  • 11. Data: 2010-03-03 07:49:01
    Temat: Re: jak przeliczyć opór cieplny ściany na pieniądze?
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    wiadomościnews:hmii8d$jr6$1@news.telbank.pl...

    > Tak, wystarczyło chodzić do 8 klasy szkoły podstawowej i nie wagarować na fizyce
    :).

    > 0,04[W/m2*K] * 20[K] * 200[dni/sezon] = 14[MJ/m2*sezon]. Np. dla gazu (50[zł/GJ]) i
    200[m2] ścian da to 140[zł/sezon] różnicy.

    pomnoz przez 30 lat, a pozniej jeszcze wzrost ceny gazu jakies 3%
    rocznie.
    Robi sie wtedy ladna sumka.

  • 12. Data: 2010-03-03 19:19:24
    Temat: Re: jak przeliczyae opór cieplny ?ciany na pieni?dze?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "J.W. @gazeta.pl>" <cieszynianka<wytnij> napisal w wiadomosci

    > Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

    > Hmm, moja liczba okresla róznice w kosztach ogrzewania pmiedzy dwoma
    > rodzajami przegród. Jesli sie nie zgadzasz to podaj argumentacje a nie
    > wymysly.

    Chyba jednak nie. Róznice nie sa w procentach. W procentach moze byc stosunek.
    Wielokrotnie bylo juz na tej grupie to dyskutowane. Nie mozna uwzgledniac okien przy
    rozwazaniu ocieplania pelnej sciany. Tak samo jak nie uwzglednia sie przy tym
    wydatków na chleb.

  • 13. Data: 2010-03-03 19:58:02
    Od: "J.W." <cieszynianka<wytnij>@gazeta.pl>

> [...]
    > uwzgledniac okien przy rozwazaniu ocieplania pelnej sciany. Tak samo jak
    > nie uwzglednia sie przy tym wydatków na chleb.

    Ok.:) Zgoda. Okolo 140 zeta na scianach.
    A moze autor watku jeszcze napisze jak ksztaltuje sie cena za 1m2 tych scian
    o róznych wspólczynnikach? Bylbym wdzieczny za informacje.

  • 14. Data: 2010-03-03 20:47:31
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Ok.:) Zgoda. Okolo 140 zeta na scianach.
    > A moze autor watku jeszcze napisze jak ksztaltuje sie cena za 1m2 tych scian
    > o róznych wspólczynnikach? Bylbym wdzieczny za informacje.

    I to jest sedno sprawy.Procenty nalezy wypic :). Do tego kazdy powinien podstawic
    swoje koszty ogrzewania (przy drewnie, miale bedzie to juz tylko 100zl rocznie) oraz
    swoje oczekiwania co do stopy zwrotu inwestycji. Dla mnie, zeby to mialo sens,
    powinno sie zwrócic w góra 10 lat. Czyli mozna do takiej "20% lepszej" sciany
    doplacic 1400zl / 200m2 = 7zl/m2.