  • 1. Data: 2012-02-21 21:29:12
    Temat: jak przykleić odłamany kafel na podłodze?
    Od: froff <f...@i...pl>

    hej
    Podczas wyrywania starych futryn odłamał mi się kawałek kafla podłogowego leżący przy
    futrynie.
    Taki mniej więcej trójkąt o najdłuższym boku z 10cm.
    Ułamał się dosyć równo bez dodatkowych drobnych odłamków.

    Wymiana kafli na całej podłodze nie wchodzi w grę a p%$@#@! poprzednicy nie raczyli
    zostawić
    na zapas awaryjnie ani jednej płyteczki.

    Stąd pytanie: Jak to najlepiej przykleić?
    Wydaje mi się że od dołu trzeba by dać coś twardego, wypełniającego: Poxipol 10m ?
    Na powierzchnię krawędzi zaś chyba jakiś kontaktowy (albo i nie?) ale elastyczny.
    Ale to tak na chłopski rozum, bez doświadczenia.

    Co byście polecili?

  • 2. Data: 2012-02-22 07:11:31
    Temat: Re: jak przykleić odłamany kafel na podłodze?
    Od: lopi1 <w...@p...onet.pl>

    Zaprawa klejowa do płytek. Może być coś elastycznego do płytek np.
    Soudala. Co do poxipolu to nie wiem czy będzie trzymać.

  • 3. Data: 2012-02-22 07:39:50
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2012-02-21 22:29, froff pisze:
> [...]
    > elastyczny.
    > Ale to tak na chłopski rozum, bez doświadczenia.

    Nie kombinuj.
    Przyklej to na silikon. Krawędzi niczym nie smaruj.
    Tylko wcześniej dobrze odpyl powierzchnię, bo silikon nie złapie do pyłu.

    Pozdry,
    MW

  • 4. Data: 2012-02-22 07:46:52
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "froff" napisał w wiadomości grup
    >dyskusyjnych:ji12b9$tri$...@u...news.interia.pl... Stąd pytanie: Jak to
    >najlepiej przykleić?

    Tak jak było. Klejem do glazury.

    >Wydaje mi się że od dołu trzeba by dać coś twardego, wypełniającego:
    >Poxipol 10m ?
    >Na powierzchnię krawędzi zaś chyba jakiś kontaktowy (albo i nie?) ale
    >elastyczny.

    Ale po co kombinować?

    >Co byście polecili?

    Klej do glazury.

  • 5. Data: 2012-02-22 13:21:59
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2012-02-22 08:46, Kris pisze:

    > Tak jak było. Klejem do glazury.

    > Ale po co kombinować?

    > Klej do glazury.

    Tylko, że jak to było przyklejone całą powierzchnią (nie na grzebień),
    to jak teraz dołożysz kleju, to będzie odstawać.
    Silikon tu będzie dużo lepszy.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 6. Data: 2012-02-22 13:24:22
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "wolim" napisał w wiadomości grup

    >Tylko, że jak to było przyklejone całą powierzchnią (nie na grzebień), to
    >jak teraz dołożysz kleju, to będzie odstawać.

    A co za problem zeskrobac stary klej?
    >Silikon tu będzie dużo lepszy.

    Silikonem tez da rade to prawda.

  • 7. Data: 2012-02-22 16:37:21
    Od: froff <f...@i...pl>

    On 22.02.2012 14:24, Kris wrote:

    > A co za problem zeskrobac stary klej?
    >
    > Silikonem tez da rade to prawda.

    Panowie, ale silikon jest elastyczny.
    Ten kafel na silikonie może delikatnie pracować pod obciążeniem i mogą się drobne
    kąski glazury
    wykruszać na krawędzi pęknięcia. Nie mam racji?

  • 8. Data: 2012-02-22 21:23:20
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "froff" <f...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Panowie, ale silikon jest elastyczny.
    > Ten kafel na silikonie może delikatnie pracować pod obciążeniem i mogą się
    > drobne kąski glazury
    > wykruszać na krawędzi pęknięcia. Nie mam racji?

    Poxipol, klej montazowy. Mozliwosci jest wiele..

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2012-02-23 04:40:41
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-02-21 22:29, froff pisze:
    > hej
    > Podczas wyrywania starych futryn odłamał mi się kawałek kafla
    > podłogowego leżący przy futrynie.
    Nie klej żadnym klejem do glazury!
    Jak się odłamał, to zapewne pod spodem jest warstwa starego kleju, który
    dobrze pasuje do odłamanego kawałka. Posmaruj obie powierzchnie i linię
    pęknięcia klejem Wikol, dobrze dociśnij i będzie dobrze.
    Nie patrz na to, że na kleju do glazury piszą, że jest do glazury, a na
    Wikolu, że do drewna. U mnie też ktoś na pisał na szopce słowo "*$#&", a
    mam tam narzędzia ogrodnicze ;-)
    Jacek

  • 10. Data: 2012-02-23 11:40:24
    Od: froff <f...@i...pl>

    On 23.02.2012 05:40, Jacek wrote:
> [...]
    do drewna. U mnie
    > też ktoś na pisał na szopce słowo "*$#&", a mam tam narzędzia ogrodnicze ;-)

    Tak jest :)
    Ja też bardziej preferuję pomyślunek uwzględniający specyficzne okoliczności niż z
    klapkami na
    oczach wg instrukcji, regulaminów czy przesądów "kosą żyta się nie kosi" i bez
    dyskusji :)

    Ale żeby wikolem.... hm ;)