ołowiowy zawierający ponad 50%
    ołowiu.

  • 75. Data: 2012-06-08 20:10:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 8 czerwca 2012 00:10:51 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Sorki, czasem nie mogę się powstrzymać przed karmieniem trolli ;)
    >
    > Tak zabawnie się rozsypują...

    Niezły jestes.
    Wielokrotni uwaę zwraałes że moje poty smiea bo za dłui itp a sam taki śmietnitk z
    usentu robisz że szkoda gadac.
    Jak kiedykolwiek kjeszcze sie w moralizatora usenetu zabawisz to Ciebiedo wątku
    dykusji z Jackiem skieruje. Poczytaj na spokojnie i dobrowolnie przenieś n się na
    grupę którą Jackowi i Płaszczycu zalożylem a Ty tam sie idealnie wpasowaleś.

  • 76. Data: 2012-06-08 20:39:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.06.2012 20:10, Kris pisze:

    > Wielokrotni uwaę zwraałes że moje poty smiea bo za dłui itp a sam taki
    > śmietnitk z usentu robisz że szkoda gadac. Jak kiedykolwiek kjeszcze
    > sie w moralizatora usenetu zabawisz to Ciebiedo wątku dykusji z Jackiem

    Czy mógłbyś łaskawie przestać bełkotać?

    Ty na trzeźwo tak flejowato piszesz?

  • 77. Data: 2012-06-08 21:08:41
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    ps.com...

> [...]
    > Poczytaj na spokojnie i dobrowolnie przenieś n się na grupę którą Jackowi
    > i Płaszczycu zalożylem a Ty tam sie idealnie wpasowaleś.

    Zapraszamy i ciebie kociołku :)
    Choć ja w porównaniu do ciebie nie jestem taką fleją.

  • 78. Data: 2012-06-08 22:53:31
    Od: Kris <k...@g...com>

  • 79. Data: 2012-06-08 23:00:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 8 czerwca 2012 00:10:51 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Sorki, czasem nie mogę się powstrzymać przed karmieniem trolli ;)
    >
    > Tak zabawnie się rozsypują...
    Poprzednio coś pocielo moja wypowiedż więc teraz ponowiam;
    Niezły jestes.
    Wielokrotni uwagę zwracałes że moje posty smiecą bo za dłuie itp a sam taki śmietnitk
    z usentu robisz że szkoda gadac.
    Jak kiedykolwiek jeszcze sie w moralizatora usenetu zabawisz to Ciebie do wątku
    dykusji z Jackiem skieruje. Poczytaj na spokojnie i dobrowolnie przenieś się na
    grupę którą Jackowi i Płaszczycu zalożylem a Ty tam sie idealnie wpasowaleś.

  • 80. Data: 2012-06-08 23:06:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 8 czerwca 2012 21:08:41 UTC+2 użytkownik Plumpi napisał:

    > Zapraszamy i ciebie kocio?ku :)
    > Cho? ja w por?wnaniu do ciebie nie jestem tak? flej?.

    Nie zapraszaj mnie na grupe która sam zalożylem.
    To dla Ciebie i Adasia była a teraz kolejny troll Lawa do Was sie wpasowal.
    Jak bedziesz mial wolna chwile miedzy szkoleniami i certyfikacjami to tam sie
    przenies i nie zasmiecaj pl.misc.budowanie.- bo od jakiegos czasu nic sensownego tam
    nie wnosisz.