  • 1. Data: 2009-09-22 08:40:35
    Temat: jak przymocowac?
    Od: "bloom" <a...@w...pl>

    witam,

    Dziękuję za poprzednie odpowiedzi.
    Mam jeszcze jedno, jak optymalnie zamocować do ściany zdjęcie/fototapetę
    wydrukowaną na plexi. Rozmiar tej płty plexi to szer.500 cm, wys.ok.220 cm
    (na całą ścianę).
    Ściana jest pokryta tynkiem strukturalnym, więc jest mocno nierówna.
    Przykleić?, ale wtedy należałoby ją wyrównać, przykręcic na jakieś sruby, to
    mi się specjalnie nie podoba?
    Macie jakiś pomysł?
    Na tej ścianie były 3 kinkiety, więc myslę też, że można byłoby tę plexi
    jakoś podświetlić od spodu, wtedy powinna być lekko zdystansowana od ściany.
    Na czym i jak to zrobić?

    dziekuje i pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-09-22 09:30:08
    Temat: Re: jak przymocowac?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 22 Wrz, 10:40, "bloom" <a...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Ściana jest pokryta tynkiem strukturalnym, więc jest mocno nierówna.
    > Przykleić?, ale wtedy należałoby ją wyrównać, przykręcic na jakieś sruby, to

    Kołki z dyblami zamiast wkrętów, na wystające ze ściany gwintowane
    strony dybli nakładamy odcinki rurki (choćby PCV fi8mm, do kupienia w
    każdym kibelmarkecie), nadziewamy tą pleksę i dokręcamy od widokowej
    strony ozdobnymi "krytymi" nakrętkami. W ten sposób mamy i pleksę
    zdystansowaną od ściany i zgubione wszelkie jej nierówności i (przy
    założeniu,że osoba dokręcająca potem te nakrętki będzie miała więcej
    rozumu niż siły w rękach) bezpieczeństwo mocowania pleksy bez jej
    uszkodzenia.

    J.

  • 3. Data: 2009-09-22 18:14:04
    Od: "JS" <m...@g...com>

    Pleksi się z czasem "lubi" deformować. Ja bym zaproponował powieszenie tej
    tafli na kilku linkach zamocowanych blisko górnej krawędzi. Do tego można
    dołożyć jakieś klocki, czy inne cuś dystansowe i uzyskać wolną przestrzeń od
    spodu dla podświetlenia
    jacek