  • 1. Data: 2013-07-07 23:56:06
    Temat: jak powinna wygladac plyta granitowa po szlifie?
    Od: Adam <a...@g...com>

    Hej!

    Nagrobek / pomnik z granitu - dosc leciwy, ma jakies 10 lat. Granit
    taki standard szary, raczej jasny niz ciemny. Po czasie wiadomo - kolor
    sie zmienil tu i owdzie, szczegolnie na zewnatrz jest jasniejszy niz
    w srodku. No i pytanie za sto punktow - jak ta plyta powinna wygladac
    po zeszlifowaniu mechanicznym na warsztacie u kamieniarza? Jak gleboko
    jest w stanie wejsc brud, czy plyta po "standardowym" (czyli pewnie
    te 1-2-3mm) zeszlifowaniu ma wygladac jak nowa, czy raczej cudow sie
    nie spodziewac? Bo nie wiem czy mnie kamieniarz w ch.... nie robi. Moim
    zdaniem nawet tego nie ruszyl, bo wyglada tak jak wygladalo wczesniej,
    a po takim szlifowaniu moim zdaniem powinno wygladac jak nowe..

    Co myslicie ? :) Jeszcze ma niezaplacone :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 2. Data: 2013-07-08 00:50:52
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 7 lipca 2013 23:56:06 UTC+2 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    >
    > a po takim szlifowaniu moim zdaniem powinno wygladac jak nowe..
    >

    > Co myslicie ? :) Jeszcze ma niezaplacone :)

    Jak sztuka nówka nie śmigana powinna wyglądać.

  • 3. Data: 2013-07-08 00:55:03
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 lipca 2013 00:50:52 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > Jak sztuka nówka nie śmigana powinna wyglądać.

    Jak gleboko mogl wniknac brud zeby ew. szlif nic nie dal?

    No jak byk ta plyta wyglada identycznie jak wczesniej, nawet specjalnie
    nie polyskuje, a po szlifie/polerce przeciez nawet jak nie kolor, to
    powierzchnia powinna byc idealnie gladka i swiecaca...

    Oj jutro bedzie opierdol kamieniarza, bo leci w kulki po calosci :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2013-07-08 01:04:15
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 8 lipca 2013 00:55:03 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > powierzchnia powinna byc idealnie gladka i swiecaca...
    >

    > Oj jutro bedzie opierdol kamieniarza, bo leci w kulki po calosci :)

    Kiedyś u kamieniarza widziałem jak obrabiali używaną płytę z nagrobka. Płyta była z
    odzysku. Miała na pewno kilkadziesiąt lat. Coś robiłem dla tego kamieniarza i
    widziałem przed założeniem na szlifierkę i po zdjęciu. Czarna była ta płyta. Przed
    szlifowaniem pięciu groszy bym za nią nie dał. Po szlifowaniu i polerowaniu cudo. Nie
    robił tego na jakiś markowych maszynach, na samoróbki wyglądały.

  • 5. Data: 2013-07-08 01:11:20
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 lipca 2013 01:04:15 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

> [...]
    robił tego na jakiś markowych maszynach, na samoróbki wyglądały.

    OK dzieki za info. No tak tez mi sie wydaje, ze brud to max na tego milimetra
    wsiaknie, po szlifie plyta powinna byc jak nowa.. A ten pajac nie dosc,
    ze 4 miesiace nas zwodzil czasowo, to wszystko zrobil nie tak jak sie
    umawialismy, ehhh :) No nic, bedzie trzeba obrac metode kikiego i zaplacic
    mu paragonami ;))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2013-07-08 07:13:26
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2013-07-08 01:11, Adam pisze:

> [...]
    > ze 4 miesiace nas zwodzil czasowo, to wszystko zrobil nie tak jak sie
    > umawialismy, ehhh :) No nic, bedzie trzeba obrac metode kikiego i zaplacic

    Ja też dawałem do przeszlifowania płytę. Potwierdzam, że wyglądała jak
    nowa po zabiegu.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 7. Data: 2013-07-08 12:51:27
    Od: adam <a...@w...pl>

    Kamieniarstwo to specyficzna dziedzina, może lepiej poradzić się innego
    kamieniarza?

    Z drugiej strony, 10 lat dla granitu to niewiele. Bez problemu na
    cmentarzach można znaleźć nagrobki stuletnie i granit na nich jest jak
    nowy. Dużo robi się teraz z granitów chińskich, bo są tańsze, ale
    podobno nie dorównują polskim. Może po prostu Twoja płyta od nowości
    miała takie odcienie?

    Adam

  • 8. Data: 2013-07-08 13:39:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 lipca 2013 12:51:27 UTC+2 użytkownik adam napisał:

    > podobno nie dor�wnuj� polskim. Mo�e po prostu Twoja p�yta od nowo�ci
    > mia�a takie odcienie?

    Nie nie, z cala pewnoscia nie! Od nowosci miala jednolity ladny kolor :)
    Teraz wyglada jak wiekszosc 10-15 letnich plyt ktore leza obok. Zdaje sobie
    sprawe, ze granit granitowi nie rowny ale ten facet spapral wszystko co tylko
    mogl spaprac i podejrzewalismy, ze pojdzie po najmniejszej linii oporu...
    Po 16-tej dzisiaj bedziemy z nim rozmawiac, zobaczymy co powie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2013-07-08 14:33:27
    Od: k...@g...com

    Du�o robi si� teraz z granit�w chi�skich, bo s� ta�sze, ale

    > podobno nie dor�wnuj� polskim.
    Pierdolisz jak potłuczony.

  • 10. Data: 2013-07-08 20:39:55
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-07-08 13:39, Adam pisze:

> [...]
    > mogl spaprac i podejrzewalismy, ze pojdzie po najmniejszej linii oporu
    Może po linii najmniejszego oporu??
    A powiedz też coś o tym granicie, bo mam pewne wątpliwości, czy nie
    mylisz granitu z lastrikiem
    Jacek