  • 21. Data: 2012-04-02 13:21:47
    Temat: Re: jak przytwierdzaj kabel YDP?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 2 kwietnia 2012, 12:02:53 UTC+2 użytkownik Piotr Wyderski
    napisał:
    > Tylko po co negocjować i tracić czas na bieganie po hurtowniach, skoro
    > ceny "internetowe" dostanie się bez proszenia na Allego i z dostawą do
    > domu? Mnie zupełnie nie przeszkadza fakt, że przewody przyjechały
    > z certyfikatem do Wrocławia z Katowic kurierem, choć takie same miałem
    > w pobliskiej Castoramie, ino cena 2x taka i w celu ucięcia trzeba szukać
    > żółto-niebieskiej obsługi przez Czerwony Krzyż, zamiast siedząc sobie
    > w domowym ciepełku wyklikać zamówienie.

    Tu racja. Ale jak w lokalnej hurtowni wynegocjujesz cena podobna jak na Allegro to
    możesz zwrócić nadwyżki, wymienić jak coś nie tak. I nie chodzi o same kable ale np o
    osprzęt itp. Je równiez wole kupowac przez Allegro ale akurat z przewodami to jest
    tak że nigdy nie wymierzysz dokładnie a na miejscu kupujesz np rolke zużywasz ją
    widzisz juz w miare dokładnie ile brakuje i dokupujesz brakujace metry. Unikasz wtedy
    sytuacji że zostaje Tobie pół rolki przewodu i niewiadomo co z nim zrobić.. Allegro
    fajna sprawa mnóstwo rzeczy na budowe tam kupiłem i przydaje się równiez do
    negocjacji- wydruk z cenami z allegro pokazany lokalnemu sprzedawcy czyni cuda- nagle
    okazuje się że u niego można podobna cene uzyskac;)

  • 22. Data: 2012-04-03 11:30:37
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Kris wrote:

> [...]
    nie wymierzysz
    > dokładnie a na miejscu kupujesz np rolke zużywasz ją widzisz juz w

    U mnie akurat z tym problemu nie ma, bo remont robię całego
    mieszkania i przewodów raczej brakuje niż zostaje. Ale rozumiem
    Twój punkt widzenia. Niestety problem polega na tym, że przy
    różnicy w cenie _takiego samego_ przewodu rzędu 2 zł/m i więcej
    koszty transportu zwracają się już przy zamówieniu 10 metrów
    przewodu, a to przecież jest ilość "homeopatyczna". ;-)

    > Unikasz wtedy sytuacji że zostaje Tobie pół rolki przewodu i niewiadomo
    >co z nim zrobić..

    Poczekać chwilę, na pewno jakiś kolega będzie się wkrótce
    remontował i ucieszy się z możliwości nabycia przewodu po
    okazyjnej cenie z pewnego źródła. :-)

    W ten sposób pozbyłem się całego zapasu YDYp 3x1,5mm -- to jest
    przewód oświetleniowy, a jak już mam go gdzieś układać, to jednakowo
    trudno i zaniedbywalnie drożej będzie ułożyć przewód czterożyłowy,
    dający możliwość łatwej zmiany oświetlenia na dwuobwodowe, gdy pojawi
    się taka potrzeba/fantazja.

    > Allegro fajna sprawa mnóstwo rzeczy na budowe tam kupiłem

    Ja również, nie tylko "na budowę". Ogólnie mozna powiedzieć,
    że obowiązuje zasada "o jedną rzecz więcej". Przykład z życia:
    Kupiliśmy pralkę 600 zł taniej, niż w sklepie, co wystarczyło
    na odkurzacz piorący, na którym z kolei zaoszczedziłem 300 zł,
    które poszły na maszynkę do mięsa. Sklepowa propozycja zakupu
    stelaża Geberit za 1400 zł również przegrała z internetową
    ~700 z transportem... I to nie były "okazje", tylko regularna
    oferta sklepów internetowych. Można tak długo, ale nie godzi
    się rozmawiać o rzeczach oczywistych... ;-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 23. Data: 2012-04-03 11:46:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 kwietnia 2012, 11:30:37 UTC+2 użytkownik Piotr Wyderski napisał:
> [...]
    > koszty transportu zwracają się już przy zamówieniu 10 metrów
    > przewodu, a to przecież jest ilość "homeopatyczna". ;-)

    100% racja. Jednak jas pisałem o sytuacji że na miejscu kupisz w takiej samej cenie
    jak na allegro. A jest to mozliwe. Ja tak kupiłem- pokazałem ceny z Allegro i
    powiedziałem że jak zaproponuja takie same to biorę u nich. I dało się

    > Poczekać chwilę, na pewno jakiś kolega będzie się wkrótce
    > remontował i ucieszy się z możliwości nabycia przewodu po
    > okazyjnej cenie z pewnego źródła. :-)

    Niby takj- zawsze okazja do wypicia flaszki będzie;)

> [...]
    > oferta sklepów internetowych. Można tak długo, ale nie godzi
    > się rozmawiać o rzeczach oczywistych... ;-)
    Do mnie z drugiego końca Polski jechały wszsytkie stelaze, muszle, umywalki,bidet
    baterie, pompki obiegowe- chyba z dwie palety tego było. Później przy meblowaniu
    szafki nocne,dwa łózka, materace, stół + krzesła(to akurat był zestaw z JYSK ale na
    allegro był ładnych kilka setek tańszy jak w sklepie położonym 2km od mojego domu).
    Wszystko dostarczone tam gdzie chiałem, szybko bezproblemowo.
    GrZejniki tez miały iśc z Krakowa ale lokalny sperzedawca jak mu pokazałem tamten
    cennik to się dostosował;)