  • 11. Data: 2010-05-05 07:49:00
    Temat: Re: jak pozbyć się koniczyny z trawnika?
    Od: Wiesiek <w...@p...edu.pl>

    > A tak krótko - nie nawozić azotem w drugiej połowie lata, za to posypać
    > nawozem z fosforem i potasem, kosić aby nie pozostawała na zimę zbyt duża
    > trawa. Pry utworzeniu się skorupy lodowej na śniegu - kruszyć ją. Z
    > "pryskaniem" daj sobie spokój. Po co masz po tem to wdychać. Chemia nawet

    Witam,

    jak poprzednio dzięki za fachową poradę! postaram się króciutko skosić
    na zimę i zobaczymy jak będzie z tą pleśnią (poprzedniego roku,
    przyznam, zaniedbałem nieco..); koniczynę polubiłem, a jak sąsiedzi będą
    mówić, że mam słaby trawnik to im wykład z allelopatii zrobię :)

    pozdrawiam, Wiesiek

  • 12. Data: 2010-05-05 07:53:37
    Od: Wiesiek <w...@p...edu.pl>

    > podnosiłem teren). Tydzień temu po skoszeniu posiałem saletrę amonową i
    > trawniczek pięknie poszedł do góry... Jak kupowałem saletrę, to znajomy
    > rolnik polecił mi też kupić polifoskę. Jak powiedział, "saletra popędzi

    witaj,

    słaby ze mnie specjalista, pewnie wypowiedzą się doświadczani, ale ze
    swoich doświadczeń powiem, że azotowe (saletra) poprawiają wzrost, sam
    raz zastosowałem to mi trawa dosłownie oszalała, ale ważne jest też
    wzmocnienie trawy i jej lepsze ukorzenienie itp. a do tego potrzeba tych
    drugich...

    pozdr, Wiesiek